پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: اگر بتوانیم حداقل دو بازیکن به فوتبال حرفه‌ای معرفی کنیم وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده‌ایم.

محمود کلهر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص استعدادیابی باشگاه پرسپولیس در میان علاقمندان به فوتبال گفت: در بخش استعدادیابی و تولید بازیکن باشگاه پرسپولیس تا پیش از این کاری نکرده بود اما خوشبختانه از طریق باشگاه و با مسئولیت حسین عبدی این کار بسیار بزرگ در حال انجام شدن است و پرسپولیس می‌تواند از این طریق حتی علاوه بر خودکفایی برای پرورش بازیکن قادر خواهد بود به تیم‌های دیگر هم بازیکن بدهد چرا که پرسپولیس یک برند است و همه دوست دارند در این تیم بازی کنند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ادامه داد: خوشبختانه از طرحی که باشگاه داده استقبال خوبی شده و فردی مثل حسین عبدی مسئولیت این کار را دارد که بالاترین مدرک مربیگری را گرفته و در این راه پیشکسوتان هم به او کمک خواهند کرد تا این پروژه به سرانجام برسد. پیش از این خلای چنین کاری در پرسپولیس احساس می‌شد و امیدوارم این طرح خوب ادامه داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون بازیکنان خوبی هم در بین فوتبالیست‌های آماتور به چشمتان خورده یا نه اظهار داشت: شک نکنید که بازیکنان خوب در فوتبال ایران وجود دارند که شاید دیده نشوند اما باید پذیرفت که فوتبال ایران پر از استعداد است که باید آن‌ها را شناسایی کرد و پرورش داد. از این بازیکنان می‌توان بهره‌برداری خوبی انجام داد و قطعا این کار شدنی است و با ادامه این کار مطمئناً باشگاه های دیگر هم از پرسپولیس الگوبرداری کرده و از این طریق به بازیکن سازی روی می آورند. با این نوع بازیکن سازی هم می‌توان هزینه‌های باشگاه را تامین کرد و هم می‌توان چرخه تولید بازیکن را به راه انداخت.

کلهر درباره اینکه چه تعداد در این طرح تاکنون ثبت نام کرده‌اند افزود: در فاز اول ۵۰۰ نفر تا حالا نام نویسی کردند و خود ما هم دوست داریم بازیکنانی ثبت نام کنند که توانایی فوتبال حرفه‌ای را داشته باشند. تست‌گیری در مرحله اول تا روز یکشنبه به طور روزی دو نوبت انجام می‌شود و تا به حال چند بازیکن خوب بخصوص چند دروازه‌بان نظر ما را جلب کردند. به نظرم اگر بتوانیم حداقل دو بازیکن حرفه‌ای هم پیدا کنیم وظیفه خود را به خوبی انجام دادیم. البته در مراحل بعدی تست گیری کارها سخت‌تر می‌شود. موضوعی که باید به آن اشاره کنم این است که بحث تربیت و پرورش این بازیکنان مهمتر از هر چیز دیگری است تا آنها بتوانند وارد فوتبال حرفه‌ای و حتی تیم بزرگسالان پرسپولیس شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.