سرمربی هلندی منچستریونایتد صحبت‌های جالبی در مورد تغییر پُست بازیکنانش در دوران مربیگری خود انجام داد.
به گزارش ایسنا، فان خال در این فصل بازیکنان زیادی را در پُست‌های مختلف به میدان فرستاده است. آنخل دی‌ماریا که هافبک نفوذی است مدتی را به عنوان مهاجم بازی کرد، اشلی یانگ که در نقش بال بازی می‌کند به عنوان مدافع چپ در میدان حضور پیدا کرد و وین رونی هم بارها در خط میانی مورد استفاده قرار گرفت.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال هلند که تجربه زیادی در مربیگری دارد در این زمینه گفت: منطقه بازی تعداد زیادی از بازیکنان را تغییر داده‌ام. مهاجمان را به قلب خط دفاع بردم. مهاجمانی را به دفاع کناری بدل کردم. به کیفیت فوتبالی که یک بازیکن ارائه می‌کند توجه می‌کنم و پس از آن از بازیکن می‌خواهم که این کار را انجام دهد زیرا تصور می‌کنم توانایی انجام این کار را دارد.

فان خال ادامه داد: ادگار داویدز بال چپ بود اما از او خواستم به عنوان هافبک چپ ایفای نقش کند. او تا پایان دوران فوتبالش در همان پُست بازی کرد و هیچ مشکلی هم نداشت. کارلس پویول هافبک راست بود اما او را به خط دفاع آوردم و به او گفتم تو می‌توانی در این پست برای من بازی کنی. می‌توانم بازیکنان زیادی را نام ببرم. مایکل رایزیگر مهاجم بود اما او را به مدافع راست بدل کردم. وقتی آن بازیکن در پُست جدیدی که به او داده می‌شود نمایش خوبی ارائه می‌کند، همه کسانی که از این کار انتقاد می‌کنند، جوابشان را می‌گیرند. مروان فلایینی هم تمام کارهایی که از او خواستم را انجام داده است. او تلاش می‌کند هر چه خواستم را در زمین پیاده کند.

سران باشگاه منچستریونایتد پیشنهاد اغوا کننده‌ای برای تمدید قرارداد داوید دخیا به وی ارائه کرده‌اند اما او واکنشی به این پیشنهاد نشان نداده‌ که این موضوع، لوییس فان خال را کمی نگران کرده است.

دخیا که دروازه‌بان مورد علاقه رئال مادرید است، تا آخر فصل آینده با منچستریونایتد قرارداد دارد. در صورتی که این دروازه‌بان قراردادش را تمدید نکند، ممکن است یونایتدها مجبور شوند او را در تابستان جاری با مبلغ ۱۸ میلیون پوند به فروش برسانند تا ریسک از دست دادن وی بدون دریافت هیچ مبلغی در تابستان سال آینده کاهش یابد.

هرچند سران باشگاه علاقه زیادی به نگه داشتن این دروازه‌بان اسپانیایی دارند اما فان خال هم می‌داند هیچ قدرتی برای نگه داشتن دخیا در اولدترافورد ندارد.

فان خال در این زمینه گفت: فکر می‌کنم فرایند تمدید قرارداد دخیا خیلی طولانی شده باشد. از این دست اتفاق‌ها در فوتبال می‌افتد. من نمی‌توانم در این زمینه تصمیم‌گیری کنم اما دوست دارم داوید در تیمم بماند. خودش می‌تواند هر تصمیمی که دوست دارد بگیرد و بگوید می‌ماند یا نه. برای اینکه بدانید داوید دخیا در منچستریونایتد می‌ماند یا نه باید از خودش سوال پرسید. بر این باور هستیم که باید در تیم بماند و قراردادش را تمدید کند. پول زیادی به او پیشنهاد کرده‌ایم.

فان خال در فصل نقل و انتقال‌های تابستان توانست ۶ بازیکن جدید را به تیمش بیاورد که چهار بازیکن (آنخل دی‌ماریا، مارکوس روخو، دالی بلید و رادامل فالکائو) در هفته پایانی نقل و انتقال‌ها به منچستریونایتد پیوستند. از سوی دیگر، یونایتدها اکنون به دنبال خرید چند بازیکن دیگر نیز هستند. متس هوملس از بوروسیا دورتموند و ممفیس دیپای از آیندهوون بازیکنان مورد علاقه فان خال هستند. البته صحبت‌هایی مبنی بر حضور ایلکای گوندوقان نیز یونایتد به گوش رسیده است.

در همین زمینه شبکه تلویزیونی اسکای اسپورتس از نهایی شدن قرارداد گوندوقان با شیاطین سرخ به ارزش ۳۰ میلیون یورو خبر داده است.

منچستریونایتد از باشگاه‌هایی خواهد بود که در فصل جابه‌جایی تابستانی تغییرات زیادی خواهد داشت. بازیکنان زیادی هستند که یونایتد دوست دارد آنها را در تابستان جذب کند که یکی از آنها ایلکای گوندوقان ستاره ترکیه‌ای تبار دورتموند است.

شبکه تلویزیونی اسکای اسپورتس، گوندوقان را نخستین خرید منچستریونایتد برای فصل بعد دانست و اعلام کرد که شیاطین سرخ، ستاره دورتموند را با ۳۰ میلیون یورو جذب کرده‌اند.

گوندوقان دو سال پیش بازی‌های درخشانی را برای دورتموند به نمایش گذاشت و زمینه صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا را مهیا کرد. او بیشتر بازیهای فصل جاری را به خاطر آسیب دیدگی شدیدی که داشت از دست داد و الان به شرایط بازی رسیده است.

پیش از این رئال مادرید، بارسلونا و آرسنال نیز از مشتریان اصلی گوندوقان بودند، اما در نهایت این بازیکن ۲۴ ساله شیاطین سرخ را انتخاب کرد.

فان خال بر این باور است که در فصل نقل و انتقال‌های تابستانی دوست دارد بازیکنان مورد علاقه‌اش را خیلی زود به خدمت بگیرد. او در این‌باره گفت: اینکه بتوانیم بازیکنان مورد نظرمان را خیلی زود بخریم، یک امتیاز بزرگ برای‌مان به حساب می‌آید اما همه چیز به بازار نقل و انتقال‌ها بستگی دارد. خرید بازیکن برای تیم، کاری سخت است و باید بگویم برنامه‌ای برای خرید همه بازیکنان ندارم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.