در جریان بهینه‌سازی فوتبال کویت، مجلس این کشور بودجه هر باشگاه فوتبال را به سالی سه میلیون دلار (معادل ۱۰میلیارد تومان) افزایش داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، کمیسیون مالی و اجتماعی مجلس شورای ملی کویت دیشب اعلام کرد که تصمیم دارد از این پس بودجه باشگاه‌های فوتبال این کشور را به سه میلیون دلار (یا در حدود ۱۰ میلیارد تومان) افزایش دهد.

این مقدار، سه سال پیش از سالی ۵۰۰ هزار دلار به یک میلیون دلار افزایش یافته بود اما مطابق با برنامه‌هایی که فدراسیون فوتبال این کشور برای توسعه فوتبال‌شان دارد، سهم بیشتری از بودجه برای تحقق آن برنامه‌ها نیاز است.

در لیگ‌برتر فوتبال کویت که به "دوری المحترفین الکویت" معروف است، ۱۴ تیم با هم رقابت می‌‌کنند. در بین تیم‌های این لیگ، العربی و القادسیه هر کدام با ۱۶ قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های این مسابقات به شمار می‌روند. این لیگ، ۵۵ سال سابقه دارد. علاوه بر لیگ برتر، در کویت مسابقات فوتبال دیگر از قرار جام امیر، جام ولیعهد، جام فدراسیون و سوپر جام فوتبال کویت نیز وجود دارد.

فوتبال کویت که در سالیان دور رقیب جدی برای فوتبال عربستان و ایران به شمار می‌رفت، اخیرا به گزینه ای ضعیف بدل شده، به گونه‌ای که تیم‌های باشگاهی‌اش نیز در لیگ قهرمانان آسیا جایگاهی ندارند. فوتبال باشگاهی کویت به سبب آن‌که در حال توسعه به شمار می‌رود، در سال‌های اخیر تنها مجوز حضور در "ای‌اف‌سی‌کاپ" را داشته اند. باشگاه الکویت با کسب سه عنوان قهرمانی در سال‌های ٬۲۰۰۹ ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ موفق‌ترین تیم این رقابت‌ها به شمار می‌آید.

از زمان تأسیس ای‌اف‌سی‌کاپ در سال ۲۰۰۴، همواره تیم‌های فینالیست آن، از منطقهٔ غرب آسیا نیز بوده‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.