نامزد اردنی انتخابات ریاست فیفا، دو مولفه شفافیت و جلب اعتماد عمومی را دو ملزوم امروز فوتبال جهان دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، پرنس علی ۴۰ ساله (رئیس فدراسیون فوتبال اردن) که در کنار بلاتر ۸۰ ساله (رئیس فدراسیون جهانی فوتبال) تنها نامزدهای انتخابات ریاست فیفا هستند، در روز پنج‌شنبه که مهم‌ترین نشست سالیانه مدیریت فوتبال جهان در زوریخ برگزار می‌شود، چنان‌که خود می‌گویند، مهم‌ترین روز زندگی خود را می‌گذرانند.

پرنس علی که برادر پادشاه اردن است، در رابطه با انتخابات یاد شده گفت: پیش از این که نامزد شوم، بسیار فکر کردم. به این نتیجه رسیدم که فیفا به شفافیت و جلب اعتماد عمومی نیازمند است. پدرم (ملک حسین بن طلال، پادشاه پیشین اردن) به من شفاف‌سازی و جلب اعتماد عمومی را بسیار گوشزد می‌کرد.

او ادامه داد: باید سیاسیت‌بازی را کنار بگذاریم. اکنون زمان تغییر است. این‌قدر به فکر مصالح و سود شخصی نباشیم. فوتبال در تاریخ خود هرگز تا به این حد آلوده از خودخواهی و لج‌بازی نشده بود.

پرنس در انتها اظهار داشت: در کشور امن و کوچک اردن بزرگ شدم؛ جایی که هر گاه همه جا جنگ بود، آرامشی بی‌نظیر همه جای آن را همچون گذشته و همیشه فرا می‌گرفته است. در آن‌جا آزادی و احترام، امری همه‌گیر است. می‌کوشم که این ارزش‌های اصیل را به فیفا نیز منتقل کنم. در حالی که بزرگان نیستند، خود را درخور و لایق ریاست فیفا می‌دانم. به توانایی‌های خود ایمان دارم و می‌کوشم حق خود را به فوتبال ادا کنم.

گفتنی است که لوئیس فیگو و مایکل فان پراگ هر دو در روز پنج‌شنبه از نامزدی برای انتخابات ریاست فیفا انصراف دادند. دو شخص یاد شده پس از انصراف، حمایت خود از پرنس علی را اعلام کردند.

دیوید بکام، پله، مارادونا و ناکاتا برخی از افراد نام‌‌‌‌‌‌‌‌‌آوری هستند که از نامزد اردنی حمایت می‌کنند.

فیفا ۱۱۱ سال پیش در پاریس با اعضایی از شش کشور تاسیس شد. این سازمان اکنون تعداد اعضایش بیش از تعداد اعضاء سازمان ملل است.

متوسط مدت صدارت روسای فیفا در تاریخ این سازمان ۱۶ سال است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.