عضو هیات رئیسه سازمان لیگ گفت: رعایت سقف بودجه باشگاه‌ها اجباری نیست و نمی‌توانیم به باشگاهی که پول دارد بگوییم چرا خوب درآمد داری و خوب خرج می‌کنی.

امیر عابدینی در گفت‌و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد تشکیل پرونده برای دو باشگاه استقلال و سپاهان در سازمان بازرسی کل کشور به دلیل رعایت نکردن سقف بودجه گفت: سقف بودجه باشگاه‌ها اجباری نیست و ما حق نداریم به یک باشگاه بگوییم که چرا خوب پول در می‌آورد و خوب پول خرج می‌کند و مدیریت خوبی دارد. ما فقط می‌توانیم برای سالم سازی بیشتر فوتبال از باشگاه‌ها بخواهیم که اسناد و مدارک آنها با هزینه‌هایشان همخوانی داشته باشد.

وی افزود: باشگاهی مثل سپاهان که ساختارش دولتی نیست را نمی‌توانیم مورد مواخذه قرار دهیم فقط می‌توانیم از بازرس قانونی آنها بخواهیم که در مورد هزینه‌ها دقت نظر داشته باشند البته این در حالی است که فدراسیون فوتبال ما هنوز تکلیف بازرس قانونی خودش را نمی‌داند پس چگونه می‌خواهد از یک باشگاه غیر دولتی توضیح بخواهد.

عابدینی با اشاره به وضعیت باشگاه استقلال گفت: باشگاه استقلال چون یک باشگاه دولتی است وضعیتش فرق می‌کند و اگر به این باشگاه گفته شده نباید بیشتر از یک مبلغی هزینه شود آنها باید پاسخگو باشند و در چارچوب بازرسی کل کشور مسائل مالی آنها تجزیه و تحلیل شود و حتی می‌توان صاحبان امضای این باشگاه را به دادگاه ویژه کارکنان دولت احضار کرد. صاحبان امضاء یعنی اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه.

وی در مورد قانون سقف بودجه برای لیگ آینده گفت: قانون‌گذاری فقط مختص مجلس شورای اسلامی است. ما فقط می‌توانیم دستورالعمل‌هایی را تهیه و به باشگاه‌ها توصیه کنیم که این دستورالعمل‌ها را در مورد سقف و کف بودجه رعایت کنند و اگر سقف از آن تخطی کرده باشند جرایمی را برای آنها در نظر بگیریم.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس در مورد وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای فصل آینده گفت: آنچه مشخص است اینکه قضیه مزایده دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به طور کامل منتفی است و همچنین سیستمی مثل سیستمی که امیررضا خادم برای این دو باشگاه اختراع کرده بود هم دیگر در این دو باشگاه اجرا نخواهد شد اینکه اسپانسر بخواهد در هیأت مدیره نماینده داشته باشد کار درستی نیست. اکنون آنطور که شنیده‌ام کارگروهی تشکیل شده و با حضور مسئولان وزارت ورزش و نهادی دیگر دولتی در تلاش هستند که هرچه سریع‌تر به وضعیت این دو باشگاه برای فصل آینده سروسامان بدهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.