اتحادیه فوتبال اروپا با توجه به جنجال رخ داده اخیر در فدراسیون جهانی فوتبال، خواستار تغییر زمان برگزاری انتخابات نهاد حاکم بر دنیای فوتبال شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آستانه برگزاری انتخابات ریاست فیفا که قرار است فردا (جمعه) با رقابت شاهزاده علی بن آل‌حسین و سپ بلاتر برگزار شود، اتحادیه فوتبال اروپا خواهان به تعویق افتادن این انتخابات شد.

یوفا با ابراز تأسف از بابت اتفاق رخ داده اخیر در فیفا (دستگیری چندین تن از اعضا و مقامات اجرایی بلندپایه این سازمان) که آن را باعث مرگ فوتبال دانسته، بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن آمده است: اتفاقات رخ داده اخیر برای فیفا یک فاجعه است که به چهره کل دنیای فوتبال خدشه وارد کرده است. یوفا از اقدام عاملان این ماجرا عمیقاً بهت‌زده و متأسف شده است. چنین اتفاقاتی یک بار دیگر نشان می‌دهند که فساد عمیقاً در فرهنگ فیفاً ریشه دوانده است و شدیداً‌ نیاز به راه‌اندازی مجدد امور در این سازمان و یکسری اصلاحات اساسی حس می‌شود.

در ادامه بیانیه یوفا آمده است: با اتفاقی که رخ داده است، خطر تبدیل شدن کنگره پیش روی فیفا به یک نمایش مسخره و بیهوده وجود دارد و به همین دلیل اتحادیه‌های فوتبال در اروپا، حتی باید نسبت به شرکت در این کنگره محتاطانه عمل کنند، چرا که اگر این روند متوقف نشود، در نهایت فوتبال کشته خواهد شد. اتحادیه‌های عضو یوفا فردا و پیش از کنگره فیفا جلسه خواهند داشت. در آن زمان این اتحادیه‌ها درباره برداشتن گام‌های بعدی که برای حفاظت از فوتبال باید برداشته شود، تصمیم‌گیری خواهند کرد.

در بخش پایانی بیانیه اتحادیه فوتبال اروپا نیز می‌خوانید: در همین حال اعضای کمیته اجرایی یوفا اطمینان دارند که نیاز مبرمی برای تغییر در مدیریت فیفا وجود داشته و کاملاً معتقدند که کنگره فیفا باید به تعویق بیفتد و انتخابات جدید ریاست فیفا باید در فاصله شش ماه آینده برگزار شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.