مدیرعامل باشگاه نساجی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به هواداران شرایط این باشگاه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، صادق درودگر در نامه ای سرگشاده خطاب به هواداران نساجی نوشت.

بنام خداوند مهربانی‌ها

نامه صادق درودگر به هواداران نساجی

قبل از هر چیز از غیبتم علی رغم درخواست بسیاری از هواداران در استادیوم  در روز دیدار با پاس همدان پوزش طلبیده و عرض می‌کنم فقط و فقط برای دوری تیم نساجی از حاشیه این تصمیم رابا مشورت همکارانم اتخاذ کردم.

انگار دیروز بود ، یک سال و چند ماه از روزی که به عنوان خادم شما پا به شهر متفاوت ترین ها گذاشتم گذشت شهری که جوانانش پر شور وپر انگیزه اند لیکن جز نساجی و کشتی دلمشغولی دیگری برایشان نیافتم،  شهری که جوانانش از داشتن یک سینما نیز محرومند .شهری با بهترین استعداد ها و کمترین امکانات ، شهری که روزی با ۱۳۰۰۰ جمعیت شهری ۶۰۰۰ کارگر مشغول بکار در نساجی داشت و امروز بسیاری از جوانان و تحصیل کردگانش با جمعیت ۳۰۰.۰۰۰ نفری از داشتن شغل مناسب محرومند ،از همان روز معارفه برایم مشخص شد نساجی متفاوت ترین تیم فوتبال ایران است. تیمی که ۲۰ سال برای صعود بجنگد ولی پایان هر فصل ناکام بماند و باز امیدوارانه برای یک دوره مبارزه قامت راست نماید و از تیم خود باز پرشور حمایت نماید  ، این امید خود به تنهایی می تواند نشان دهد چه تضادهایی در متفاوت ترین تیم ایران وجود دارد.روزی که رسما کارم را به عنوان مدیرعامل نساجی آغاز کردم به جرات تنها فقط یک حکم تحویل گرفتم. چیزی برای مرمت کردن وجود نداشت ، نه دفتری، نه اسنادی ، نه قراردادی  و نه سابقه ای . تا جایی که مجبور شدم به عنوان مدیرعامل محبوب ترین باشگاه مازندران در پانزده روز اول کارم را از دفتر هیات فوتبال شهر استارت بزنم!!

می‌خواستیم صعود کنیم و باور داشتیم که با تمام کمبودهایی که داریم توان انجامش را داریم. با وجود رقیبان قدرتمندی که داشتیم نتایج خوبی هم گرفتیم اما دیگر نمی دانستم علاوه بر رقیبان سالم و برخی افراد ناپاک که به هر روشی برای رسیدن به هدفشان متوسل می شوند با برخی هم باید بجنگم. خودی هایی که باید بازوهای ما در این میدان نابرابر می بودند. ولی کار را به جایی رسانده بودند که " از ماست که بر ماست" را بیش از هر زمان دیگری در زندگی لمس کردم. آن زمان بود که فهمیدم چرا این تیم دوست داشتنی سال ها در باتلاق خود ساخته دست و پا می زند.

اینکه در سال نخست با وجود عدم صعود چه دستاوردهایی داشتیم را هواداران فهیم و دوست داشتنی نساجی به خوبی می دانند. اثبات استفاده بعضی تیم ها از  بازیکنان سرباز و اثبات تبانی های انجام شده، جلوگیری از کوچ دسته جمعی بازیکنان تیم که به عنوان سنتی ثابت در باشگاه نساجی تبدیل شده بود و سالانه میلیون ها تومان پول از همین طریق به جیب برخی دلالان فوتبال می رفت و اقدامات دیگری که ذکر همه آنها امکان پذیر نیست.

با تمام همکارانم ، سعی کردیم در سال دوم با تجربیاتی که از سال نخست بدست آوردیم. تیمی در شان هواداران نساجی بسته شود. در این راه با وجود اینکه بنده هیچ قرارداد حرفه ای و مالی با مالک محترم تیم آقای مهدی پرهام نداشتم اما به خاطر مردم قائمشهر و  مازندران و همچنین خود آقای پرهام ماندم تا کار نیمه تمامی که با همراهی و همکاری شما عاشقان نساجی، پیشکسوتان ، رسانه های مستقل و سالم و همکاران گرامی ام آغاز کردیم به سرانجام برسانیم.

