دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گوید بازیکنانی مانند دژاگه با اینکه خارج از ایران بزرگ شده‌اند اما باید عرف ایران را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علیرضا اسدی؛ او حالا دبیر کل فدراسیون فوتبال است. کسی که بخشی از مسائل کمیته اخلاق به او بازمی گردد. با این مسئول فدراسیون فوتبال كه حضورش حاشیه‌های زیادی در پی داشت، گفت و گوی مفصلی انجام داده ایم که بخشی از آن را می خوانید.

متن کامل این گفت و گو در روزهای آینده در خبرآنلاین منتشر می شود.

درباره فرق بین فساد و برخورد مصداقی با مدل موو ... شما چه نظری دارید؟ مثلا خود آقای دهداری اینطور نبوده که به این مسائل ریزگیر بدهد.

آقای پرویز دهداری یک آدم مومن متعهد مسلمان بود ومن خودم شهادت می دهم. ایشان بسیار با شخصیت بود و اهل ریا نبود و با صراحت حرفش رامی زد. در زمان ما آقای علی مرتضوی نماز جماعت را می خواندند و ایشان با فروتنی نفردوم می ایستادند. ولی اهل ریا نبودند.

به بچه های تیم هم خیلی گیر نمی داد.

روش تربیتی هر کس فرق می کند؛ من از خیلی از علماهم شنیدم که روش تربیتی این است که با اجبار خیلی چیزها را انجام نمی دهند. بحثفساد یک بحث موضعی کوچک و یک بحث کلان بزرگ دارد. سوال اینجاست که ما باید کوچک هارا رها کنیم و کلان ها را بچسبیم یا نه این دو در امتداد هم است، یا این که ما بایدببینیم اینها داخل کشور است یا بیرون کشور، یا در جامعه ما رواج دارد یا ببینیم ازنظر ارشادی و تنبیهی تغییری در این ساختار اتفاق می افتد یا اگر این کار را میکنیم پیشگیری می کند یا نه؛ اتفاقی که می افتد به خاطر وجود یک خلا در جامعه یا یکتقلید کورکورانه است که حوزه آن فرهنگی است و این حوزه هم با ارشاد و آموزش حلمی شود. شما اول آموزش می دهید بعد تبدیل به ملکه رفتاری می شود و بعد پرورش.

این که تن بازیکن ملی پوش لباس می کنید را قبولدارید؟

شما باید ببینید سلیقه مخاطبتان چگونه است. من ازشما سوال می کنم سلیقه مخاطب عام کشور ما در حوزه فوتبال به نظر شما خالکوبی راقبول دارند؟

ما هم قبول نداریم ولی بازیکنی که از بچگی خارجاز کشور بوده...

آنها از استثناها هستند.

ولی ما تن این بازیکن لباس آستین بلند می پوشیم.

یک نفر که از خارج از کشور به اینجا آمده، آنجا حدودحجابش را رعایت نمی کرده، ولی در ایران چون خارج از کشور بوده می تواند همینطورراحت بگردد؟ شما هم نمی توانید قوانین کشورهای دیگر را زیر پا بگذارید. شما یک عرفرفتاری قابل قبول را برای هر شیوه رفتاری باید داشته باشید. کسانی که از خارج از کشورمی آید آنجا حجاب کامل ندارند ولی اینجا باید عرف را رعایت کنند.

به نظر می رسد دژاگه و آزمون خیلی حرفه ای تر اینتذکرها را می پذیرند وقتی شما می گویید معیارهای کشور ما این است اینجا رعایت کنیدو دیدیم که بچه های پذیرنده تری هستند.

بسیار بچه های خوبی هستند و ما اصلا با اینهامشکلی نداریم و از غیرتی که دارند واقعا لذت می بریم. اینها مسائل کوچک و حاشیه ایهستند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )