علاقه به ورزش کشتی در کشورهای مختلف جهان از مغولستان تا برزیل و از سنگال تا قزاقستان وجود دارد. روش‌های مختلف کشتی در جهان وجود دارد که با سبک‌هایی که همیشه در بازی‌های المپیک مشاهده می‌شوند، متفاوت هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت اتحادیه جهانی کشتی، هفته گذشته در استانبول اتحادیه جهانی کشتی نشستی برای همبستگی سبک‌های مختلف کشتی برگزار کرد که برای متحد کردن سبک‌های مختلف و برای اولین بار برگزار شد.

این نشست دو روز به طول انجامید و باعث شد که رهبران کشتی از کشورهای مختلف جهان با یکدیگر دیدار و بحث کنند و درباره شباهت‌های سبک‌های سنتی کشورشان و فرصت‌هایی برای برگزاری مسابقه‌ها صحبت کنند.

نناد لالوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی در این باره گفت: ما از نشست استانبول راضی هستیم. جامعه کشتی به شور و اشتیاق مشهور است. رشته های سنتی و سبک های وابسته به اتحادیه جهانی، خانه و ریشه پرشور و اشتیاق‌ترین رهبران ورزشی دنیا هستند.

میزبان این نشست فدراسیون کشتی ترکیه بود و بیش از ۳۰ مسئول کشتی از کشورهای مختلف از ۵ قاره در این نشست حضور داشتند. بیشتر این افراد درباره سبک‌های سنتی خود توضیحاتی را ارائه کردند.

به غیر از سبک‌های سنتی، اطلاعاتی درباره سبک‌های کشتی با کمربند، پانکریشن و گراپلینگ نیز داده شد.

اعضای کمیته کشتی با کمربند نیز یک روز اضافه را به بحث بر روی قوانین پیشنهادی با یکدیگر پرداختند.

کارل مارتین دیتمان از آلمان که عضو اتحادیه جهانی کشتی و کمیته سبک‌های وابسته کشتی است، درباره فرصت‌های برای رشد سبک‌های سنتی سخنرانی کوتاهی داشت. یکی از ایده‌هایی که مطرح شد برگزاری مسابقه‌های دو سالانه یا چهار ساله با نام فستیوال جهانی کشتی بود تا در این مسابقه‌ها تمامی سبک‌ها بتوانند شرکت کنند و به نمایش سبک خود بپردازند.

دیتمان در این باره گفت: در حال حاضر فرصت برای سبک‌های وابسته محدود است. ما در تلاش هستیم تا بتوانیم این سبک‌های را گسترش دهیم. با کمک و رهبری آقای لالوویچ می‌خواهیم این سبکها و کشتی های سنتی را به افراد بیشتری از تمامی دنیا بشناسانیم.

افراد زیر درباره سبک‌های مختلف اطلاعاتی را ارائه دادند:

- گینتتاس ویلتا از لیتوانی (کشتی با کمربند)

- رضوان بوچکایف از روسیه (گراپلینگ)

- ضیاالدین عیسی‌یف از روسیه (پانکریشن)

- شمشینورف مارات اورازبایویچ از قزاقستان (قزاق کورش)

- نورکولی یوسوپوف از ازبکستان (بل اولیش و اوچ کوراش)

- فرناز پناهی از ایران (کشتی پهلوانی)

- گنادی آرزیوتوف از اوکراین (کشتی با کمربند اوکراین)

- اورلی اپرون از فرانسه (کشتی گوران)

- باتبایار بویاندگلر از مغولستان (کشتی بوخ)

- رافیک والیف از قزاقستان (کشتی با کمربند قزاقستان)

- پتر ایومشانوف از روسیه (کشتی یاکوتیا)

- تاپیوا رای ماسینیره از زیمبابوه (کشتی سنتی زیمبابوه)

- مهمت امین بای از ترکیه (کشتی سنتی ترکیه)

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.