کارلوس کروش گفت: در حال حاضر کسی نگران تیم ملی فوتبال نیست.

بهگزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عادل فردوسی پور در برنامه امشب نود، ارتباط زنده باهتل تیم ملی برقرار كرد و گفت و گویی با كارلوس كروش سرمربی تیم ملی فوتبال انجامداد. او در این گفت و گو كه تقریبا ۱۵ دقیقه طول كشید، درباره مسائل فنی حرف زد وزمانی هم كه از كروش درباره ماجرای كمیته اخلاق سوال پرسید، این مربی حاضر نشددرباره این مسئله حرف بزند.

*تیمملی ما مقابل عمان خوب بازی نكرد. قبول دارید؟

بلهمطمئنا. البته باید یادآوری كنیم كه ما بازی فوق العاده ای مقابل آرژانتین كردیمكه باختیم. جلوی عراق هم خوب بازی كردیم ولی باختیم دوباره. همیشه در فوتبال نتیجهو عملكرد با همدیگر سمت شما نمی‌آیند. وقتی ما بازی مقدماتی را انجام دادیم و درخارج از خانه با یك امتیاز برمی گردیم من با خوشحالی قبول می كنم و برمی گردمخانه.

*اخیرااین انتقاد مطرح می شود كه برای بازی با عمان لیگ زیادی تعطیل شد و اگر این اردوزیاد هم برگزار نمی شد فرقی نمی‌كرد.

به هیچعنوان موافق نیستم. ما همیشه طبق تقویم بین المللی فیفا عمل می كنیم. دو بازی دراین فاصله داریم و با در نظر گرفتن اینكه ما اهداف بزرگی داریم باید تیم را مجددابسازیم. بازیكنان جوانی در تیم ملی هستند كه به نظرم نه تنها باید ۱۵ روز بلكهباید یك ماه لیگ را تعطیل كنیم اما این امكان پذیر نیست. اما با این اردو توانستیماین نتیجه را در عمان بگیریم و در صدر جدول قرار بگیریم. بازی مهمی مقابل ژاپنداریم. در این اردوها فرصت را به بازیكنان جوان و بقیه تیم می دهیم كه بتوانیمپیشرفت كنیم. همیشه انتقادها وجود دارد ولی متاسفانه ما تنها با سه هفته آمادهسازی به جام جهانی رفتیم. بدون هیچ آماده سازی خوبی به جام ملت های آسیا رفتیم.هیچ كسی آن موقع هیچ نگرانی نداشت. وقتی آن موقع بازیكنان را در اختیار نداشتیم كهبرای جام جهانی آماده شویم الان چرا باید گوش كنیم؟ واقعیت این است كه الان زیاداهمیت ندارد این انتقادها.

*انگارسرحال نیستید و كروش همیشگی به نظر نمی رسید.

نه.نمی دانم چرا این سوال را می پرسید. مطمئنا وقتی بازی در پیش رو است و آن هم بازیمهمی مثل بازی با ژاپن باید ذهن ما متمركز باشد روی این بازی.

*گلهای مثل هم می خوریم. چه فكری كردید برای اینكه گل های مشابه نخوریم؟

فوتبالبازی اشتباهات است. در تیم ما وقتی می بریم همه با هم می بریم. وقتی هم نتیجه خوبینداریم همه با هم می بازیم. این یك اشتباه كل تیم است نه اشتباه یك بازیكن. مطمئنابعضی از اتفاقات بیشتر و پر رنگ تر هستند. اما به عنوان یك مربی نگاهم این است كهما جایی به مشكل می خوریم كه توپ را از دست می دهیم. و وقتی این گونه اتفاقات میافتد وظیفه ما این است كه مسائل را مورد آنالیز قرار دهیم و تیم را آماده كنیم ودر دفعات آینده سعی كنیم همیشه بهتر باشیم. بار دیگر از این فرصت استفاده می كنم ومی گویم كه افتخار كردم به بازیكنانم. وقتی در گرمای ۳۷ درجه و رطوبت بالا بازی میكنیم و بازیكن تطابق كال ندارد با این آب و هوا، من خوشحال بودم از این بازی كهانجام دادیم. بازیكنان شخصیت قوی نشان دادند جنگیند و نتیجه را به دست آوردیم و بایك امتیاز به خانه برگشتیم. الان ۱۲ امتیاز داریم در ادامه كه ۳ بازی در خانه استو مسیر صعود تحت كنترل است.

*ماقطعا صعود می كنیم از این مرحله. جوانگرایی در تیم ملی انجام شده ولی در مراحلبعدی تیم هایی مثل ژاپن مقابل ما قرار می گیرند كه این تیم ها دغدغه ما هستند.شاید یكی از دلایلی كه انتقاد می شود این است كه نمایش مقابل عمان، در مراحل بعدیما را دچار مشكل می كند.

