وکیل بین‌المللی ورزشی گفت: مدارک ITC موتومبا توسط باشگاه انتقال‌دهنده جعل و توسط فدراسیون فوتبال ترکیه صادر شده و باشگاه راه‌آهن نقشی در ارکان جعل مدارک این بازیکن نداشته است.

آرش نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص رای صادر شده درباره موتومبا بازیکن تیم راه‌آهن که منجر به سقوط این تیم به لیگ دسته اول شد، اظهار داشت: رای صادر شده در صورتی که کمیته استیناف دلیل و مستند مسلمی مبنی بر اطلاع مسئولان باشگاه راه‌آهن از جعلی بودن مدارک مارتین موتومبا را احراز نکرده باشد، کاملا و صد در صد خلاف مقررات آئین‌نامه‌ای انضباطی فدراسیون فوتبال و فیفا است و قابلیت اعتراض و نقض در مرجع دادگاه بین‌المللی ورزشی را داراست.

وی ادامه داد: اولا در رای بدوی صادره از کمیته انضباطی جعلی بودن ITC این بازیکن به اثبات رسید و مطابق بند ۳ ماده ۷۴ آئین‌نامه انضباطی در صورتی که جعل مدارک قبل از انتقال به باشگاه صورت گرفته باشد فقط فرد ذی‌نفع که منظور در این جا بازیکن است مقصر بوده و در نتیجه مسابقات تغییری حاصل نمی‌شود اما فرد خاطی حداقل ۶ مسابقه و تا ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی خواهد شد.

وکیل بین‌المللی ورزشی که در کارنامه خود از چندین پرونده حقوقی در فیفا و CAS دفاع کرده، اظهار داشت: اگر کمیته استیناف مدارک محکمی مبنی بر اطلاع مسئولان راه‌آهن از جعلی بودن مدارک بازیکن مورد اشاره نداشته باشد چگونه با استناد به بند ۴ ماده ۷۴ آئین‌نامه انضباطی نتیجه را تغییر داده است؟

نجفی افزود: از سوی دیگر حسب مقررات شکلی در آئین دادرسی دادگاه بین‌المللی ورزش اعتراض به اختلاف که ناشی از تصمیمات فدراسیون‌ها یا ارکان ورزشی مربوطه در صورتی که در مقررات و اساسنامه آنها پیش‌بینی شده باشد در صلاحیت CAS است.از آنجایی که ماده ۶۷ اساسنامه صلاحیت دادگاه CAS به اعتراض علیه احکام به رسمیت شناخته شده بنابراین باشگاه راه‌آهن این حق را دارد که به مراجع مربوطه اعتراض نماید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدرک ITC موتومبا توسط باشگاه انتقال دهنده بازیکن جعل شده و فدراسیون فوتبال ترکیه آن را صادر کرده، بنابراین باشگاه راه‌آهن نقشی در ارکان مادی جعل مدارک این بازیکن نداشته است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.