چه روزی زیبا تر از روزی که صعود نساجی را با هم جشن بگیریم را می توانستم تصور نمایم؟ فکر کردن به تجربه و حس  کردن چنین روزی انگیزه ای چندین برابر به من برای ادامه کار در نساجی می داد. برای حس کردن این روز فوق العاده با دقت تمام سعی کردیم نقاط ضعف تیم را پوشش دهیم.

در ابتدا لازم بود برنامه ای که برای یک لیگ پرفشار و فرسایشی ۳۸ هفته ای لازم است تدوین و تصویب شود. به همین دلیل بنده برنامه ای کارشناسی شده و مناسب را تحویل آقای پرهام دادم که تمام مسائل و نیاز های باشگاه برای رسیدن به هدف نهایی را پیش بینی می کرد. بودجه ای معادل پنج میلیارد و نیم هم برای چنین لیگ طولانی لازم بود که خوشبختانه مالک محترم باشگاه تایید و تصویب کردند.

با تایید برنامه مد نظر از سوی مالک محترم باشگاه بنده و همکارانم سعی کردیم در نخستین گام سرمربی تیم را انتخاب کنیم. در نهایت پس از بررسی های مختلف به این نتیجه رسیدیم که با جذب یک مربی خوب خارجی فضا و جو جدید در فوتبال قائمشهر ایجاد کنیم. به همین دلیل روزمه و کارنامه چندین مربی خارجی مورد بررسی قرار گرفت تا در نهایت پائولو آلوس و دستیارش را با توجه به رزومه خوب  و امکانات مالی باشگاه بهترین گزینه ممکن برای هدایت نساجی دیدیم. در همین حال با توجه به شروع زودهنگام لیگ امسال و همچنین با توجه به زمان کمی که در فصل نقل و انتقالات داشتیم سعی شد بهترین بازیکنان ممکن را که با بودجه باشگاه نساجی سازگاری داشته باشند را جذب کنیم و خوشبختانه در این زمینه هم توانستیم بهترین خریدهای ممکن را داشته باشیم به گونه ای که شاید به جرات بتوان گفت تیم فعلی نساجی یکی از بهترین تیم های تاریخ باشگاه نساجی به حساب می آید و این موضوع را تاریخ به خوبی ثابت خواهد کرد منتها به دلیل عدم پرداخت، چند بازیکن اصلی در تمرینات بدنسازی ما حضور نداشتند و روز آخر به تیم ملحق گردیدند.

جذب ۱۱ بازیکن باکیفیت جدید و حفظ اسکلت اصلی تیم سال گذشته بدون شک یکی از کارهای ماندگاری هست که در آینده نمودش را هواداران نساجی به خوبی خواهند دید. بدلیل دیر رسیدن منابع مالی و تلاش باشگاه های رقیب برای جذب بازیکنان خوب مجبور بودیم که با بازیکنان قرارداد ببندیم ولی تا لحظه ای که سرمربی تیم  آقای پائلو آلوز روی نام ، شماره و عکس آنها امضاء و تایید ننمود با هیچکدام در هیات فوتبال تا آخرین روز ثبت ننمودیم و  جدا شدن چند بازیکن جذب شده پس از قرارداد به همین دلیل بود که ایشان تایید ننمودند. با این وجود هر فوتبالدوستی می داند که برای اینکه سرمربی خارجی باشگاه بتواند تفکرات خود را به خوبی در تیم پیاده و حاکم کند نخستین چیزی که لازم دارد صبر و حمایت باشگاه است. اینکه انتظار داشته باشیم سرمربی پرتغالی تیم از همان هفته های نخست، بازیهایی که مورد پسند و البته  به حق و شایسته هواداران نساجی هست را بتواند در زمین پیاده کند انتظاری بدون شک بی جا خواهد بود. نمونه بارز آن عملکرد اسکوچیچ در زمان بنده در ملوان که تا اواخر نیم فصل اول نتایج بسیار بدی کسب کرد اما با حمایتی که از سوی هواداران ملوان و باشگاه شد توانست در نهایت ملوان را به جایگاهی برساند که شاید هیچ ملوانی تصورش را هم نمی کرد. اما من باید به یک اشتباه اعتراف کنم و آن این بود که در زمانی که من در ملوان اسکوچیچ را آوردم باشگاه ملوان مالکی نداشت و تصمیم گیر نهایی با کمک مشاورانم خود بودم و هیچ کسی هر روز برای مالک باشگاه  اس ام اس های پی در پی با شماره های متفاوت نمیگذاشت و هیچ شبکه دلالی متحدی  در ملوان بدنبال منافع شخصی نبود. 