دقیقا.البته شما باید هم نگران باشید. من هم نگران هستم. به خاطر اینكه شاهد این هستم كهمی بینم هیچ كسی نگران نیست و دغدغه ندارد. اگر بخواهیم آماده كنیم خودمان را برایآینده، باید سرمایه گذاری های لازم برای تیم انجام شود. باید جوانگرایی كنیم. ولیحتما باید در ذهن داشته باشیم ما احتیاج به كیفیت و تجربه داریم. به خاطر اینكه درحال حاضر اكثر بازیكنان ژاپن در لیگ های اروپایی مثل آلمان و انگلستان و ایتالیابازی می كنند و بازیكنان ما در اصفهان و مشهد و ... بازی می كنند. ما موافق اینهستیم كه این فصل باید فصل پركار و پرفشاری باشد برای آماده سازی تیم ملی برایادامه مسابقات. البته قبلا گفتم و باز هم تكرار می كنم. اگر بدون حمایت در مسیرتوسعه در فوتبال ایران ادامه دهیم باید نگران باشیم. ولی فقط صحبت كردن كافی نیست.شما راجع به پست های دفاع راست و دفاع چپ صحبت كردید. ما هنوز نتوانستیم مشكلبازیكنان سرباز را حل كنیم. هنوز منتظر بازیكنانی مانند ماهینی و پولادی و بختیاررحمانی و سروش رفیعی و عبدالله زاده هستیم. بله شما باید نگران باشید. به خاطراینكه هیچ كسی در حال حاضر نگران آینده تیم ملی نیست.

*زمینكمپ تیم ملی از نظر كیفیت شرایط مناسبی برای تمرین تیم ملی دارد؟

دیگرحتی عاقلانه نیست كه ما بخواهیم راجع به كیفیت زمین صحبت كنیم. هرچه بیشتر راجع بهكیفیت زمین صحبت كنیم اعتماد به نفس بازیكنان كم می شود. در آن زمین نمی توانیمپیشرفت داشته باشیم. سرعت و كیفیت پاس ها پایین هست در این زمین. كارهای تركیبینمی شود انجام داد. بهتر است در هتل بمانیم و از بازی لذت ببریم.

*تفاوتلژیونرهای ایران و لژیونرهای ژاپن را می بینید. این عامل نگران كننده شده كهبازیكنان ما به تیم های بزرگ نمی روند و همین باعث شده روند پیشرفت فوتبال ایرانكند شده است. باید بریم به سمت اینكه بازیكنان جوان ما بروند اروپا و پیشرفت كنندو دل از پول خوبی كه در فوتبال ایران می گیرند بكنند.

بلهكاملا با شما موافق هستم. اگر با این مقایسه ای كه شما انجام دادید تلاشتان اینبود كه ما نخوابیم، برعكس است. ما آماده بازی فردا هستیم. بازیكنان آماده این فرصتخوب هستند. اینگونه بازی ها در ایران مسابقاتی هست كه ما احتیاج داریم تا كمبودتجربه بازیكنان جوان را جبران كنیم. الان باید بیاییم و لذت ببریم از مسابقه باژاپن.

*برایبازی با ژاپن برای طرفداران صحبتی دارید؟

فرصتخاصی هست برای هواداران فوتبال ایران كه بیایند و یك سری بازیكن فوق العاده سطحجهانی را ببینند. بیایند و ببینند سرعت بازی بالا را. از بعد كارهای تركیبیتاكتیكی و بازی های یك ضرب و دو ضرب رو به جلو و خوب را ببینند. فكر می كنمهواداران و افرادی كه حضور پیدا كنند در استادیوم، بهره خواهند برد. مطمئنابازیكنان لذت خواهند برد از بازی تیم ملی. مطمئنا طبق همیشه ما با كمال احترام بازیمی كنیم. البته انگیزه بالایی هم داریم. با روحیه جنگ جویانه بازی می كنیم و سعیمی كنیم یك تعادلی بین تجربه بالای بازیكنان ژاپن و بازیكنان جوان خودمان به وجودبیاوریم. ولی نگرش ما و انگیزه و تعهد ما مطمئنا بالا خواهد بود. مطمئنم مثل همیشهفردا هم همه از عملكرد ما راضی خواهند بود.

*راجعبه كمیته اخلاق دوست دارید صحبت كنید؟ چون فردا بازی است می توانیم بعدا هم صحبتكنیم.

نه.این مسائل را برای آینده مطرح خواهیم كرد چون بازی جذاب و مهمی را فردا داریم والان باید فضا را جذاب و خوب كنیم كه هواداران بیایند استادیوم. این مسائل بازیهای كوچكی هست كه متعلق به یك زمین دیگر است و بعدا به آن رسیدگی می كنیم. باز همبه هواداران می گویم كه بیایند به استادیوم و این فرصت بازی مقابل ژاپن را از دستندهند. این بازی جذاب و خوبی خواهد بود كه هواداران بیایند و ببینند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )