رئیس سازمان تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد، مهرداد پولادی هنوز فرصت دارد که به ایران بازگردد و وضعیت خدمتی‌اش را مشخص کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرعلی باران‌چشمه در خصوص فوتبالیست‌هایی که سال گذشته کارت پایان خدمت‌شان باطل شد، اظهار داشت: اکثر آنهایی که کارت معافیت یا پایان خدمت‌شان ابطال شده بود از تاریخ ۹۳/۸/۱ در پادگان‌های نظامی دوره آموزشی خود را آغاز کردند که بنده به شخصه در مراکز آموزشی کرمان، انزلی و رشت از آموزش آنها بازدید داشتم.

وی افزود: آنهایی که هنوز وضعیت‌شان مشخص نشده تعدادشان کمتر از انگشتان یک دست است و وضعیت نامشخصی دارند. این بازیکنان که سال ۹۳ از فوتبال‌شان عقب افتادند، باید به اشتباه خود پی ببرند. ما به دنبال این هستیم که با حل مشکلات این بازیکنان در سال ۹۴ برای آنها مجوز بازی کردن بگیریم. قانون کشور این است که همه باید به سربازی بروند و فرقی نمی‌کند که افراد ورزشکار، هنرمند، پزشک یا هر متخصص دیگری باشند. فوتبالیست‌ها نیز باید سربازی خود را بگذرانند و ما هم آنها را از فوتبال‌شان عقب نمی‌اندازیم بلکه در تیم‌های نیروهای مسلح به کار گرفته می‌شوند و بازیکنان لیگ برتری هم به لیگ دسته اول نمی‌روند که اُفت فنی کنند. 

رئیس سازمان تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: به طور مثال سپاهان بازیکنی داشت (احسان حاج‌صفی) که در یکی از تیم‌های نظامی بازی می‌کرد و باشگاه قصد داشت او را بعد از پایان خدمتش نگه دارد اما چنین اجازه‌ای را به باشگاه ندادیم و گفتیم این بازیکن زودتر باید به سپاهان برگردد، چون با این باشگاه قرارداد دارد.

باران‌چشمه با اشاره به اینکه فقط تیم‌های نظامی از فوتبالیست‌ها بهره نمی‌برند، گفت: در چند سال گذشته شاهد بودیم که تعدادی از بازیکنان فجرسپاسی، نیروی زمینی و دیگر تیم‌های نظامی اکنون در لیگ برتر جزو بازیکنان خوب هستند و استفاده از این شرایط کاملاً دوطرفه است، چرا که تیم‌های لیگ برتری نیز از بازیکنان تیم‌های نظامی استفاده می‌کنند. 

وی که در برنامه ورزش و مردم حضور یافته بود درباره اینکه سردار کمالی گفته بازیکنانی که کارت پایان خدمت‌شان باطل شده‌ نمی‌توانند خدمت سربازی خود را بخرند، خاطرنشان کرد: چنین چیزی را نشنیده‌ام اما اگر سردار کمالی این موضوع را عنوان کرده کاملاً درست است. البته حضور ۹۵ درصد آنهایی که کارت پایان خدمت‌شان باطل شده اصلاً شرایط خرید خدمت ندارند و سن آنها ۲۳ و ۲۴ سال است. درباره سایر نفرات نیز سردار کمالی توضیحات لازم را ارائه کرده است.

رئیس سازمان تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه مهرداد پولادی و سروش رفیعی در جام ملت‌های آسیا بازی کردند اما هنوز وضعیت خدمتی‌شان مشخص نشده است، گفت: برای رقابت‌های جام ملت‌ها وزیر ورزش از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درخواست کرد که به این دو بازیکن اجازه داده شود تا تیم ملی را همراهی کنند. علی کفاشیان هم دو بار با من تماس گرفت و قول داد که به محض اتمام بازی‌ها پولادی به کشور بازمی‌گردد اما هنوز منتظر این بازیکن هستیم تا وضعیتش تعیین تکلیف شود. پولادی هنوز فرصت دارد که بازگردد تا وضعیتش مشخص شود.

باران‌چشمه در واکنش به این موضوع که پولادی اعلام کرده با باشگاه الشحانیه قرارداد دارد و در صورتی که به ایران بازگردد از فوتبال بازی کردن محروم می‌شود، اظهار داشت: تا زمانی که این بازیکن بازنگردد نمی‌توان در خصوص وضعیتش تصمیم گرفت. باید بعد از بازگشت پولادی ببینیم چه تصمیمی گرفته می‌شود و مطمئناً سردار صدرالسادات و دوستانش در این خصوص تصمیم خواهند گرفت.

وی درباره ورزشکاران سرباز قهرمان گفت: آنهایی که عضو تیم‌های ملی هستند و در مسابقات آسیایی و جهانی شرکت می‌کنند از فدراسیون‌های مربوطه به دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها معرفی می‌شوند و بعد از گذراندن دو ماه آموزش سربازی در اختیار فدراسیون‌های مربوطه قرار می‌گیرند. سرباز قهرمان‌ها به جز دو ماه آموزشی بقیه خدمت خود را در اختیار فدراسیون هستند و فقط زمانی که مسابقات نظامیان جهان و المپیک سیزم برگزار شود باید به تیم‌های نیروهای مسلح کمک کنند.

رئیس سازمان تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: قانون دیگری هم برای مدال‌آوران مسابقات جهانی، المپیک و آسیایی وجود دارد که در صورت اول، دوم و سوم شدن در مسابقات المپیک و جهانی ورزشکاران مشمول از سربازی معاف می‌شوند و در صورت کسب مدال طلای آسیایی نیز این قانون شامل حال آنها نیز خواهد شد. آنهایی هم که با تیم‌های جانبازان و معلولین مدال کسب می‌کنند چنین قانونی شامل حال‌شان می‌شود. 

باران‌چشمه در خصوص اینکه والیبالیست‌هایی مانند پوریا فیاضی و امیر غفور جزو سرباز قهرمان‌ها محسوب می‌شوند یا نه، گفت: امیر غفور، پوریا فیاضی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی و... همه سرباز قهرمان هستند و سربازی‌شان را انجام دادند. خوشبختانه ارتباط خوبی با فدراسیون والیبال داریم و نفرزاده سرمربی تیم جوانان که سرمربی تیم والیبال نیروهای مسلح نیز هست، ورزشکاران سرباز را معرفی می‌کند و هیچکدام از بازیکنان والیبال مشکل سربازی ندارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در بین ورزشکاران سایر فدراسیون‌ها کسی بوده که کارت پایان خدمتش را جعل کند، خاطرنشان کرد: بعد از ماجرای فوتبال از سایر فدراسیون‌ها نیز استعلام گرفتیم اما واقعاً هیچ مورد خاصی پیدا نکردیم. وقتی ورزشکاران سایر فدراسیون‌ها به عنوان سرباز قهرمان سربازی خود را پشت سر می‌گذارند دیگر دلیلی ندارد که بخواهند کارت پایان خدمت خود را جعل کنند. در فوتبال هم اگر فدراسیون بازیکنان را به عنوان سرباز قهرمان معرفی کند ما از آنها در تیم‌های نیروهای مسلح استفاده می‌کنیم و بعد از پایان خدمت‌شان می‌توانند شرایط عادی خود را دنبال کنند. زمانی هم که تیم ملی به این بازیکنان نیاز داشته باشد می‌توانند به راحتی به تیم ملی کمک کنند و این سکوی پرتابی برای خود آنهاست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.