اما متاسفانه افراد زیاده خواه که دست شان از درآمدهای همیشگی کوتاه شد شرایط و جو را به سمتی بردند که کار برای مربی فهیم، با شخصیت و البته کاربلد تیم سخت شود. اعتراض های هماهنگ و سیستماتیک باعث شد شرایطی ایجاد شود که عملا مالک باشگاه هم زیر این فشار علاقمند به قطع همکاری با این مربی گردد. در حالی که هر فردی با کمترین شناخت فوتبالی می فهمد که اعتراض به یک مربی خارجی آن هم در پنج هفته ابتدایی یک برنامه از پیش طراحی شده برای دور کردن نساجی از مسیر اصلی اش می باشد. تیمی که به آرامی داشت به هماهنگی و هارمونی مورد نظر می رسید و مربی هم نقاط ضعف و قوت تیم خود را در حال بدست آوردن بود به سمتی بردند که در آستانه بازی پر اهمیت با پاس همدان متاسفانه سر مربی باشگاه مشخص نبود. این در حالتی است که من دقیقا  شب دیدار با پیکان با توجه به عدم علاقه به ادامه همکاری با آلوز از سوی مالک محترم و مشاوران محترم ایشان با آقای فیروز کریمی مذاکره و رضایت به همکاری ایشان را با باشگاه نساجی جلب نمودم ونتیجه را به آقای پرهام در ترکیه اعلام نمودم لیکن ایشان با مذاکراتی که انجام دادند با حضور آقای فیروز کریمی مخالفت نمودند. لازم به توضیح است که قبل از شروع فصل و عقد قرارداد با پائلو آلوز بنده با آقای کورش موسوی برای حضور در نساجی مذاکره نموده بودم و با توجه به دانش و اعتبار ایشان مقرر بود که ایشان بازیکنان مد نظر خود را انتخاب و برای سرمربیگری باشگاه به ما پاسخ خود را ارائه نمایند ، لیکن برخی مشکلات و فرصت کم ما برای انتخاب سرمربی و شروع تمرینات و مشخص نبودن وضعیت باشگاه فولاد نوین باعث گردید که ایشان نتوانند در آغاز فصل با باشگاه همکاری نمایند و این بدین معنی است که بنده به توانایی ها و دانش ایشان برای شروع فعالیت در آغاز فصل اعتقاد داشتم.

بنده با کمک همکارانم در باشگاه نساجی تمام سعی و تلاش خود را برای سربلندی و موفقیت نساجی انجام دادیم اما زمانی که بستر ایجاد شده برای موفقیت به یک باره و به دور از اصول مدیریت از هم می پاشد و حمایت لازم را از باشگاه حس نمینمایم دیگر تلاش برای رسیدن به هدف نهایی میسر نمیباشد. به همین دلیل تصمیم گرفتم با توجه به مذاکرات مستقیمی که برای عقد قرارداد با سرمربی جدید صورت پذیرفته و نتیجتاً تداخل مسئولیت ایجاد گردیده است ،  شرایط را هم برای آقای پرهام فراهم نمایم تا بتوانند با فراغ لازم مدیرعاملی متناسب با سیاست های خود برای نساجی انتخاب کنند که بتواند با این شرایط، فعالیت مناسب تری داشته و نظرات ایشان را در همه ابعاد فنی اقتصادی تامین نمایند. مطمئنا افرادی هستند که با چنین شرایطی سازگاری بیشتری داشته و میتوانند نقش مثبت و سازنده ای را ایفا نمایند.

در نهایت دل کندن از شما عزیزان که بارها و بارها محبت های خالصانه و صمیمانه بیشماری از تک تک وجود گرامی تان تجربه نموده ام و همواره شاهد بوده ام چگونه بی منت و تنها برای موفقیت تیم محبوب تان قدم بر داشته و تلاش می کنید،  واقعا سخت است. اماانتظار دارم بر خلاف عده ای که تنها نساجی را برای خود و منافع خود می خواهند شما عاشقان نساجی بزرگ به گونه ای گسترده تر تیم محبوب تان را حمایت کنید  تا شاید  با این حمایت ها آرزوی دیرینه شما عزیزان  تحقق یافته و این تیم لیگ برتری شود.

