مدافعی که فصل پرحاشیه ای را در استقلال سپری کرد، حالا در صبا به روزهای آرام خود رسیده.

سعید اکبری - خبرگزاری خبرآنلاین؛ امیرحسین صادقی از وضعیتی که در صبا دارد کاملا راضی است. او در لابه‌لایحرف هایی که درباره صبا می زند، به سوالاتی حاشیه ای هم جواب می دهد. او درباره اتفاقاتفصل قبل استقلال حرف هایی می زند و همینطور از مشکلات فوتبال ایران می گوید.

امیرحسین صادقی گویا آرام آرام به همان فرم همیشگیبرمی گردد. در دو بازی قبلی صبا عملکرد خوبی داشتی و گل هم زدی.

اینکه گفتید من مثل امیرحسین صادقی سابق شدم...خب متاسفانه پارسال در نیم فصل به خاطر اتفاقات و مصدومیتی که داشتم از شرایط آرمانیدور بودم. ولی بعد از آن سرحال بودم و به اندازه خودم فوتبال بازی کردم. امسال با کمکهایی که علی دایی می کند و همینطور با تمریناتی که باری تیم ملی در نظر گرفته، شرایطمدر صبا بهتر شده و دارم به روزهای اوجم نزدیک می شوم.

در استقلال تحت فشار روانی زیادی بودید. شما و دیگرملی پوش های استقلال. درست است؟

خیلی بیشتر از این حرف ها بود. فقط هم من نبودم.بقیه هم‌تیمی هایم یک مقدار تحت فشار مسایلی بودند که پیرامون تیم پیش می آمد. اینمسئله یک مقدار ما را از شرایط آرمانی دور کرد. ملی پوش ها مخصوصا شرایط خوبی نداشتند.شرایط ما یک مقدار با شرایط دیگر بازیکنان فرق می کرد.

ولی در صبا ظاهرا این آرامش وجود دارد. شاید بهاین دلیل که به هر حال زیاد در رسانه ها پررنگ نیست.

اتفاقا صبا در رسانه ها پررنگ هست ولی آرامش داریم.در صبا بازیکنان بزرگی حضور دارند. از لک بگیرید تا قاضی و دهنوی و بیک زاده و بازیکناندیگر. همینطور خود علی دایی یک وزنه بزرگ است. فوتبال ایران یک مقدار نتیجه گراست.کمی روی ما فشار بود ولی توانستیم نتایج خوبی بگیرید و الان به آرامش زیادی رسیده ایم.

از کار با علی دایی بگو.

من از سال ۲۰۰۲،۲۰۰۳ در تیم ملی همبازی علی آقابود. شاگردی‌اش را هم کرده ام. شناخت کاملی از علی آقا دارم. او شخصیت من را می شناسند.می داند از نظر روحی و روانی باید چه شرایطی داشته باشم. فکر می کنم کنار علی داییبتوانم ۶،۷ سال در همین سطح بازی کنم.

اسم تو و دایی را می شنویم بیشتر یاد اولین دربیات می افتیم. یادت هست؟

بله، خب من آنموقع یک جوان پرانرژی بودم. اولینبار بود که جلوی ۱۰۰ هزار نفر بازی می کردم و انگیزه زیادی برای مهار آقای گل جهانداشتم. آن سال علی آقا در اوجش بود. پرسپولیس ۶،۷ تا به حریفانش می زد. شب بازی منو پیروز قربانی هم اتاق بودیم. اصلا خوابم نمی برد. از بازی می ترسیدم. یک جوان ۲۰ساله بودم. خلاصه با سلام صلوات خوابم برد. جو سنگینی بود. می خواستیم جلوی دایی بازیکنیم، با آن اسم و رسم. البته بیشتر پیروز قربانی جلوی علی آقا قرار می گرفت. توکلکردیم به خدا و خدا را شکر توانستیم دربی را هم ببریم.

بعد از جدایی از استقلال می خواستی حرف هایی بزنی.البته می دانیم چه حرف هایی. ولی ناگهان سکوت کردی. دلیل خاصی داشت؟ به نظر عصبی بود.

