۵ دیدار جام حذفی روز چهارشنبه و پنجشنبه این هفته در مرحله یک هشتم و یک چهارم جام حذفی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، ۵ دیدار جام حذفی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار می‌شود. بعد از آن مسابقات باشگاهی تا روز ۲۸ آبان تعطیل می‌شود.

نگاهی به این دیدارها می‌اندازیم:

استقلال - فولاد خوزستان؛ برد راحت شاگردان مظلومی؟

آبی‌پوشان در مرحله یک هشتم جام حذفی در تهران میزبان قرمزپوشان خوزستان هستند. فولاد دیگر نشانی از یک تیم مقتدر فصل قبل ندارد. این تیم در لیگ برتر در رده پانزدهم جدول است و هر روز هم شایعه تغییر دراگان اسکوچیچ سرمربی‌اش شنیده می‌شود.

به همین دلیل استقلال روز سختی را در این بازی پیش‌رو ندارد و می‌تواند با یک برد راحت به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. اگرچه فوتبال قابل پیش‌بینی نیست اما بعید است آبی‌پوشان که صدرنشین لیگ برتر هستند مقابل تیم قعرنشین جدول که کلی هم حاشیه دارد به مشکل بربخورند.

استقلال در مرحله قبلی تیم شهرداری سمنان را با ۵ گل شکست داد و فولاد خوزستان هم ۶ بر صفر تیم ایثار جیرفت را برده تا به مصاف استقلال برود. استقلال در دیدار با سپاهان و پرسپولیس در لیگ برتر دو چهره متفاوت از خود به نمایش گذاشت. آبی‌پوشان مقابل سپاهان یک تیم کامل بودند که در حمله و دفاع عملکرد خوبی داشتند اما در دیدار با پرسپولیس شاهد بازی دفاعی از این تیم بودیم. هواداران دوست دارند همان استقلالی که مقابل سپاهان بازی کرد را در میدان ببینند. برنده این مسابقه در مرحله بعدی به مصاف برنده پدیده و نفت خواهد رفت.

پدیده - نفت؛ نبرد تیم‌های یازدهم و دوازدهم لیگ

نبرد تیم‌های یازدهم و دوازدهم جدول لیگ برتر در جام حذفی هم می‌تواند بسیار دیدنی باشد. پدیده سیزده امتیازی یک پله بالاتر از نفت تهران در جدول لیگ است. در این مسابقه یک تیم باید ببازد و حذف شود و پدیده دوست ندارد در خانه بازی را به حریف واگذار کند. علیرضا منصوریان هم که فصل گذشته تیمش را تا فینال جام حذفی رسانده بود و نایب قهرمان شده نمی‌خواهد در این مرحله با جام وداع کند. برنده این مسابقه به مصاف برنده دیدار استقلال و فولاد خواهد رفت.

سایپا - تراکتورسازی؛ انتقام نارنجی‌پوشان یا برد تکراری سرخپوشان

نارنجی‌پوشان سایپا بعد از اتفاق‌های حاشیه‌ای که در چند هفته گذشته داشتند ظاهرا به آرامش رسیده‌اند. سایپا هفته گذشته در لیگ برتر تیم سیاه جامگان را شکست داد و اکنون در جام حذفی به دنبال انتقام گرفتن از تراکتورسازی است. این تیم فصل گذشته در ورزشگاه انقلاب کرج در جام حذفی در ضربات پنالتی به تراکتورسازی باخت. دیدار دو تیم ابتدا قرار بود در ورزشگاه تختی برگزار شود که با پیگیری‌های مدیران باشگاه سایپا بازی در ورزشگاه دستگردی برگزار خواهد شد. تراکتورسازی هم اوضاع آرامی ندارد. تونی اولیویرا بعد از باخت به تیم صبا اعلام کرد قصد ندارد استعفا بدهد و می‌خواهد برف تبریز را ببیند و اکنون تبریز سرد شده و برف هم در ارتفاعاتش باریده بنابراین اگر تونی می‌خواهد همچنان سرمربی قرمزپوشان تبریزی باشد بهتر است که در این مسابقه پیروز شود.

