دور جدید تمرینات تیم ملی فوتبال کشورمان از امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه دستگردی تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، دور جدید تمرینات تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۷ امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه شهید دستگردی تهران با حضور بازیکنان دعوت شده دور اول آغاز شد که از ۳۲ بازیکن دعوت شده تنها هاشم بیک‌زاده غایب بود. 

* بازیکنان تیم ملی پنج دقیقه پیش از آغاز تمرین در زمین حاضر شدند که قبل از حضور آنها در زمین نحوه تمرینات با موانعی که در زمین قرار داده بودند، طراحی شده بود.

* آندرانیک تیموریان که بعد از خداحافظی جواد نکونام از تیم ملی کاپیتان این تیم محسوب می‌شود، اوسیانو کروز و مارکار آقاجانیان را کنار کشید و به صورت خصوصی با آنها صحبت کرد.

* کارلوس کی‌روش آخرین نفری بود که وارد زمین تمرین تیم ملی شد و پس از دیدن بازیکنان به سمت حسین ماهینی و سروش رفیعی رفت. این دو بازیکن به دلیل مشکلات سربازی مدتی از تیم ملی دور بوده‌اند که کی‌روش پس از دیدن آنها در زمین تمرین تیم ملی بسیار خوشحال شد و چند لحظه‌ای با این دو صحبت کرد.

* یکی از نکات جالب توجه دور جدید تمرینات تیم ملی بازگشت «عباس»، عضو معروف گروه تدارکات تیم ملی بود که مدت‌ها در کنار این تیم حضور نداشت.

* نفر جدیدی به کادر فنی تیم ملی اضافه نشده است و کارلوس کی‌روش امروز بدون مربی بدنساز تمرینات تیم ملی را آغاز کرد. در غیاب مربی بدنساز وظیفه آماده کردن بازیکنان به مارکار آقاجانیان سپرده شده بود.

* پس از صحبت‌های اولیه کارلوس کی‌روش با بازیکنان تیم ملی هر ۳۱ بازیکن حاضر در محل تمرین زیر نظر آقاجانیان به دویدن و گرم کردن پرداختند که پس از پنج دقیقه محسن فروزان، علیرضا سلیمی، محمدرضا اخباری و سیدحسین حسینی، چهار دروازه‌بان تیم ملی از جمع بازیکنان جدا شدند و زیر نظر دن گاسپار تمرینات اختصاصی خود را انجام دادند.

* زمانی که مارکار آقاجانیان و اوسیانو کروز تمرین کششی بازیکنان را زیر نظر داشتند، کی‌روش موانعی را که در زمین بودند، به صورتی متفاوت چید تا بازیکنان با مدلی دیگر تمرینات خود را دنبال کنند. این تمرین ابتدا با بازی آقاوسط آغاز شد که بازیکنان به سه گروه تقسیم شدند و در هر گروه دو نفر باید در بخشی فشرده توپ را از سایر بازیکنان می‌گرفتند. پس از حدود ۱۰ دقیقه و انجام تمرین یادشده بازیکنان به سه گروه سه تیمی تقسیم شدند و همین تمرین را ادامه دادند. 

* پس از بازی آقاوسط بازیکنان کارهای سرعتی را انجام دادند و سپس کی‌روش آنها را به دو تیم تقسیم کرد و در این بخش گلرها نیز به سایر بازیکنان پیوستند تا فوتبال فشرده انجام شود. در این بخش یک تیم هم روی خط فرضی قرار گرفته بود که بازیکنان این تیم اجازه نمی‌دادند توپ از زمین خارج شود تا روال بازی ادامه پیدا کند. در جریان این تمرین بازیکنان هر تیم با تیمی دیگر جای خود را عوض می‌کردند.

* کی‌روش در فوتبال درون تیمی در وسط میدان حضور داشت و با جدیت تمرین بازیکنان و نحوه جاگیری آنها را زیر نظر داشت.

* علیرضا شهاب، فیزیوتراپ تیم ملی در تمرین امروز نقش توپ جمع‌کن را هم ایفا می‌کرد و هنگامی که توپ از زمین خارج می‌شد به دنبال هر توپ می‌رفت. البته سایر نفرات خارج از زمین نیز این کار را انجام می‌دادند اما نقش شهاب پررنگ تر از آنها بود!

* ظاهراً کشمکش بین سرمربی تیم ملی با اسپانسر البسه این تیم تمامی ندارد. کی‌روش امروز بازهم با لباسی متفاوت از سایر مربیان و بازیکنان تیم ملی در تمرین این تیم حضور داشت. 

* حدود ۲۰ تماشاگر از روی سکوهای ورزشگاه دستگردی تمرین امروز تیم ملی را تماشا می‌کردند. 

* در اواخر تمرین امیرحسین صادقی، مدافع ملی‌پوش تیم فوتبال استقلال مصدوم شد. البته آسیب‌دیدگی این بازیکن جدی نبود و پزشکان تیم ملی به خوبی او را مداوا کردند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.