رئیس کمیته فوتسال همانند مسئول ایرانی برگزاری جام باشگاه‌های فوتسال آسیا "الخلیج" را عنوانی عام و بدون مشکل می‌داند.

رضا افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با صحبت‌های اخیر مسئول برگزاری جام باشگاه‌های فوتسال آسیا اظهار کرد: حساسیت ما تنها روی خلیج ع‌رب‌ی است. ما از گذشته به نام خلیج فارس اعتقاد داریم و خلیج ع‌رب‌ی را قبول نداریم. الخلیج مشکلی ندارد و به سمت هیچ کشوری هدایت نمی‌شود. الخلیج اسم عام است و اگر اسم تیم را بگذارند، خلیج ع‌رب‌ی ما این نام را نمی‌توانیم قبول کنیم.

رئیس کمیته فوتسال این را که منظور از واژه الخلیج همان خلیج ع‌رب‌ی است، قبول نداشت و تاکید کرد: خلیج اسم عام است. اگر این چنین نبود خلیج ع‌رب‌ی را به کار می‌بردند. خود آنها هم می‌دانند که با این اسم نمی‌توانند به ایران بیایند و در مسابقات حضور داشته باشند.

ابرقویی‌نژاد در مصاحبه اخیر خود با ایسنا نام الخلیج را بدون مشکل دانسته و اظهار کرده بود: این تیم نامی مجهول و جعلی ندارد.

وی درباره مصاحبه ذکایی که اعلام کرده بود، فدراسیون درخواستی به شبکه ۳ برای پخش مسابقات جام باشگاه‌های فوتسال آسیا نداده است، گفت: صداوسیما خواب است. من به همراه وحید شمسایی نزد آقازمانی، مدیر ورزشی شبکه ۳ رفتیم. در جلسه برگزار شده وی قول مساعد داد اما گفت که درخواست بدهید. فردای آن روز درخواست را به صداو‌سیما ارسال کردیم.

وی در پایان گفت: ما نمی‌توانیم به صداوسیما اجبار کنیم. بالاخره این موضوع بحث ملی است، تیم‌های ۱۲ کشور آسیا به ایران می‌آیند. فکر می‌کنم که مسابقات حساس و بازی‌های تاسیسات دریایی را شبکه سه پخش خواهد کرد؛ هر چند که هنوز تصمیم خود را برای درخواست ارائه شده اعلام نکرده‌اند. همچنین شبکه ورزش اصولا مسابقات را پخش می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.