رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا از آمادگی خود برای همکاری با اینفانتینو خبر داد و اعلام کرد که از رئیس جدید فیفا حمایت خواهد کرد. او همچنین از کشورهای که در انتخابات ریاست فیفا به او رای دادند تشکر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روزنامه الرای قطر، شیخ سلمان بن ابراهیم، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا یکی از شانس های اصلی پیروز شدن در انتخابات ریاست فیفا بود اما در نهایت او رقابت را به جیانی اینفانتینو واگذار کرد تا یک سوئیسی دیگر کرسی ریاست فیفا را به دست گیرد.

هر چند شیخ سلمان در این انتخابات بازنده شده است اما به رقیب سوئیسی خود قول داد که برای پاک کردن چهره فیفا از ناپاکی هر کمکی که بتواند دریغ نخواهد کرد.

او گفت: همه می دانند که فیفا به تغییرات اساسی نیاز دارد. فدراسیون بین المللی فوتبال مسیری طولانی در پیش دارد و باید با اقتدار و برنامه ریزی دقیق کار کند. فیفا به رفتار حرفه های، شفافیت و پاک شدن نیاز دارد. نه تنها فیفا بلکه باید همه فدراسیون ها و کنفدراسیون ها هم چنین رویه‌ای را در دستور کار خود قرار دهند. ما از فیفا یک درخواست آشکار داریم و آن اینکه اگر می‌خواهد بار دیگر اعتماد و احترام را به دست آورد باید تغییرات گسترده ای را به وجود آورد.

او ادامه داد: ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به دنبال تغییرات اساسی هستیم چرا که باید به پیشرفت خود ادامه دهیم تا بتوانیم به فیفا هم کمک کنیم و چهره آن را که لکه دار شده است پاک کنیم. من به عنوان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا حاضر هستم تا برای بازگرداندن وحدت به فیفا با اینفانتینو همکاری کنم و هر کمکی که لازم باشد دریغ نخواهم کرد. در گفت و گویی که با رئیس فیفا داشتم تاکید کردم که حاضر هستم در مسیری که پیش گرفته است از او حمایت کنم. اطمینان دارم که فیفا می تواند به آنچه که به آن چشم دوخته است برسد.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان سخنان خود از کشورهای آسیایی و آفریقایی که در انتخابات ریاست فیفا به او رای دادند تشکر کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.