مربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس گفت: درخشان در لیگ قهرمانان آسیا مثل دنیزلی نتیجه گرفت اما او حمایت شد و درخشان برکنار!
محسن عاشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره شکست پرسپولیس مقابل لخویای قطر گفت: عدم شناخت مربیان جدید پرسپولیس از بازیکنان این تیم دلیل اصلی شکست پرسپولیس در این مسابقه بسیار مهم بود.

وی ادامه داد: به دور از احساس لخویا تیم قدرتمندی است و از بازیکنانی سود می‌برد که زمانی در سطح اول فوتبال دنیا بازی می‌کردند اما همین تیم در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس حرفی برای گفتن نداشت و می‌شد با اتخاذ یک سیستم مناسب در قطر از این تیم حداقل یک امتیاز کسب کرد.

پیشکسوت پرسپولیس با تأکید بر اینکه مربیان پرسپولیس در انتخاب ترکیب اصلی و تعویض‌ها اشتباهاتی داشتند، یادآور شد: انصافاً مربیان قبلی پرسپولیس از جمله درخشان و عبدی در لیگ قهرمانان آسیا با شناخت کامل از حریفان تیم‌شان را ارنج می‌کردند و اتفاقاً استراتژی خوبی در چهار بازی به کار گرفتند که منجر به کسب سه پیروزی شد. پرسپولیس در مسابقات لیگ هم بد بازی نمی‌کرد و فقط در نتیجه‌گیری موفق نبود.

عاشوری با بیان اینکه تغییرات پی‌درپی کادرفنی هیچ حاصلی ندارد، افزود: تغییرات صورت گرفته در کادرفنی پرسپولیس نه تنها به این تیم کمکی نکرد، بلکه به پرسپولیس ضربه جبران‌ناپذیری زد و فقط امیدوارم این تیم در بازی آخر خود در لیگ قهرمانان بتواند پیروز شود تا از گروه خود صعود کند. قبلاً هم گفته بودم برکناری دایی اشتباه بود و اخراج درخشان نیز اشتباهی بزرگتر بود که از مسئولان باشگاه پرسپولیس سر زد، چرا که مشکلات این تیم را باید در جاهای دیگری دنبال کرد. 

وی با اشاره به اشتباهات برانکو در ارنج پرسپولیس در بازی با لخویا گفت: نیمکت‌نشینی گابریل اشتباه بزرگ برانکو در این بازی بود. او مغز متفکر خط هافبک پرسپولیس است و دلیل نداشت در این بازی حساس به بازی گرفته نشود. برانکو در بازی با سپاهان هم او را به اشتباه تعویض کرد و زمینه باخت تیمش در این بازی را فراهم ساخت. چه بهتر بود نوری و نورالهی در کنار گابریل در خط میانی بازی می‌کردند و این مثلث در چند بازی پرسپولیس به بهترین شکل جواب داده بود.

پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا نیمکت‌نشینی گابریل به خاطر مسائل انضباطی تصمیم درستی بود یا نه، عنوان کرد: وقتی باشگاه برای جذب بازیکن خارجی هزینه‌ زیادی می‌کند باید از او بیشترین بهره را ببرد نه اینکه در حساس‌ترین بازی از او استفاده نکند. در این شرایط تیم ضرر می‌کند و نه بازیکن. چه بهتر بود باشگاه پرسپولیس بعد از اعتراض گابریل به تعویضش او را با جریمه مالی می‌کرد. برای بازیکنان خارجی هیچ چیز بدتر از کم کردن قراردادشان نیست. اشتباه دیگر برانکو در تعویض نورالهی بود که میانه زمین پرسپولیس را دچار مشکل کرد. همه این اشتباهات به خاطر عدم شناخت برانکو از بازیکنان بود و خیلی نباید بابت آن تعجب کرد.

عاشوری همچنین ضعف عمده پرسپولیس را در کناره‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در هر بازی شاهد ضعف عمده پرسپولیس در کناره‌ها هستیم و یکی از دلایل اصلی آن هم کمک نکردن هافبک‌های کناری به مدافعان پشت سر خود است. نوروزی و عالیشاه در کناره‌ها آنطور که باید در کارهای دفاعی شرکت نمی‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود حریفان از جناحین به شدت پرسپولیس را تحت فشار قرار دهند.

وی در خصوص آینده پرسپولیس گفت: احتمال صعود پرسپولیس از این گروه زیاد است اما بعید می‌دانم این تیم بتواند در مرحله حذفی موفق باشد. به خاطر دارم دنیزلی در آخرین فصل حضورش در پرسپولیس با این تیم در لیگ قهرمانان آسیا نتایج نسبتاً خوبی گرفت اما در مرحله حذفی تیم توان رویارویی با تیم الاتحاد عربستان را نداشت. در آن مقطع همه از دنیزلی حمایت کردند و به نوعی خودش حاضر به ادامه کار در پرسپولیس نشد. در این فصل هم درخشان به مانند دنیزلی نتایج خوبی با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گرفت و برکناری او در این مقطع تصمیم عجولانه‌ای بود و نمی‌دانم دلیل آن چه بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.