من عصبی نبودم، ناراحت بودم و هستم. بالاخره بعداز چند سال زحمت در استقلال، طبیعی بود ناراحت شوم. من جوانی ام را برای این تیم گذاشتم.منتی هم نیست. بالاخره دل کندن از استقلال سخت بود. چرخ روزگار است و می چرخد. من همباید زندگی ام را می کردم. آدم از فردای خودش خبر ندارد. همه دوست داریم در آرامش باشیمو زندگی کنیم. من در زندگی ام انتخاب های خوبی نداشتم ولی توانستیم این بار انتخابخوبی کنم و در تیم علی آقا حضور داشته باشم.

می توانستیم پیش بینی کنی که چه می خواهی بگوییو درباره چه کسانی حرف بزنی!

من پارسال از خیلی چیزها گذشتم. آینده ثابت می کند.بعضی ها خواهند گفتند که چه اتفاقاتی برای من افتاد. امیرحسین صادقی بعد از جام جهانیبا همسترینگی که کش آمده بود برای استقلال بازی کرد. به کادر فنی گفتم چون شما به مننیاز دارید ایرادی ندارد با مصدومیت بازی می کنم حالا اگر پاره هم شد، شد. ایرادی ندارد.گفتم من به خاطر استقلال به تیم ملی رسیدم و شدم امیرحسین صادقی. منتی هم سر این تیمنبوده. فعلا نمی خواهم درباره آن مسایل حرف بزنم ولی در آینده خیلی از چیزها روشن میشود. خود من هم مقصر بودم. از خیلی از خواسته هایم گذشتم. از خیلی چیزها گذشتم که میشد در زندگی ام اتفاقات بهتری را رقم بزند.

یعنی پیشنهاد بهتری داشتی؟

خیلی شرایط بهتر بود. پارسال خود آقایان مسئول درجریان بودند. باز هم منتی نیست. من عشقم استقلال است. فقط پارسال اینطوری نبود. منبعد از جام جهانی آلمان هم از بهترین پیشنهاد عمرم گذاشتم. اگر می رفتم زندگی ام عوضمی شد ولی...

از کجا پیشنهاد داشتی؟

من از اف سی زوریخ پیشنهاد داشتم. متاسفانه نرفتم.عشق به استقلال باعث شد در این تیم بمانم. از لحاظ شخصی ضرر کردم. ولی چه کنم... استقلالرا دوست داشتم و ماندم. منتی هم واقعا نیست.

بعد از مرگ هادی نوروزی مصاحبه ای کردی که انتقادهایزیادی را در پی داشت. اینکه گفتی من هم باید بمیرم تا پولم را بدهید؟ حتما انتقادهارا خواندی.

من زیاد مصاحبه نمی کنم و هر وقت هم حرف می زنم،زیرش نمی زنم. خواندم که خود شما نوشته بودید من هادی نوروزی را اهرم کردم و از اینموضوع به نفع خود استفاده ای داشتم. چرا فکر می کنید من بازیکن باید التماس کنم کهپولم را بگیرم. بعد از جام جهانیبا همسترینگ مصدوم برای اسقتلال بازی کردم. به خاطر استقلال به اف سی زوریخ نرفتم وضرر کردم

ولی بهتر نبود در وقت دیگری آن حرف ها را بزنی؟یا حداقل اسم نوروزی را نمی آوردی.

