امروز صبح نشست کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی با حضور رییس و دبیرکل فدراسیون، رییس کمیته بانوان، رییس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی و رییس دپارتمان فوتبال ساحلی در دفتر ریاست فدراسیون برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، عباس ترابیان، رییس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی درباره این نشست گفت: امروز نشست کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی به ریاست علی کفاشیان و با حضور علیرضا اسدی - دبیرکل، الهه عرب عامری –رییس کمیته بانوان و شهریاری –رییس دپارتمان فوتبال ساحلی برگزار شد.

وی ادامه داد: این نشست پیرامون آگاهی و ترتیب اثر دادن موارد مطرح شده در جلسه کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC که به ریاست کفاشیان برگزار شده بود، تشکیل شد.

ترابیان افزود: در واقع این نشست در دو بخش برگزار شد و در بخش نخست آخرین تقویم برنامه های مسابقاتی AFC مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا در بخش آقایان هر ۲ سال یکبار برگزار خواهد شد ضمن اینکه مسابقات فوتسال بانوان هم هر دو سال یکبار برگزار خواهد شد بطوری که مسابقات قهرمانی فوتسال داخال سالن آسیا و مسابقات قهرمانی آسیا که در اولین دوره آن به مقام قهرمانی رسیدیم هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود. همچنین مسابقات مقدماتی جام جهانی و قهرمانی آسیا فوتبال ساحلی هم هر دو سال یکبار برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در نهایت مقرر شد که با توجه به تقویم مسابقات آسیا، برنامه ریزی دقیقی در کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی ترسیم کنیم.

رییس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی بیان کرد: در بخش دوم این نشست هم درباره برنامه‌های توسعه‌ای فیفا و AFC در زمینه فوتسال و فوتبال ساحلی بحث و گفت‌وگو شد که با توجه به اینکه کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا از تجربه کمی در این زمینه برخوردار است، مقرر شد در زمینه تدوین برنامه‌های توسعه‌ای داوری، فنی و مربیان نطرات خود را به AFC اعلام کنیم.

وی در پایان افزود: در همین زمینه طی پیشنهادی از سوی رییس دپارتمان فوتبال ساحلی مقرر شد تلاش لازم برای راه‌اندازی مسابقات جام باشگاه‌های فوتبال ساحلی آسیا انجام و در قالب طرحی به کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی ارائه شود. همچنین وی پیشنهاد داد درخواستی مبنی بر انجام برنامه ریزی دقیق‌تر برای مسابقات مقدماتی جام جهانی و مرحله نهایی جام جهانی فوتبال ساحلی به AFC ارائه کنیم، چرا که امسال مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی در فروردین ماه و مسابقات مرحله نهایی جام جهانی فوتبال ساحلی در تیرماه برگزار شد که این فشردگی زمانی مانع آماده سازی هرچه بهتر تیم‌ها برای حضور در مرحله نهایی می شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.