رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد که لغو بازی‌های هفته شانزدهم لیگ در شهر تهران منوط به تصمیم کمیته پزشکی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی تاج در خصوص لغو تمام مسابقات ورزشی توسط کمیته اضطرار آلودگی هوا گفت: اینکه بگوییم کمیته اضطرار فقط باید در خصوص سایر اقشار جامعه تصمیم گیری کند و حق تصمیم گیری در خصوص فوتبال را ندارد، حرف درستی نیست اما باید تصمیم کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در این زمینه گرفته شود یا نماینده‌ای از کمیته پزشکی و کمیته مسابقات سازمان لیگ در جلسه کمیته اضطرار حضور داشته باشد تا ما برای لغو بازی‌ها توجیه شویم.

وی افزود: اگر تصمیم این باشد که مجموعه مدارس کشور باز باشد و فقط مسابقات ورزشی لغو شود ما چگونه باید توجیه شویم که مسابقات فوتبال آن هم در غرب تهران برگزار می‌شود لغو شود؟ چطور هوا برای کودکان ۷ ساله خطری ندارد اما برای فوتبالیست‌هایی که هر روز هم در این هوای آلوده تمرین می‌کنند خطر دارد؟ ما از لغو بازی اطلاعی نداشتیم چون کمیته اضطرار از ما نماینده‌ای نخواسته بود.

رئیس سازمان لیگ فوتبال درباره اینکه اگر مسابقات فردا به صورت قطعی لغو شود زمان برگزاری این بازی‌ها چه زمانی خواهد بود، گفت: تصمیم گیری در خصوص این ماجرا بسیار سخت است به این دلیل که ما باید مسابقات لیگ را به صورت متصل برگزار کنیم تا تیم امید اردوی خود را به موقع برگزار کند. مدت‌هاست که تمام باشگاه‌ها با تمام کشور همکاری کردند تا تیم امید اردوهای خود را برگزار کند تا با شرایط خوبی به مسابقات انتخابی المپیک برود اکنون نیز این مسئله برای ما حائز اهمیت است و باید تیم امید با شرایط مطلوبی راهی مسابقات شود.

تاج در پاسخ به این سوال که با این شرایط این احتمال وجود دارد که مسابقات لغو شده لیگ به دلیل آلودگی هوا به بعد از مسابقات تیم امید انتقال یابد گفت: باید روی این مسئله فکر کنیم. ما از کمیته مسابقات خواسته‌ایم تا در این خصوص تصمیم گیری کند. مطمئناً اگر مدارس تعطیل باشد مسابقات فوتبال نیز تعطیل خواهد شد تاکنون نیز مسابقه‌ای را هنگام آلودگی هوا برگزار نکرده‌ایم.در این خصوص دستور خیلی فوری به دکتر سیف و دکتر هراتیان دادم که با کمیته اضطرار تماسی برقرار کرده و نتیجه را به ما اعلام کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.