مهاجم ساحل عاجی پیشین تیم فوتبال چلسی نام سه مدافعی که را برای گذر از سد آنها بیشترین مشکل را داشت، فاش کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیدیه دروگبا در گفت‌وگو با ریو فردیناند، مجری شبکه BT‌ اسپورت اعتراف کرد که سه مدافع بیش از همه او را به دردسر انداخته‌اند، ضمن اینکه سال ۲۰۰۴ که برای اولین بار به چلسی پیوست، مجبور شد شیوه بازی‌اش را با توجه به بازی‌های هم‌تیمی‌های خود تغییر دهد.

دروگبای ۳۷ ساله که گل برتری چلسی را در فینال جام حذفی سال ۲۰۰۷ برابر منچستریونایتد به ثمر رساند و در آن بازی به خاطر سیلی زدن به نمانیا ویدیچ اخراج شد، خاطره تلخی هم از رویارویی با ریو فردیناند در خط دفاع شیاطین سرخ، در فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۰۸ دارد، جایی که آبی‌پوشان لندن با قبول شکست در ضربات پنالتی از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماندند.

کارلس پویول سومین مدافعی است که دروگبا می‌گوید آزارش داده است، چرا که سرسختی این مدافع اسپانیایی به دروگبا در هشت باری که برابر بارسلونا به میدان رفت، اجازه نداد بیش از سه گل به ثمر برساند.

دروگبا در گفت‌‌و‌گوی خود با فردیناند گفت: همیشه گفته‌ام که تو و ویدیچ سرسخت‌ترین مدافعانی بوده‌اید که برابرشان قرار گرفته‌ام و همیشه هم خواهم گفت که بابت گلزنی به منچستریونایتد (در فینال جام حذفی سال ۲۰۰۷) بسیار خوشحالم، چون آن گل جزو معدود گل‌هایی بود که به این تیم زده‌ام. به همین دلیل گل زدن به تیمی که شما در آن بودید ارزش زیادی داشت و معنای‌اش این بود که عملکردم خوب بوده است. بنابراین شما دو نفر و پویول سخت‌ترین مدافعانی بوده‌اید که بازی برابر آنها را تجربه کرده‌ام. پویول هم مدافعی بسیار سرسخت و خوب و در عین حال انسانی بسیار باشخصیت است.

دروگبا سال ۲۰۰۴ از مارسی به چلسی پیوست و طبق اعتراف خود بعد از ملحق شدن به ژوزه مورینیو مجبور شده سبک بازی‌اش را تغییر دهد. او ادامه داد: من مجبور شدم شیوه بازی‌ام را متناسب با بازی‌های لیگ برتر تغییر دهم. سبک بازی‌ام در چلسی چیزی نبود که در فرانسه داشتم. آنجا من همیشه روی خط آفساید بودم، اما زمانی که به چلسی آمدم به مهاجم نوک تیم تبدیل شدم و باید با فرانک لمپارد و آرین روبن بازی ترکیبی می‌داشتیم. به همین دلیل باید شیوه بازی‌ام را تغییر می‌دادم، چون لمپارد و روبن نه تنها می‌توانستند دریبل بزنند، بلکه گل هم می‌زدند. در ابتدای ورودم به چلسی فکر می‌کردم که من همه کاره تیم خواهم بود، منم که سلطان تیم می‌شوم و همه گل‌ها را من می‌زنم، اما طولی نکشید که فهمیدم کنارم افرادی هستند که هر کدام از آنها هم می‌توانند سرنوشت بازی را تغییر دهند. به همین دلیل فهمیدم که باید با آنها به طور مشترک کار کنم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.