این حقیر همیشه خود را همانند فوتسال و ملوان هوادار نساجی می دانم چون دقیقا این دو باشگاه و آن رشته ورزشی وضعیت  و تاریخچه مشترک و  هواداران  صادقی دارند و هر زمان و هر کجا که بتوانم برای کمک به باشگاه نساجی نقشی ایفا نمایم از هیچ تلاشی دریغ نخواهم نمود. چون شاد دیدن مردم مظلوم  قائمشهر لذت بخش ترین پاداشی بود که در این یک سال و چند ماه  پس از هر پیروزی غرور آفرین از خداوند دریافت کردم.

کارهایی که کردیم و کارهایی که موفق به انجام آن نشدیم.

ایجاد اعتماد و اعتبار به باشگاه ( در آغاز کار حتی با دریافت وجه نیز کسبه ، هتل ها ، آژانس ها و.... حاضر به همکاری با باشگاه نبودند)

جذب بهترین بازیکنان و حفظ بهترین‌های فصل پیش 

راه اندازی تیم نوجوانان  و تشکیل تیم‌های پایه ( ضعف در حمایت از تیمهای پایه از بزرگترین مشکلات این حقیر بود که متاسفانه تلاش برای این رده  در برنامه های حمایتی تصمیم گیران اصلی نبود )

عقد قرارداد بلند مدت با بازیکنان باشگاه

ایجاد ساختمان باشگاه و خوابگاه برای بازیکنان

حل مشکل زمین ماهفروجک با کمک همه همکارانم در باشگاه به ویژه آقای عموزاده و نماینده محترم شهر جناب آقای سید هادی حسینی ( کلیه بلا مانع  های لازم از ادارات مختلف اخذ و مجوز ها دریافت گردیده است و فقط نیازمند ارائه طرح توجیهی فنی اقتصادی از طرف مالک محترم میباشد).

تسویه حساب حدود  یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان  از بدهی های باشگاه با رقمی حدود دویست میلیون تومان که هر روز این طلبکاران با شکایت در دادگاهها و کمیته انضباطی پیگیر شکایت خود بودند و مراجعات زیادی به باشگاه داشتند.

پیگیری برای دست یابی به اسناد و مدارکی که بدهی های باشگاه را کاسته و اعاده دادرسی برای بسیاری از رای های صادره از طرف کمیته محترم انضباطی محترم هیات فوتبال استان ( متاسفانه اسناد لازم قبلا برای کمیته محترم مذکور ارسال نگردیده بود).

قطع دست دلالان ، سهم خواهان و بدخواهان باشگاه که با مظلوم نمایی بدنبال منافع خود بودند.

جذب بهترین و سالم ترین همکاران برای اداره امور مختلف باشگاه.

 عواملی که میتواند تیم نساجی را از این آوردگاه سربلند بیرون آورده و شرایط صعود را فراهم نماید

ایجاد نظم مالی و برنامه ریزی صحیح برای پرداخت طلب قبلی و بخش باقیمانده از تعهد سال جاری کادر فنی و بازیکنان

ایجاد نظم ساختاری و دوری از دهن بینی وتصمیمات احساسی

حمایت همه جانبه از همه ارکان باشگاه برای وحدت بیشتر

درس گرفتن از عملکرد غلط افراد در جایگاههای مختلف که عادت به دخالت و پدر خواندگی در نهایت بی بهره گی از دانش فوتبال وتجربه ورزشی دارند که هم در زمان سعید آذری و یحیی گل محمدی این باشگاه را با آسیب مواجه ساخت و هم این اواخر در زمان مسئولیت بنده

تشکیل هیات مدیره شفاف با توانایی های فنی و مدیریتی و اعلام و ثبت آن در ثبت شرکت ها

پافشاری بر وحدت همه اجزاء و عناصر باشگاه و دوری از ایراد تهمت و بدبینی

برنامه ریزی مناسب برای ایجاد انگیزه وتشویق مستمر و حمایت برای بازگرداندن اعتماد بنفس هواداران ، بازیکنان وکادر فنی

با امید به موفقیت باشگاه پر افتخار نساجی

دوستدار همیشگی شما محمد صادق درودگر

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.