سرمربی تیم فوتبال گسترش‌فولاد تبریز می‌گوید که برخی می‌گویند باید سه امتیاز را به تراکتورسازی بدهد تا این تیم موفق شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، فراز کمالوند در کنفرانس خبری پیش از دیدار تیم‌های تراکتورسازی و گسترش‌فولاد تبریز گفت: امیدوارم بازی خوبی مقابل تراکتورسازی انجام دهیم و شاهد یک فوتبال زیبا باشیم.

وی ادامه داد: سابقه دربی در تبریز با همه جای ایران تفاوت دارد. دیدید که در بازی قبلی هم نه دعوا و درگیری بود و نه اخطاری از سوی داور به بازیکنان داده شد. بازیکنان دو تیم بازی پاکی را ارائه می‌کنند و شاهد یک بازی زیبا خواهیم بود. ما هم با بچه‌ها تراکتورسازی از مدیرعامل گرفته تا کادرفنی و بازیکنان دوست و رفیق هستیم و برعکس این مسئله هم وجود دارد، اما در زمین با هم رقابت می‌کنیم. جایگاه و امتیازات دو تیم به یکدیگر نزدیک است و صددرصد این بازی حساس خواهد شد. تراکتورسازی به دنبال سه امتیاز است و ما نیز تلاش می‌کنیم بازی زیبا و تماشاگر پسندی به اجرا بگذاریم و سه امتیاز را بگیریم.

سرمربی گسترش فولاد تبریز درباره تعطیلات نیم فصل گفت: نیم فصل معنی‌اش روی اسمش هست. یعنی نیمی از فصل که گذشت، باید مسابقات به اتمام برسد، تعطیلاتی به تیم‌ها داده شود و بازی‌ها دوباره از سر گرفته شود، اما متأسفانه نیم فصل ما به این شکل نیست. مثل این می‌ماند که یک بازی را نیمه اولش تا دقیقه ۶۰ باشد و بعد تا دقیقه ۹۰ در نیمه دوم برگزار شود. متأسفانه مسابقات و برنامه‌های تیم ملی و تیم امید برنامه لیگ را تغییر داده‌اند و این اتفاقات افتاده است تا نیم فصل کمی دیرتر آغاز شود. البته برای نقل و انتقالات زمان را تعیین کرده‌اند و امیدوارم اتفاقات خوبی در نیم فصل دوم رخ بدهد.

کمالوند در خصوص تقابل بازیکنان پیشین دو تیم با یکدیگر گفت: مهدی کیانی و ایوب کلانتری از تیم ما جدا شدند و اکنون در تراکتورسازی هستند. در تیم ما هم هستند بازیکنانی که در نیم فصل اول در تیم مقابل حضور داشتند. بازیکنان دو تیم به خوبی از یکدیگر شناخت دارند و به نظرم این مسئله به زیبایی بازی کمک خواهد کرد. دربی‌های تبریز همیشه زیبا، جذاب و پرگل بوده و این بار هم امیدوارم به همین شکل باشد.

وی درباره اینکه برخی می‌گویند کمالوند به تیم تراکتورسازی راه می‌دهد تا این تیم موفق شود و به همین دلیل برخی بازیکنان این تیم در نیم فصل راحت به تیم حریف رفتند، اظهار داشت: ما هرکاری کنیم، حساسیت‌هایی وجود دارد. برخی دوستان می‌گویند سه امتیاز را هم به تراکتورسازی بدهید. اگر قرار بود این کار انجام بدهیم، سال قبل می‌کردیم که تراکتورسازی قهرمان شود. در قامت مربیگری من نیست که این کار را بکنم و فردا هم مردانه و با تمام توان بازی خواهیم کرد. شاید زورمان به تراکتورسازی نرسد، اما هیچوقت اخلاق را زیر پا نمی‌گذاریم. از قدیم ستارخان و باقرخان در تبریز بودند و اینها با این سابقه کاری کرده‌اند که نمی‌توان ناجوانمردانه بازی کرد. سال‌های قبل هم چنین صحبت‌هایی می‌شد و برخی آقایان برای اینکه به نفع خودشان عمل کنند، می‌گفتند گسترش‌فولاد به تراکتورسازی راه می‌دهد.

سرمربی گسترش‌فولاد با بیان اینکه تمام جذابیت فوتبال به تماشاگرش است، یادآور شد: دربی تبریز ویژگی خاص خودش را دارد و آن هم پرشور و احساساتی بودن تماشاگرانش است. اینکه برخی می‌گویند بهترین بازیکن‌تان را نباید به تراکتورسازی می‌دادید درست نیست. ما قبل از این هم مهرداد بایرامی را به تراکتورسازی داده بودیم که جزو سه گلزن برتر لیگ برتر بود. شما یک طرف قضیه را می‌بینید و طرف دیگر را نمی‌بینید. مردم در سوپر مارکت، نانوایی و... ما را می‌بینند و می‌گویند شما می‌خواهید قهرمان شوید یا به آسیا بروید که این بازیکنان را به تیم اول شهر نمی‌دهید. مالک ما هم از طرفی می‌گوید من در فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کنم تا مردم شاد شوند و دوست دارم به فوتبال شهرش خدمت کند. به همین دلیل هم می‌گوییم بازیکنان‌مان را به هیچ تیمی جز تراکتورسازی نمی‌دهیم تا این تیم بتواند در آسیا هم موفق شود.

