فدراسیون دوومیدانی آمریکا درخواست کرده برنامه مسابقات این رشته در المپیک به نفع یکی از ورزشکاران آمریکایی تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «آلیسون فلیکس» دونده زن ۳۰ ساله آمریکایی یکی از امیدهای این کشور برای کسب مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو در دو رشته ۲۰۰ و ۴۰۰ متر است. به همین دلیل مسئولان فدراسیون دوومیدانی آمریکا به دنبال آن هستند تا شرایط را برای موفقیت این ورزشکار فراهم کنند.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط مسئولان برگزاری المپیک، دور اول مسابقات ۲۰۰ متر ۷۵ دقیقه قبل از آغاز فینال ۴۰۰ متر برگزار خواهد شد. برگزاری نزدیک این دو رقابت که فلیکس در آنها حضور دارد، باعث نگرانی آمریکایی‌ها شده تا آنها درخواست رسمی برای تغییر زمان مسابقات دوومیدانی المپیک را ارائه کنند.

پل هاردی، مدیر برگزاری مسابقات در اتحادیه جهانی دوومیدانی در این باره گفت: ما یک درخواست رسمی از طرف فدراسیون آمریکا دریافت کردیم و این مسئله در چند روز آینده بررسی خواهد شد.

همچنین مکس سیگل، یکی از مسئولان دوومیدانی آمریکا گفت: فلیکس پرافتخارترین ورزشکار زن در تاریخ دوومیدانی جهان است و باید این شانس به او داده شود که بتواند در هر دو ماده حضور داشته باشد.

فلیکس که در سه المپیک قبلی نیز حضور داشته، ۲۰ مدال طلا از جمله ۳ طلا در المپیک لندن و یک طلا در المپیک پکن در کارنامه دارد. او علاوه بر کسب ۴ طلا و ۲ نقره در تاریخ المپیک از سال ۲۰۰۴ تاکنون، ۹ طلا مسابقات قهرمانی جهان را نیز در ویترین افتخاراتش می‌بیند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.