سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال بارسلونا می‌گوید که نمی‌خواهد به هافبک ترکیه‌ای جدید تیمش اجازه دهد تا پایان محرومیت کاتالان‌ها برای تیمی دیگر به صورت قرضی بازی کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محرومیت یک ساله باشگاه بارسلونا برای استفاده از بازیکن جدید در ترکیب خود به دلیل عقد قراردادهای غیرقانونی با بازیکنان خارجی زیر سن قانونی، این تیم را تا ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ از اضافه کردن بازیکن به ترکیب اصلی‌اش منع می‌کند، اما با این حال این تیم تابستان امسال الیکس ویدال، مدافع سویا و آردا توران، هافبک اتلتیکومادرید را خریده است.

تکلیف ویدال مشخص است چون خودش اعلام کرده که می‌خواهد در پنج ماه باقیمانده تا پایان محرومیت بارسایی‌ها با هم‌تیمی‌های جدیدش هماهنگ شود. وضعیت توران اما نامشخص است و این روزها زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال قرض داده شدن وی به تیمی دیگر برای حفظ آمادگی‌اش به گوش می‌رسد. انریکه اما این احتمال را رد کرد و گفت که نمی‌خواهد بازیکن ۴۱ میلیون یورویی آبی‌و‌اناری‌ها به تیمی دیگر قرض داده شود.

انریکه در یک کنفرانس خبری در اردوی پیش‌فصل تیمش در شهر لس‌آنجلس آمریکا گفت: ویدال و توران نمی‌توانند تا ماه ژانویه بازی کنند و این قطعاً به نفع ما نیست، اما من ترجیح می‌دهم که آنها تا پایان محرومیت‌مان در کنار تیم باشند. ما تا الان برای قرض دادن توران برنامه‌ای نداشته‌ایم و بعد از این هم نخواهیم داشت.

انریکه در ادامه دلیل غیبت لیونل مسی در اردوی پیش‌فصل بارسا را توضیح داد و گفت که با برگزاری اردوی‌های پیش‌فصل در خارج از کشور مخالف است. او تأکید کرد: مسی در آمریکا نیست، چون به مرخصی احتیاج دارد. شاید انرژی مسی بی‌نهایت به نظر برسد، اما او هم گاهی اوقات به استراحت نیاز دارد. من ترجیح می‌دهم که این اردوهای خارج از کشور برگزار نشود، چون مشکلاتش بیشتر از نقاط مثبت آن است. سفر به کشورهایی مانند آمریکا لذتبخش است، اما این سفرها جنبه‌های منفی مانند آب به آب شدن هم دارند که وضعیت آیده‌آلی محسوب نمی‌شود.

سرمربی آبی‌واناری‌های افزود: ما باید می‌توانستیم همین تمرینات را در خانه انجام دهیم. باز هم می‌گویم که شرکت در تورنمنت‌های دوستانه خوب است و ما با این ذهنیت که باید خودمان را در این بازی‌های دوستانه آماده کنیم، به میدان می‌رویم.

انریکه گفت می‌خواهد همان کاری را انجام دهد که پپ گواردیولا سال ۲۰۰۹ با کسب شش‌گانه قهرمانی انجام داد و قهرمانی در سوپرجام اسپانیا، اروپا و جام باشگاه‌های جهان را هم برای آبی‌واناری‌ها به ارمغان بیاورد.

وی عنوان کرد: نمی‌خواهم بگویم که فصل آینده فصل آرامی خواهد بود و صرفاً می‌خواهم این چالش را برای تبدیل کردن امسال به یک سال تاریخی برای باشگاه بارسلونا بپذیرم و برای شروع می‌خواهم در سال جاری سه جام دیگر کسب کنم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.