ذوب آهن - پرسپولیس؛ فینال زودرس

این مسابقه در مرحله یک چهارم نهایی است که همه آن را فینالی زودرس می‌دانند و تیم برنده در نیمه نهایی به مصاف برنده بازی سپاهان و راه آهن خواهد رفت. برخی از بازیکنان ذوب آهن به صراحت گفته‌اند اگر در این بازی پیروز شوند قهرمان جام حذفی خواهند شد. پرسپولیس هم بعد از تساوی رویایی با استقلال در دربی پایتخت به این بازی رسیده اما سرخپوشان در این مسابقه دروازه‌بان اول و مهاجم اصلی خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند. سوشا مکانی و مهدی طارمی در این بازی تماشاگر هستند. خیال پرسپولیسی‌ها از خط حمله راحت است زیرا جری ریکاردو بنگستون در دو بازی دو گل برای سرخپوشان زده است اما دروازه پرسپولیس با ایمان صادقی خیلی مطمئن نیست. این بازی در فولادشهر اصفهان برگزار می‌شود و ذوب آهن که فصل گذشته قهرمان جام حذفی شده می‌خواهد از امتیاز میزبانی سود ببرد. پرسپولیس در لیگ برتر در سه دیدار آخرش در لیگ یک تساوی و دو برد داشته و توانسته خود را آرام آرام از انتهای جدول لیگ به رده نهم برساند و ذوب آهن هم در رده سوم جدول لیگ است.

برانکو دوست ندارد جام حذفی را از دست بدهد حتی اگر حریف پرسپولیس مدافع قهرمانی باشد.ذوب آهن با ۷ گل خورده یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ را در اختیار دارد و ۱۶ گل هم زده است اما پرسپولیس فقط در خط حمله آمارش باذوب آهن برابری می‌کند و در خط دفاع ۱۵ گل خورده است. ذوب آهن فصل گذشته پرسپولیس را در جام حذفی حذف کرده بود.

سپاهان - راه آهن؛ برد با سرمربی موقت یا خلق شگفتی؟

سپاهان اکنون با سرمربی موقت باید در جام حذفی به مصاف راه آهن برود و حسین فرکی از این تیم جدا شده است و باید دید که شوک تغییر سرمربی در باشگاه سپاهان مثبت است یا منفی؟! محرم نویدکیا شب گذشته مسئول فنی تیم سپاهان شد و حالا او بازیکن - مربی در این مسابقه است هرچندتجربه زیادی درمربیگری ندارد اما بعید است زردپوشان اصفهانی نتوانند راه آهن را در خانه شکست بدهند مگر اینکه واقعا مهدی تارتار یک شگفتی بزرگ در جام حذفی خلق کند. برنده این مسابقه به مصاف برنده دیدار پرسپولیس و ذوب آهن خواهد رفت.

برنامه و اسامی داوران مسابقات جام حذفی

مرحله یک هشتم نهایی

روز چهارشنبه ۱۳ آبان ماه 

استقلال – فولاد خوزستان از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی

اشکان خورشیدی- محمدرضا منصوری- علیرضا ایلدروم- رضا عادل،    ناظر داوری: مسعود عنایت

پدیده – نفت تهران از ساعت ۱۴:۳۰ در ورزشگاه ثامن

علیرضا فغانی- آرمان اسعدی- فرهاد مروجی- جواد شرفی،     ناظر داوری: مسعود مرادی

مرحله یک چهارم نهایی

روز چهارشنبه ۱۳ آبان ماه

سایپا – تراکتورسازی از ساعت ۱۵ در ورزشگاه تختی

بیژن حیدری- مهدی الوندی- حسن یوسفی- وحید صالحی      ناظر داوری: مسعود فلاح

ذوب آهن – پرسپولیس از ساعت ۱۴:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر

یدالله جهانبازی- علی میرزابیگی- سجاد طوری- سیدرضا مهدوی،      ناظر داوری: جواد تقی پور

روز پنجشنبه ۱۴ آبان ماه

سپاهان – راه آهن از ساعت ۱۵ در ورزشگاه فولادشهر

محمدرضا اکبریان- مهدی عالیقدر- فرزاد بهرامی- رضا تارخ،      ناظر داوری: حسین نجاتی

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )