اسلوان اسکلزیچ سرمربی آلمانی تیم ملی افغانستان شوکه شد وقتی دید ۷ بازیکن تیمشاز تیم ملی وداع کردند. ۷ بازیکنی که برای آنچه علاقه بیش از حد سرمربی تیم ملی به افغانی های مهاجر نامیدند ، از تیم ملی کنار کشیدند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ اسلوان اسکلزیچ سرمربی آلمانی چندماهی است که هدایت تیم ملی افغانستان را بر عهده گرفته. او وظیفه دارد تا تیمی را بسازد که برای نخستین بار در رقابت های انتخابی جام جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد. اسکلزیچ جای کارگر ، سرمربی پیشین تیم این کشور را گرفته که حمله تروریستی طالبان ، چند ماهی خانه نشینش کرد.

کرم کرام الدین رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان که در سال ۲۰۱۴ و بعد از ۱۲ سال ریاست در فوتبال این کشور توانست برای تلاش هایش در توسعه فوتبال این کشور ، جایزه فوتبال جوانمردانه فیفا را ببرد ، برای ادامه تحول فوتبال کشورش به سراغ اسکلزیچ آلمانی رفت. کسی که تجربه مربیگری در بوندسلیگا را دارد. اسکلزیچ هم به محض آغاز کار ، اردویی برای تیمش در دبی گذاشت و بعد به قرقیزستان رفتند تا بازی دوستانه ای با تیم ملی این کشور داشته باشند.

۷ بازیکن ملی پوش این کشور اما در قرقیزستان رفتاری مشابه آن کاری را کردند که سال ها قبل چند ملی پوش تیم دهداری انجام داده بودند. آنها از تیم ملی خداحافظی کردند و دلیلش را هم عدم اعتماد سرمربی به بازیکنان افغانی اعلام کردند. اسکلزیچ که برای اولین بار تمرینات حرفه ای و اردوهای بلندمدت بدنسازی سختگیرانه را برای بازیکنان افغانستانی در نظر گرفته بود با رفتار ویژه مربیان آلمانی در اردو با بازیکنانش که بیشتر عادت به اردوهای رفاقتی داشتند ، به مشکل خورده بود. این ۷ بازیکن هم که از جلسات متوالی سرمربی با ۳ بازیکن افغانی مهاجر گلایه داشتند ، تصمیم به ترک اردو گرفتند و حالا اسکلزیچ در گفت و گو با بخش افغانستان سایت برنامه ۹۰ می گوید:«من هم متعجب شدم که این بازیکنان چرا دست به این اقدام زدند کاری که این هفت نفر انجام داده به هیچ عنوان درست و قابول قبول نیست . آنها در فیس بوک های شان چیزهایی نوشتند که گویا در تیم مشکلاتی وجود دارد.در حالی که این حرف شان به هیچ عنوان درست نبود. به نظر من این هفت نفری که خودشان را از ما جدا کردند نمی خواستند خود را با قوانین ما وقف بدهند. ما از نظر کیفیتی ، بازیکنان بهتری داشتیم و آنها هم این مسئله را احساس کردند و وقتی به درد تیم نمی خورند ، خود را کنار کشیدند.» او که می گوید به خاطر تعلل مسئولان فوتبال افغانستان دیگر احتمال استفاده از مصطفی امینی که توانسته تا تیم دورتموند پیش برود را ندارد ،ادامه داد:«مصطفی امینی نمی آید اما با میلاد سالم و یوسف شیردل صحبت کردیم و قرار شده این بازیکنان تیم ملی افغانستان را همراهی کنند. میلاد سالم در حال حاضر مصدوم است و یوسف شیردل هم قرار است به زودی با تیم اسکاتلندی گلاسکو رنجرز قرارداد ببنند. این دو در انتخابی جام جهانی همراه ما هستند.»

اسکلزیچ و تلاش هایش برای آوردن مهاجران به تیم ملی افغانستان با واکنش تند دلواپسان فوتبال سنتی فوتبال افغانستان روبرو شده است. این همان واکنشی است که از یک دهه قبل و برای آوردن بازیکنانی چون فریدون زندی تا اشکان دژاگه در فوتبال ایران هم وجود داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.