یکسری ها داشتند از اسم هادی نوروزی سوء استفادهمی کردند. بعضی از آنها شاید جواب سلام هادی را هم نمی دادند. آنها در جریان خیلی ازاتفاقات نبودند و شده بودند دایه عزیزتر از مادر یا کاسه داغ تر از آش. ببخشید بی ادبینباشد ولی من خودم شاهد بودم که بالاخره بعضی هواداران با هادی چه رفتاری کردند. دیگرهمه می دانیم در بازی سایپا چه اتفاقی برای او افتاد. دوست داشتم در آن جو فکر نکنندعزیزی رفته تا خیلی ها از آب گل آلود ماهی بگیرند. به کسی برنخورد، ولی ما زنده کشو مردم پرستیم. تا یکی می میرد همه زیر تابوتش را می گیرند. خیلی از پهلوان ها تا مردندشد فهمیدم چه کسی رفته.من اصلا دوست نداشتم از اسم هادی سود استفاده ای کنم. دربارهاو هم زیاد حرف نزدم. من با هادی رفاقت زیادی نداشتم ولی دوست ندارم روی اسم او قمارکنند. من حرف از پولم زدم. ببخشید خود هادی برای چه کسی فوتبال بازی می کرد؟ به خاطرزن و بچه اش. از جان خودش گذشت. چرا الان باشگاه پرسپولیس بگوید پولش را می دهیم؟ چرااینطور با هادی رفتار شد. چرا نفت الان باید بگوید طلبش را می دهیم؟ حتما بازیکن بایدبیفتد و بمیرد؟ ما ایرانی ها عادت مان همین است. یک زمان عرب ها چی بودند در فوتبالالان ما چی هستیم؟ ما آخر آسیا شده ایم و آنها جزو برترین ها هستند. تازه ما عرب هارا مسخر می کنیم. جای مسخره کردن شان برویم از آنها الگوبرداری کنیم. قطر یک زمان بازیکننداشت. فوتبال نداشت. بازیکن حرفه ای اش دو سه سال بازی می کرد ولی الان چی؟ میزبانجام جهانی شده اند. بازیکنان شان پیشرفت کرده اند و ورزشگاههای آن شکلی ساخته اند.ولی ما در ایران هنوز در کمیته انضباطی دنبال پولمان هستیم. فوتبال ما آلوده شده، انصافااینطوری نیست؟

از چه جهت؟ به هر حال آلودگی هست.

کلا فوتبال ما آلوده شده. مثل فاجعه است. خیلی اتفاقاتوحشتناک تر از این است. حالا ما داریم یکجوری می گذرانیم ولی شده زخم روی زخم. کی اینزخم باز شود. فوتبال شده دلال و لابی و بیزینس. داوری ها مشکل دارد. یکسری خبرنگارهامشکل داشتند. مربی مشکل داشته و هزار و یک چیز دیگر.

می توانی شفاف تر درباره اش حرف بزنی.

یکسری اتفاقاتی دارد می افتد. هر روز هم بیشتر میشود. امروز بازیکن با فلان مربی است، داور با فلان باشگاه و بازیکن با فلان مدیر. استقلالالان درگیر چیست؟ درگیر این است که ۵۰ هزار دلار پولش گم شده. این پول کجا رفته؟ پولکمی است؟ ۵۰ هزار دلار می تواند بازیکنانی چون کریمی و برزای را از روی زمین بلند کندو تبدیل به بازیکن ملی کند.

اتفاقا به قضیه ریوالدو خیلی پرداخته شد، مخصوصادر همین خبرورزشی.

اما آخرش، خوب نیست. باید بگویی هر چی دیدم ندیدم.آخر این پرونده ها نه خبرنگاری است، نه رسانه ای و نه تلویزیونی. اطلاع رسانی درستنمی شود. می خواستند ماست مالی کنند. سمبل کنند. تا موقعی که اینطوری است اتفاقی نمیافتد.

درباره صبا هم حرف بزنیم. حضور در تیم های بالایجدول نشان می دهد که اوج گرفته اید...

در صبا اتفاقات خوبی افتاده. حضور علی دایی یک اتفاقمثبت بود یا خود آقای موسوی مالک باشگاه. ایشان بدون چشمداشت، دارد برای تیم هزینهمی کند. پرداخت ها معمولا به موقع بوده است. امسال صبا دغدغه تمرین و لباس و امکاناترا با حضور آقای موسوی ندارد. کار فنی خوبی داریم و بازیکنان هم جذب شده اند ولی این۶۰ درصد تیم صباست. جا داریم سه چهار بازیکن خوب دیگری و همینطور بازیکنان خوب خراجیبگیریم. ما ۱۱،۱۲ نفر بیشتر نیستیم که داریم بازی می کنیم. تیم هنوز کامل جمع و جورنشده است. جوان های خوبی هم در تیم حضور داشتند. با کادری که در تیم وجود دارد از مدیریتیگرفته تا پزشکان و..همه دنبال موفقیت هستیم

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.