یک عضو اجرایی کنفدراسیون فوتبال برزیل دلیل خودداری مسئولان فوتبال این کشور از اعتراض به محرومیت چهار جلسه‌ای کاپیتان‌‌شان در جریان رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا را فاش کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، والتر فلدمان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال برزیل فاش کرد که خودداری این سازمان از نشان دادن اعتراض خود به محرومیت چهار جلسه‌ای نیمار به خاطر ماجرای دقایق پایانی و پس از بازی سلسائو و کلمبیا در دور دوم مرحله گروهی کوپا آمه‌ریکا، به صلاحدید کارلوس دونگا، سرمربی تیم ملی این کشور صورت گرفته است.

نیمار در جریان آن بازی در دقایق پایانی با دو سه بازیکن کلمبیا که در جریان بازی مکرراً روی او مرتکب خطا می‌شدند، درگیر شد و پس از اخراج از میدان، در تونل منتهی به رختکن‌ها هم منتظر داور بازی ماند تا با او نیز مشاجره کند و دلیل اهمال او برای مجازات بازیکنان کلمبیا را بپرسد.

توهین نیمار به داور بازی برای او از سوی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی چهار جلسه محرومیت به همراه داشت که این مجازات برخلاف انتظار با هیچ اعتراضی از سوی مسئولان فوتبال برزیل مواجه نشد.

دبیرکل کنفدراسیون فوتبال برزیل حالا می‌گوید که آن تصمیم به صلاحدید دونگا صورت گرفته است، کسی که بعد از آن ماجرا با کنایه گفت تیمش به گروهی از مردان نیاز دارد نه مشتی پسر بچه.

فلدمان در این خصوص در برنامه تلویزیونی اسپورته اسپکتاکولار گفت: اینها لحظات سختی هستند که در آنها باید تصمیمی قاطع اتخاذ کنید و تنها گذر زمان خواهد گفت که تصمیم‌تان درست بوده است یا نه. کادر فنی تیم ملی برزیل در اینکه نمی‌خواهد اعتراضی به این حکم صورت بگیرد هیچ شک و تردیدی نداشت، چون تصور می‌کرد بهتر است که نیمار تیم را ترک کند.

برزیل با قبول شکست برابر پاراگوئه در مرحله یک چهارم نهایی از گردونه رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا حذف شد و به این ترتیب دو جلسه از چهار جلسه محرومیت نیمار باقی ماند که باید آنها را در بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ سپری کند.

کنفدراسیون فوتبال برزیل اما در نظر دارد از کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی تقاضا کند محرومیت کاپیتان سلسائو را به دوره بعدی کوپا آمه‌ریکا انتقال دهد، نه به بازی‌های انتخابی جام جهانی.

فلدمان در این خصوص نیز اظهار داشت: در این مقطع ما گزینه‌های زیادی جهت فرجام‌خواهی به محرومیت نیمار نداریم، اما صرفنظر از نتیجه‌اش، این حق را داریم که درخواست کنیم ادامه محرومیت نیمار به تورنمنت دیگری انتقال داده شود.

با وجود ناکامی بزرگ سلسائو در کوپا‌آمه‌ریکا، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال برزیل اعلام کرد که این سازمان برنامه‌ای برای استخدام یک سرمربی جدید ندارد.

وی تأکید کرد: اینگونه حذف شدن از گردونه رقابت‌هایی مانند کوپا آمه‌ریکا تمام برزیلی‌ها را ناراحت کرد، اما احساس نمی‌کنیم که این ناکامی آنقدر بزرگ باشد که به خاطرش دونگا سزاوار اخراج باشد. ما نمی‌توانیم تمام قضاوت‌مان را براساس نتایج انجام دهیم. استراتژی جدید کنفدراسیون فوتبال برزیل حول محور یک برنامه دراز مدت است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.