بارسلونا در حالی میزبان بایرن مونیخ روبه‌رو می‌شود که لیونل مسی، اعجوبه آرژانتینی‌اش را در بهترین شرایط آمادگی در گلزنی و ایجاد موقعیت گل در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به باور بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران مصاف بارسلونا و بایرن مونیخ ، فراتر از یک بازی معمول مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا است. جدالی که پپ گواردیولا، چهره نامی کاتالان‌ها را به عنوان مسئول فنی کنونی تیم ژرمنی‌، مقابل تیم محبوب تمام دورانش قرار می‌دهد.

جدالی که چالش او و شاگردان سابقش مثل لیونل مسی، ماسکرانو،‌بوسکتس،‌ پیکه و ... را به تصویر می‌کشد.

و همینطور مارک آندره‌تراشتگن، دروازه‌بان جوان و آلمانی بارسا را مقابل تیمی بس قدرتمند از کشورش قرار می‌دهد.

این پیکار نکات ریز و درشت حاشیه‌ای زیاد دارد که در این فرصت،بخشی از آن را عنوان می‌کنیم:

*مسی و مولر، بهترین گلزنان بارسا و بایرن

بهترین گلزن بارسا در لیگ قهرمانان امسال، لیونل مسی بوده که تا به اینجا توانسته ۸ گل برای آبی و اناری‌پوشان به ثمر رساند.

بعد از او لوئیس سوارز و نیمار،‌دو مهاجم اروگوئه‌ و برزیلی بارسا هر یک با زدن ۶ گل سهم بسزایی در موفقیت‌های تیم لوئیس انریکه داشته‌اند.

در مقابل گلزن‌ترین ستاره بایرن در لیگ قهرمانان اروپا، توماس مولر،‌مهاجم ملی‌پوش و متعصب بوده است.

وی توانسته ۶ گل برای تیم پپ گواردیولا به ثمر رساند و بعد از خود، روبرت لواندوفسکی و ماریو گوتسه با ۵ و ۴ گل را ببیند.

*اینیستا و بواتنگ بهترین پاسور گل‌ بارسا و بایرن

بهترین پاسور گل بارسا در لیگ قهرمانان اروپا، هافبک قدیمی تیم کاتالانی‌ یعنی آندرس اینیستا است. او موفق شده ۴ موقعیت گل برای هم‌تیمی‌هایش فراهم کند.

البته در کنار او لیونل مسی نیز همین تعداد پاس گل را داده به طور مشترک عنوان بهترین پاسور‌های گل بارسا را در اختیار دارد.

بعد از او دنی آلوس،‌مدافع برزیلی و کناری بارسا با ۳ پاس گل در رده دوم قراردارد.

در نقطه مقابل یعنی تیم بایرن مونیخ، برخلاف تصورات، یک مدافع سلطان پاس گل در لیگ قهرمانان برای تیم باواریایی شده است.

او همراه با توماس مولر در مسابقات امسال ۳ پاس گل داده و باعث موفقیت تیمش شده است.

بعد از او باستیان شواین اشتایگر با ۲ پاس گل رتبه دوم بهترین سازندگان گل در لیگ قهرمانان را برای تیم پپ داشته است.

*انریکه، آسوده‌خیال از مصدومیت‌ و محرومیت‌ها

لوئیس انریکه برای رویارویی پرهیجان می‌تواند به خود ببالد که با مشکل مصدومیت یا محرومیت بازیکن مواجه نیست.

در حالیکه از این بابت پپ گواردیولا، دوست صمیمی انریکه به عنوان رقیب امشب، از بابت بازیکن بسیار محدودیت دارد. چرا که شمار زیادی از بزرگان این تیم غایب هستند و نمی‌توانند مونیخی‌ها را همراهی کنند. از این دسته می‌توان خاوی مارتینز، به داوید آلابا، آرین روبن، و هولگر باداشتوبر اشاره کرد. حتی همین دیروز سباستیان روده،‌هافبک ۲۴ ساله تیم نیز به خاطر مصدومیت از کادر بیرون ماند تا یک بازیکن دیگر نیز از جمع نفرات موجود مونیخی‌ها کم شود.

*پپ و بارسا، مثل تراشتگن و آلمان‌ها

همانگونه که مصاف بارسا و بایرن، باعث می‌شود پپ گواردیولا مقابل تیم محبوب کشورش قرار بگیرد، به همان صورت نیز این جدال مارک آندره تراشتگن،‌دروازه‌‌بان جوان و جویای نام بارسا را مقابل تیم وطنش قرار می دهد.

برخی از تحلیل‌گران آلمانی می‌گویند این حضور می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای دروازه‌بان ۲۲ ساله باشد تا بدرخشد و جای پای خود را برای حضور  در تیم ملی آلمان محکم کند.

*بردهای بارسا

همانگونه که رسانه‌ها گزارش کردند و به آن اذعان کردند، بارسلونای کنونی با تیمی که ابتدای فصل در اختیار لوئیس انریکه قرارگرفت، تفاوت آشکاری از نظر سطح آمادگی دارد.

این تیم در ماه‌ها و هفته‌های اخیر روند رو به رشدی داشته و براساس آمار موجود کاتالان‌ها ۸ مسابقه اخیر خود را در لیگ قهرمانان برنده شده‌اند.

*گلزنی بارسا در لیگ قهرمانان

با توجه به آنکه پپ گواردیولا با محدودیت‌های در خط دفاع تیم خود مواجه است و روز گذشته در کنفرانس خبری نیز به قدرت خط آتش بارسا اعتراف کرد، باید گفت مونیخی‌ها شب سختی برابر بارسلونا تجربه خواهند کرد.

بارسا توانسته ۸ از ۹ بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان حداقل ۲ گل بزند.

*۳ کلین شیت برای بایرن

بایرنی‌ها در کنار ۲ برد درخشانی که ۲ سال قبل مقابل آبی و اناری‌پوشان کسب کردند، به دیگر مشخصه‌های آماری نیز می‌توانند دلخوش بوده و ببالند.

طبق آمار موجود مونیخی‌ها در ۳ بازی خود مقابل بارسلونا ، کلین شیت داشته و دروازه‌ خود را از ورود توپ محفوظ نگه داشته‌اند.

*آمار کلی بارسا

بارسلونا در لیگ قهرمانان امسال ۱۰ بازی انجام داده که ۹ برد و یک باخت کسب کرده است.۲۳ گل زده و ۷ گل خورده است. میانگین گل زده زده تیم ۲.۳ گل در هر بازی بوده و میانگین گل خوردش ۰.۷ گل در هر بازی شده است.

تیم انریکه به طور متوسط برای زدن گل نخست ۲۰ دقیقه در مسابقات صبر کرده تا امکان فروریختن دروازه حریف را پیدا کرده است.

در مقابل بطور متوسط میانگین حفظ دروازه‌اش ۴۵ دقیقه بوده است.

بزرگترین برد امسال کاتالان‌ها ۴ بر صفر مقابل آپوئل بوده است.

همچنین تیم انریکه ۱۵ دقیقه دوم و سوم یعنی دقایق ۱۵ تا ۴۵ بیش از هر زمان دیگری در گلزنی خطرناک بوده بطوریکه ۵۲ درصد گل‌هایش را درهم دقایق زده است.

*آمار کلی بایرن

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.