سرمربی بارسلونا اعتراف کرد به یاد دارد که آبی‌و‌سفیدپوشان آندلس تنها تیمی هستند که بارسلونا فصل گذشته نتوانست شکستش دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لوئیس انریکه در کنفرانس خبری پیش از بازی خانگی شاگردانش برابر مالاگا در هفته دوم لالیگا، در مورد مسائل مختلفی از قرعه تیمش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا گرفته تا رویارویی با آبی‌و‌سفیدپوشان آندلسی پاسخ داد.

انریکه درباره قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا که بارسلونا را با تیم‌های رم، بایرلورکوزن و باته‌بوریسوف همگروه کرده است، گفت: در این گروه رقابتی فراتر از مهیج شکل خواهد گرفت و رقبای‌مان در آن سرسخت‌ هستند و چیزی غیر از این نمی‌تواند باشد. مانند بسیاری از تیم‌های دیگر، ما در گروه سختی قرار گرفته‌ایم. من سر فرصت درباره هریک از حریفان‌مان در این گروه صحبت خواهم کرد.

انریکه در پاسخ به این سؤال که گروه بارسا به خاطر همگروهانش شرایط خوبی دارد یا به خاطر کوتاه بودن سفرهایش برای بازی‌های خارج تأکید کرد: چه کسی چنین حرفی زده است؟ شاید گروه ما به اندازه گروه سویا (گروه D که تیم‌های یوونتوس، منچسترسیتی و بورسیا مونشن‌گلادباخ در آن نیزحضور دارند) سخت نباشد اما باز هم به اندازه خودش سخت است. رم در سید سوم رقابت‌ها، سخت‌ترین تیم بود و بایر‌لورکوزن هم فصل گذشته تا آستانه حذف کردن اتلتیکو مادرید رفت با این حال ما مدافع عنوان قهرمانی هستیم و می‌خواهیم کاری را انجام دهیم که تاکنون هیچ تیمی موفق به انجام آن نشده است و آن دو قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا است.

سرمربی بارسلونا در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که از او پرسید آیا بازگشت به خانه تیم قدیمی‌اش، رم برای او خاص خواهد بود، عنوان کرد: بله. من یک سال آن تیم را هدایت کردم اما رفتاری که مسئولان این تیم، بازیکنان و هوادارانش با من داشتند بسیار خوب بود. خوشحالم که دوباره به آن شهر فوق‌العاده برمی‌گردم و کسانی را می‌بینم که برایم واقعاً ارزش دارند.

انریکه درباره بازی تیمش با مالاگا و این واقعیت که مالاگا تنها تیمی بود که بارسا فصل گذشته نتوانست شکستش دهد، اظهار داشت: بدون شک من به یاد دارم که ما نتوانستیم مالاگا را شکست دهیم و با اینکه این تیم چند بازیکنش را شکست داده است، مربی‌اش تغییر نکرده است. کار سختی داریم و چالش جذابی خواهیم داشت. خوشحالم که مالاگا اولین تیمی است که این فصل در خانه برابر آن قرار می‌گیریم. ببینیم که برای بازی برابر این تیم، نسبت به فصل گذشته پیشرفت کرده‌ایم یا نه.

سرمربی پیشین رم درباره وضعیت نیمار و بوسکتس و امکان حضور آنها در بازی برابر مالاگا هم گفت: وضعیت او الان واقعاً خوب به نظر می‌رسد و تقریباً ریکاوری‌اش را تمام کرده با این حال شرایط او همان طوری است که از یک بازیکن که دو هفته بازی نکرده است، انتظار می‌رود. در این مقطع از فصل هیچ یک از بازیکنان ما صد درصد آماده نیستند با این حال نیمار روند ریکاوری‌اش را خیلی سریع طی کرده است و این احتمال وجود دارد که بتواند بازی کند. بوسکتس هم از پنجشنبه در تمرینات حضور داشته و به نظر من وضعیتش خوب است. با این حال باید تا آخرین لحظه صبر کرد و وضعیتش را بررسی کنیم.

شانس مسی برای کسب پنجمین توپ طلای دوران بازیگری‌اش موضوع دیگری بود که انریکه به آن اشاره داشت. او در پاسخ به این سؤال که آیا مهاجم آرژانتینی تیمش مدعی بلامنازع کسب این جایزه است، تأکید کرد: باید دید. به نظر من با توجه به فصلی که تیم سپری کرد وعملکردی که لئو داشت، او شایسته کسب چنین جایزه‌ای است و منطقی است که افتخارات او دیده شوند.

متوقف شدن رئال‌ مادرید در اولین هفته لالیگا برابر اسپورتینگ خیخون (با تساوی بدون گل)، آخرین موضوعی بود که انریکه به آن اشاره کرد و گفت: برای اسپورتینگ با خاطر نتیجه‌ای که گرفت بسیار خوشحال شدم اما ترجیح می‌دادم که می‌توانست بازی را ببرد با این حال من فکر نمی‌کنم کار درستی باشد که تنها به واسطه گذشت یک هفته از لیگ بخواهیم درباره عملکرد بارسا و رئال‌ مادرید قضاوت کنیم.

تیم فوتبال بارسلونا در هفته دوم لالیگا، امشب از ساعت ۲۳ به وقت تهران در ورزشگاه خانگی خود، نیوکمپ به مصاف مالاگا می‌رود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.