دومین مقام سیاسی کشور فرانسه به جمع آن دسته از کسانی پیوست که معتقدند، مهاجم رئال‌مادرید به دلیل جنجال اخیر زندگی شخصی‌اش حق ندارد در جام ملت‌های اروپا حضور پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از پاتریک کانر، وزیر ورزش دولت فرانسه که روز گذشته (دوشنبه) اعتراف کرد جزو مخالفان حضور کریم بنزما در تیم ملی فرانسه برای حضور در یورو ۲۰۱۶ است، امروز هم مانوئل وایس، نخست‌وزیر این کشور نظر خود را درباره شایستگی حضور مهاجم رئال‌مادرید در تورنمنتی که فرانسوی‌ها تابستان سال آینده میزبانش هستند عنوان کرد و گفت نباید به بازیکن پیشین لیون اجازه داده شود در این رقابت‌‌ها به میدان برود.

بنزما متهم است به باج‌خواهانی که متئو والبوئنا، هافبک لیون را برای انتشار یک فیلم خصوص از وی تهدید و اخاذی کرده‌اند، کمک کرده است و هنوز بی‌گناهی او ثابت نشده است.

اگرچه قاضی پرونده اخاذی از والبئونا فعلاً مدرکی دال بر قطعی بودن شراکت جرم بنزما پیدا نکرده و ممنوعیت روبه‌رو شدن شاکی و متهم پرونده را لغو کرده است - اتفاقی که تصور می‌شد شانس حضور بنزما را در یورو ۲۰۱۶ افزایش دهد - هنوز هم برای پیوستن او به جمع شاگردان دیدیه دشان مخالفان سرسختی وجود دارد که نفوذ آنها قطعاً‌ می‌تواند روی شانس مهاجم کهکشانی‌ها برای حضور در جام ملت‌ها تأثیر بگذارد.

مانوئل وایس، نخست‌وزیر فرانسه، در این خصوص به رادیو RMC گفت: یک ورزشکار بزرگ باید برای جوان‌ها الگو باشد. من نه رئیس فدراسیون فوتبال هستم نه دیدیه دشان. این وظیفه سرمربی تیم ملی است که بهترین تصمیمات را برای تیم اتخاذ کند اما فکر نمی‌کنم که شرایط برای بازگشت بنزما به تیم ملی فرانسه مساعد باشد.

وایس ادامه داد: فوتبال چیزی نیست که فقط برای دوستداران آن مهم باشد، این ورزش میراث ماست و تمام حرکات و رفتارهایی که در آن صورت می‌گیرد مهم هستند.

با وجود لغو ممانعت روبه‌رو شدن بنزما و والبوئنا و برطرف شدن مانع قانونی حضور او در کنار هافبک لیون در اردوی خروس‌ها، دیدیه دشان نمی‌تواند مهاجم رئال‌مادرید را برای دو بازی دوستانه پیش روی تیمش برابر هلند (۵ فروردین) و روسیه (۹ فروردین) دعوت کند چون او مصدوم است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.