اروپایی‌ها در روز نخست مسابقه‌های دوومیدانی قهرمانی جهان موفق به کسب دو مدال طلا شدند.

به گزارش ایسنا، پانزدهمین دوره مسابقه‌های دوومیدانی قهرمانی جهان از روز شنبه ۳۱ مرداد آغاز شده است.

اولین مدال این رقابت‌ها به کشور اریتره رسید. در دوی ماراتن گیرمای گبرسلاسی از اریتره با زمان ۲ ساعت و ۱۲ دقیقه و ۲۸ ثانیه از خط پایان گذشت و موفق شد مدال طلای این رقابت‌ها را از آن خود کند. یمان تسگی از اتیوپی با زمان ۲ ساعت و ۱۳ دقیقه و ۸ ثانیه مدال نقره این رقابت‌ها را به دست آورد. مونیو سولومون موتای از اوگاندا با ۲ ساعت و ۱۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه سوم شد و به مدال برنز رسید.

در فینال پرتاب وزنه بانوان کریستینا شوانیتز از آلمان با ۲۰ متر و ۳۷ سانتی‌متر به مقام نخست رسید و آلمان را صاحب نخستین مدال خود در این دوره از رقابت‌ها کرد. لی جیائو جونگ از چین با ۷ سانتی‌متر اختلاف نسبت به نفر اول به مدال نقره رسید. میشل کارتر از آمریکا نیز با ۱۹ متر و ۷۶ سانتی‌متر سوم شد.

در ۱۰ هزار متر مردان نیز "محمد فرح" ورزشکار نامدار انگلیسی مدال طلای این ماده را به خود اختصاص داد. این دونده بریتانیایی با زمان ۲۷ دقیقه و یک ثانیه و ۱۳ صدم ثانیه اول شد. جئوفری کیپ سانگ از کنیا نیز با ۲۷ دقیقه و یک ثانیه و ۷۶ صدم ثانیه دوم شد. پائول تانوی هموطن کیپ سانگ نیز با ۲۷ دقیقه و ۲ ثانیه و ۸۳ صدم ثانیه به مدال برنز رسید.

مسابقه‌های هفت گانه زنان نیز امروز آغاز شد و تا پایان چهار ماده برگزار شده جسیکا انیس هیل از بریتانیا با ۴۰۰۵ امتیاز در رده نخست قرار دارد. جانسون تامسون از بریتانیا نیز با ۳ هزار و ۹۲۵ امتیاز و نادین ویسر از هلند با ۳ هزار و ۸۷۱ امتیاز دوم و سوم هستند.

سه ماده باقی مانده هفت گانه زنان فردا برگزار می‌شود.

رقابت‌های فینال ۲۰ کیلومتر پیاده‌روی مردان، پرتاب وزنه مردان، ۴۰۰ متر بامانع زنان، پرتاب نیزه زنان، ۴۰۰ متر مردان، ۱۰۰ متر زنان، پرتاب چکش، ۸۰۰ متر مردان، ۱۵۰۰ متر مردان و نیمه نهایی و فینال دوی ۱۰۰ متر مردان نیز فردا برگزار می‌شود.

تا پایان روز نخست مسابقه‌های دوومیدانی قهرمانی جهان کشورهای اریتره، بریتانیا و آلمان هر کدام موفق به کسب یک مدال طلا شدند.

کنیا (یک نقره، یک برنز)، چین (یک نقره)، اتیوپی (یک نقره)، اوگاندا (یک برنز)، آمریکا (یک برنز) دیگر کشورهایی هستند که موفق به کسب مدال شدند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.