کمالوند ادامه داد: زنوزی فقط در این زمینه به تراکتورسازی کمک نکرده و زمانی که این تیم در آسیا بود، هواپیمای چارتر برای تراکتورسازی فراهم کرده، برای بایرامی که به تراکتورسازی رفت ریالی نگرفتیم و برای این بازیکنان هم ریالی نگرفتیم. سامان نریمان جهان و سعید آقایی را هم سال‌های قبل به تراکتورسازی دادیم و حالا آنها خودشان سامان‌نریمان جهان را به ما برگردانده‌اند. من قلعه‌نویی را هم خوب می‌شناسم و می‌دانم او هم دوست دارد دو تیم سفت و سخت و جوانمردانه بازی کنند و برنده در زمین مشخص شود. پس بحث راه دادن و این مسائل وجود ندارد. در این بازی هم مساوی به درد هیچکدام از تیم‌ها نمی‌خورد و خود من دوست دارم این بازی برنده داشته باشد و ۳ امتیاز را ما بگیریم.

وی در واکنش به این مسئله که در سال‌های اخیر خدمات زیادی به فوتبال تبریز و تراکتورسازی داده است و مردم تبریز از او ممنون هستند، گفت: من وظیفه‌ام را انجام دادم. قبل از آمدن به تراکتورسازی هم مربی شناخته شده‌ای بوده و با چند تیم به لیگ برتر آمده بودم، اما قسمت اعظم موفقیت و شناخته شدنم را مدیون مردم تبریز و تیم تراکتورسازی هستم. این لطف شماست که می‌گویید من خدمات زیادی انجام دادم و این هم گوشه‌ای از محبت مردم خوب تبریز بوده است. همین حالا هم محبت دارید و امیدوارم امسال هم بتوانیم با گسترش‌فولاد نتایج خوب بگیریم. برعکس سال‌های قبل که تیم برای نرفتن به لیگ دسته اول می‌جنگید، امسال می‌خواهیم رتبه‌ای آبرومند را داشته باشیم و از ابتدای فصل هم برای کسب رتبه تک رقمی می‌جنگیدیم. روند ما در این فصل تغییر کرده و اگر امسال اینگونه پیش برویم تا دو سه سال آینده می‌توانیم امیدوار باشیم که گسترش‌فولاد جزو تیم‌های خوب کشور باشد و برای موفقیت‌های بزرگ‌تر بجنگید.

سرمربی گسترش‌فولاد در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود جدایی بایرامی از تراکتورسازی این بازیکن را به تیمش نیاورد، خاطرنشان کرد: ما لیست‌مان پر بود. من فوتبال مهرداد بایرامی را قبول دارم و او از نظر اخلاقی هم خوب است، اما با پیمنتا از ۴۰ روز قبل صحبت کردیم و نمی‌دانستیم که بایرامی قرار است از تراکتورسازی جدا شود.

کمالوند تاکید کرد: در خصوص بحث سامان نریمان‌جهان نیز آمادگی نداشتیم که در دقیقه ۹۰ این اتفاق افتاد. ما با سامان ۱۸ بازیکن می‌شدیم.

وی در خصوص برنامه گسترش فولاد در نیم فصل اظهار داشت: پس از بازی با تراکتورسازی تمرینات تا چهارشنبه تعطیل خواهد شد و پس از آن اردوی ۱۰ یا ۱۱ روزه در آنتالیای ترکیه خواهیم داشت. من فردا شب زودتر عازم ترکیه می‌شوم تا هم بازی‌های تدارکاتی خودمان را به طور کامل قطعی کرده و همچنین به خاطر فشاری که در ۳-۴ ماه گذشته بر روی من وجود داشت، ۳ یا ۴ روز استراحت کنم تا خستگی از تنم بیرون آید.

کمالوند تصریح کرد: در آنتالیا ۳ بازی گردن‌کلفت با تیم‌های اسکی‌شهیر و یک تیم لیگ برتری ترکیه در روزهای ۱۸ و ۲۲ دی‌ماه خواهیم داشت و در تاریخ ۲۶ نیز یک بازی با نایب‌قهرمان لیگ برتر رومانی خواهیم داشت. درست است که در دبی شرایط آب و هوایی بهتر است اما در آنجا نمی‌توانیم مانند آنتالیا چنین بازی‌های تدارکاتی را ترتیب داد.

سرمربی گسترش فولاد تبریز در پاسخ به این پرسش که آیا در طی یک ماه گذشته قصد استعفا و پذیرفتن هدایت تیم دیگری را داشته، گفت: در یک ماه گذشته ۲ یا ۳ باشگاه با من مذاکره کردند اما من فقط یک جواب به آنها دادم و گفتم اگر بخواهم مربیگری کنم در تبریز خواهد بود و فقط در تیم گسترش فولاد، بنابراین در چنین شرایطی مگر می‌شود من استعفا بدهم؟ درست است که من دچار معده‌درد شده هستم و ۳ روز شرایط بدی داشتم اما اگر استعفا دهم و به تیم دیگری بروم آیا یک روز در همین تبریز نخواهند گفت به دلیل بیماری استعفا ندادی پس چطور به تیم دیگری رفتی؟ من به خاطر بیماری که دارم مجبورم از صبح تا شب ۷ یا ۸ قرص بخورم متاسفانه در نیم فصل اول خیلی فشار به من آمد اما همانطور که گفتم قصد استعفا نداشته و به کارم در گسترش فولاد تبریز ادامه می‌دهم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.