مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در خصوص عدم حضورش در نشست آسیب‌شناسی خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس گفت: شنیدن حرف‌های تکراری افرادی که در این نشست حضور داشتند جذابیتی برای من نداشت.

امیر رضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد اینکه چرا در دومین نشست آسیب‌شناسی خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس شرکت نکرد، اظهار داشت: موضع قریب به اتفاق افرادی را که در این نشست حضور داشتند، می‌دانستم و شنیدن حرف‌های تکراری آنها جذابیتی برای من نداشت.

وی خاطرنشان کرد: برای بحث خصوصی‌سازی دلیلی ندارد که صرفاً افراد ورزشی حضور داشته باشند و نیاز به افرادی است که در این زمینه تخصص دارند. افرادی که بتوانند برای محقق کردن این امر، ریشه‌یابی کنند. برای اقتصادی کردن صنعت کشور، فناوری، ورزش و ... نیاز به فرمول‌هایی است و دلیلی ندارد که مدیران آنها بخواهند به اظهارنظر بپردازند.

«در نشست آسیب‌شناسی سرخابی‌ها حرف‌های کلیشه‌ای و تکراری زده می‌شود». مدیرعامل پیشین استقلال تاکید کرد: این نشست برای مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بد نیست و می‌توانند در ارتباط با خصوصی کردن فوتبال و چالش‌های روبرو با آن به مواردی برسند اما ای کاش اسم آن را خصوصی‌سازی باشگاه نمی‌گذاشتند. مثل این می‌‌ماند که معضل بیکاری را به صورت موضوعی حل کنیم، در صورتی که این موضوعی همه جانبه در اقتصاد کشور است و نیاز به فرایند تعریف شده دارد تا هم مشکل اشتغال و هم تولید را بتوان حل کرد.

آشتیانی ادامه داد: موضوع واگذاری باشگاه‌ها منطقی نیست. بحث خصوصی‌سازی در ورزش را باید ریشه‌یابی‌ کرد که آیا امکان‌پذیر است یا نه. برای اقتصادی کردن ورزش باید راهکارهایی اندیشیده شود و اگر بنا است ورزش را اقتصادی کنیم، ابتدا باید ورزش همگانی را به طور همه جانبه و با برنامه حاکمیت کنیم. ورزش همگانی چیزی نیست که در ۳،۴ سال جواب دهد و مستلزم دعوت از سرمایه‌گذاران برای ورود به ورزش است. منظورم از ورود سرمایه‌گذار به ورزش، واگذاری امکانات نیست و نیاز به فرایند تعریف شده دارد.

مدیرعامل پیشین استقلال گفت: مسئولانی که در نشست آسیب‌شناسی خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس شرکت می‌کنند، حرف‌های کلیشه‌ای می‌زنند و به همین دلیل در این جلسه حضور نداشتم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.