دبیر فدراسیون فوتبال گفت: هنوز نتوانسته‌ایم بحث تعامل بین فدراسیون و وزارت ورزش را تعریف کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا اسدی در نشست صمیمانه مربیان و پیشکسوتان فوتبال با وزیر ورزش اظهار داشت: مرا ببخشید که در سمتی هستم که باید در جمع بزرگان اظهارنظر کنم. دوست دارم بیشتر نقدها را بشنوم شاید خودم هم منتقد باشم اما جایگاه من جایگاه نقد نیست.

وی ادامه داد: ۲ نکته را باید بخوانم. یک ما در جامعه‌ای هستیم که وضعیت را می‌بینیم. امیرخان حاج‌رضایی به ما یاد داده که با صراحت صحبت کنیم و من این درس را با خود داشته‌ام و دارم اما باید دقت کنید که چه سهمی خودمان در فوتبال داریم. در وضعیت کنونی فوتبال همه در آن نقش داشته‌ایم. من از همه شماها بیشتر نقد داشته‌ام. به کسی توهین نمی‌کنم اما اهالی فوتبال یا با گوشه‌نشینی یا کنار گذاشته شدن در وضعیت موجود فوتبال سهم دارند. نباید بگذاریم تفرقه ایجاد شود. سکان اجرایی فوتبال را در دست داریم ولی باید سهم خودمان را هم در نابسامانی آن بدانیم. هر کس باید سهم خودش را بداند. اگر مشکلی هست از ماست که بر ماست. باید وحدت داشته باشیم. منطقی صحبت کنیم آن هم نه به خاطر منافع شخصی بلکه به خاطر منافع ملی.

دبیر فدراسیون فوتبال تصریح کرد: پر واضح است که وقتی شناسنامه یک تیمی را بگیرم آن چیز تهی می‌شود و شناسنامه فوتبال این جمع هستند. اگر این جمع در صحنه فوتبال حضور داشته باشند به سود فوتبال است.

دبیر فدرسایون فوتبال افزود: آن چیزی که در این مدت کوتاه در فوتبال دیدم این است که نه ساختار شکلی نه ساختار محتوایی، نه توزیع ثروت نه بحث برنامه بلند مدت و کوتاه مدت نه دپارتمان و کمیته تعریف نشده‌اند. در بحث هیات‌ها برای هیچ کدام تعریف مناسب نداریم. در حوزه انتخاب و ممیزی شرح وظایف ما مشخص نیست و هیچ تناسبی ندارد و خروجی این مسئله نابسامانی اخلاقی و رواج رفتارهای ناشایست است. عدم وجود امنیت در بین داوران، بی‌احترامی به پیشکسوتان، بیرون ماندن بزرگان حاصل این وضع است. از همه معذرت می‌خواهم بغض سی ساله شما دغدغه ما هم هست. همه مسئولین ورزش کشور در این مورد دغدغه دارند اما ما هنوز نتوانسته‌ایم بحث تعامل بین فدراسیون و وزارت ورزش را تعریف کنیم. وقتی این مسئله تعریف نمی‌شود همین شرایط پیش می‌آید یکی باید متولی باشد. باید فضای رسانه‌ای را به عدالت نزدیک کنیم ولی در وضعیت کنونی راستگو مجرم می‌شود و درستکار بیرون می‌نشیند. باید همدیگر را با مهربانی نقد کنیم نه برای منافع شخصی بلکه برای منافع ملی کار کنیم. باید مسئولان در حوزه غیردولتی یعنی فدرسایون فوتبال کمک کنند تا مشکلات حل شود اما با بزرگی وزارت ورزش تا انحراف‌ها بازگشت داده شود نه به خاطر خودمان به خاطر اینکه نسل آینده را نجات بدهیم. باید من در حوزه اخلاقی نگرانم. نگران نسل آینده هستم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.