سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: متأسفانه قضاوت داوران در دیدارهای سپاهان به‌میزان قابل توجهی مورد انتقاد است و از سوی دیگر به نحوی احساس می‌کنم که داوران در حال به‌جلو هل‌دادن تیم‌های بزرگ تهرانی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، تیم سپاهان در هفته‌های گذشته و با وجود تلاش بسیار، نتوانسته جایگاه خود را در جدول رده‌بندی لیگ برتر بهبود بخشد. طلایی‌پوشان اصفهان در شرایطی که مقابل پرسپولیس می‌توانستند پیروزی را از آن خود کنند، سه امتیاز این مسابقه را از دست داده و تنها به یک امتیاز از این دیدار حساس اکتفا کردند.

شاگردان ایگور استیماچ اما در دیدار مقابل پرسپولیس، چندین نفر از بازیکنان جدید خود را مورد استفاده قرار دادند و سرمربی این تیم امیدوار است که با تکیه بر همین بازیکنان جوان، شرایط تیمش را در بازی‌های آینده بهبود بخشد.

البته ایگور استیماچ همچنان نسبت به عملکرد داوران مسابقات سپاهان انتقادات بسیاری وارد می‌کند و ‌بر این باور است که داوران، تیم‌های تهرانی را در مسیر رسیدن به قهرمانی به جلو هل می‌دهند.

گفت‌وگوی تسنیم با ایگور استیماچ، سرمربی سپاهان را در ادامه می‌خوانید:

تسنیم:به‌گفته بسیاری از کارشناسان، سپاهان در دیدار هفته گذشته خود مقابل پرسپولیس عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت. به نظرتان چرا این مسابقه، با پیروزی سپاهان به پایان نرسید؟

استیماچ: دوست ندارم این را بگویم اما متأسفانه تنها دلیل برای تساوی ما مقابل پرسپولیس، تصمیمات بسیار ضعیف داور به شمار می‌رفت و این موضوع، دلیل اصلی تساوی و عدم پیروزی ما در این بازی بود. به‌ویژه در صحنه گل دوم، داور به خوبی قضاوت نکرد و باید بگویم که دومین گل دریافتی سپاهان، به وضوح آفساید بود.

تسنیم: آیا از عملکرد بازیکنان خود مقابل پرسپولیس رضایت دارید؟

استیماچ: من از عملکرد بیشتر بازیکنان خود مقابل پرسپولیس رضایت دارم اما در حال حاضر به دنبال آن هستیم که در بازی‌های آینده، شرایط تیم بهتر شود و نتیجه بهتری کسب کنیم. امیدوار هستم که با نظم تمرینی بیشتر، با بهبود شرایط و عبور از وضعیت کنونی، عملکرد خود را بهبود بخشیم.

تسنیم:شما در نیم‌فصل چندین بازیکن جدید به ترکیب اصلی تیم اضافه کردید. با توجه به آنچه در این دیدار گذشت، آیا این بازیکنان به آنچه مد نظرتان بود، عمل کردند؟

استیماچ: من به خاطر توانایی خوب این بازیکنان، از قبل آنها را نشانه کرده بودم و باید بگویم به راستی اعتقادم این است که آنها می‌توانند در بازی‌های پیش‌رو به ما یاری برسانند.

با حضور محرم و ایپریچیچ و هماهنگی کامل این دو بازیکن با یکدیگر، ما یک تیم متفاوت و با کلاس بیشتر به شمار خواهیم رفت. بدون شک منوچهری یک بازیکن برای توان اضافی ما در زمین و هوا خواهد بود و هزامی جوان اگر به آمادگی مورد نظر برسد، در پست بال چپ به ما اختیار بیشتری می‌دهد و رقابت را در این پست افزایش می‌دهد.

تسنیم: اعتقاد بسیاری بر این است که بازیکنان جدید سپاهان در دیدار مقابل پرسپولیس عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند. نگاه شما به این بازیکنان و عملکرد آنها در دیدار گذشته چیست؟

استیماچ: من به همه بازیکنانم اعتقاد دارم اما ایبرو هنوز برای بازی ۹۰ دقیقه‌ای آماده نیست، هرچند که او یک بازیکن بسیار کیفی و باکلاس به شمار می‌رود.

تسنیم:بسیاری از هواداران سپاهان درباره غیبت هادی عقیلی در این مسابقه سئوالاتی می‌پرسند. آیا مشکلی بین شما و او وجود دارد؟

استیماچ: به‌هر حال در هر مسابقه، تنها ۱۱ بازیکن می‌توانند برای تیم ما به میدان بروند و من همیشه بهترین بازیکنان ممکن را برای ترکیب ۱۱ نفره تیم انتخاب می‌کنم. این انتخاب بر‌اساس فرم و شکل واقعی و قدرت بدنی آن‌ها است. البته نباید فراموش کنیم که قرار دادن بازیکنی چون هادی عقیلی روی نیمکت بسیار برایم سخت است اما به هر حال، بخشی از شغل من این است که این کار را انجام دهم و تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و درباره آن مسئولیت‌پذیر باشم.

تسنیم:سپاهان در حال حاضر جایگاه دهم جدول را به خود اختصاص داده است. به نظرتان در جدول رده‌بندی صعود می‌کنید؟

استیماچ: بدون شک ما می‌توانیم در جدول صعود کنیم و مطمئن هستیم که این اتفاق صورت می‌گیرد. ما تنها ۸ امتیاز کمتر از صدر جدول داریم که این هم به‌نظر من به‌خاطر قضاوت ضعیف داوران بوده اما اگر ما کیفیت خود را در مسابقات آینده حفظ کنیم، حتی آنها هم نمی‌توانند ما را متوقف کنند!

تسنیم: بدون شک بازی‌های نیم‌فصل دوم بسیار دشوارتر از نیم‌فصل نخست است. یکی از این بازی‌ها، دیدار مقابل فولاد خوزستان به شمار می‌رود. آیا برای آن آماده هستید؟

استیماچ: ما به طور کامل برای بازی‌های آینده خود آمادگی داریم. هر بازی برای باشگاه، بازیکنان و هواداران تیم بسیار اهمیت دارد. بدون شک ما در هر بازی به دنبال پیروزی در آن هستیم اما سپاهان یک باشگاه بزرگ به شمار می‌رود و کاری به این نداریم که با کدام تیم بازی می‌کنیم بلکه برایمان تنها پیروزی مهم است.

تسنیم: به نظرتان سپاهان می‌تواند قهرمانی را ازآن خود کند؟

استیماچ: بدون شک هنوز امتیازات بسیاری باقی مانده و هر چیزی ممکن است.

تسنیم:در نگاه شما رقبای اصلی سپاهان در راه رسیدن به قهرمانی کدام تیم‌ها هستند؟

استیماچ: رقابت برای رسیدن به قهرمانی بسیار نزدیک است، اما به نحوی احساس می‌کنم که داوران در حال به جلو هل دادن تیم‌های بزرگ تهرانی هستند.

تسنیم:لطفاً درباره دیدارهای آسیایی سپاهان نیز بگویید. نگران حاشیه‌سازی‌های تیم‌های عربی نیستید؟

استیماچ: به نظرم هنوز برای این رقابت‌ها فرصت باقی است و ما تلاش می‌کنیم که قدم به قدم و بازی به بازی بر اساس شرایط پیش‌روی خود پیش برویم. بدون شک پاسخ ما در برابر تیم‌های عربستانی، کیفیت خوب و آمادگی در دیدارهای پیش‌رو خواهد بود.

گفت‌وگو از مسعود سعیدی

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.