پیشکسوت فوتبال خوزستان گفت: به نظرم فولاد در لیگ قهرمانان آسیا، فولاد گذشته نبود و بازی‌های قابل قبولی را ارائه نداد.
ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران ‍(ایسنا) - منطقه خوزستان، اظهارکرد: در مجموع درباره هر تیمی بر اساس عملکرد آن نظر داده می‌شود و باتوجه به این‌که فولاد نتوانست از گروه خود صعود کند، می‌توان گفت بازی‌های قابل قبولی را ارائه نداده است.

وی افزود: من چند بازی فولاد را چه در ایران و چه در خارج از ایران دیده‌ام و به نظرم فولاد، فولاد گذشته نبود و باید گفت از نظر تاکتیکی، شادابی و طراوت و روان بازی کردن مانند گذشته نبود.



این مربی فوتبال گفت: اگر نتایج فولاد در لیگ قهرمانان آسیا را مرور کنیم می‌بینیم که یا به تساوی رسیده یا شکست خورده است و این نشان می‌دهد که مهاجم‌مان این تیم در زدن گل یا به خوبی دقت نمی‌کنند یا ضعف‌های متعددی دارند که منجر به پیروزی تیم فولاد نمی‌شد و به نظرم عمده مشکل این تیم، خط حمله آن است.



وی ادامه داد: البته می‌توان گفت اگر یک تیم خط حمله خوبی نداشته باشد، شاید این موضوع به خط هافبک آن هم برگردد؛ چرا که شاید نتوانسته‌اند به خوبی خط حمله را تغذیه کنند. به هر حال عوامل بسیاری می‌تواند دست به دست هم داده باشد تا دلایل عدم نتیجه‌گیری فولاد باشد.



قاسم‌پور خاطرنشان‌کرد: در روند عدم نتیجه‌گیری فولاد از دست دادن بازیکنان این تیم، آن هم به دلایل مختلف بی‌تاثیر نبوده است. در این جا به تیم ذوب آهن اشاره می‌کنم؛ این تیم سال‌ گذشته شاید از گزینه‌هایی بود که برای دوری از سقوط دست و پا می‌زد و دیدید که این تیم با حفظ مجموع نفرات اصلی خود امسال از مدعیان کسب سهمیه آسیایی است. از تیم‌های خوبی هم مانند فولاد که به خوبی سرمایه‌گذاری می‌کنند و از برنامه‌ریزی و پایه و اساس خوبی برخوردارند، طبیعی است که باید انتظار داشت ۸۰ تا ۸۵ درصد از نفرات اصلی سال گذشته خود را حفظ می‌کردند. البته من نمی‌دانم که به چه دلیل این تیم تعدادی از بازیکنان اصلی خود را از دست داد.



وی بیان کرد: در هر صورت تیمی مانند فولاد باید پیش‌بینی هر چیزی را داشته باشد؛ اگرچه موارد اجتناب ناپذیری هم هست و کاری نمی‌توان کرد. فولاد روی بازیکنان جوان خود سرمایه‌گذاری کرده است و زمانی که روی بازیکنان جوان سرمایه‌گذاری می‌شود باید تبعات آن را پذیرفت. البته فولاد ممکن است در کوتاه‌مدت ضرر کند ولی در درازمدت استفاده آن را می‌برد، کما این‌که در سال‌های گذشته نیز از این موضوع استفاده کرده است.



این مربی خوزستانی درباره عملکرد فولاد در لیگ برتر هم، گفت: عملکرد این تیم تقریبا قابل قبول است، چرا که نتایجی را که نیاز داشته، به دست آورده است و روی پیشانی هر تیمی نوشته نشده است که حتما باید هر سال قهرمان شود. این تیم اگر امسال قهرمان نشود یا سهمیه آسیایی می‌گیرد یا جزو تیم‌هایی است که تا پایان فصل جزو مدعی‌ها بوده است که این قابل قبول است.



وی افزود: فولاد امسال شانس قهرمانی دارد، البته برخی مواقع باید شانس هم وجود داشته باشد و در فوتبال گاها اتفاقاتی که می​افتد به سود یک تیم رقم نمی​خورد و مطمئنا اگر اتفاقات خوب گریبان‌گیر فولاد شود، شانس قهرمانی دارد.



قاسم​پور در پاسخ به این سوال که گفته می​شود فولاد آن تلاشی که در لیگ برتر دارد را در لیگ قهرمانان آسیا نداشت؟ گفت: خیر من به این موضوع معقتد نیستم؛ چرا که اگر نمی​خواست، در این بخش سرمایه​گذاری نمی‌کرد و بازیکنان خود را خسته و مصدوم نمی​کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.