سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران می‌گوید با توجه به دیر بسته شدن تیم و زمان کمی که برای تمرین بود، ملی‌پوشان نتیجه خوبی در مقدماتی المپیک گرفتند.
مهناز امیرشقاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره عدم صعود ایران به مرحله دوم مسابقات مقدماتی المپیک و شکست مقابل چین تایپه گفت: در ابتدا از زحمات فدراسیون و کمیته بانوان و انرژی مثبت آنها تشکر می‌کنم. همه چیز برای صعود ما به دور دوم فراهم بود، اما فوتبال رشته‌ای است که باید از لحظه‌ها استفاده کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط جوی و بارانی بودن روز مسابقه گل نابهنگامی را دریافت کردیم و با وجود اینکه در نیمه دوم ۶۵ درصد بازی دست ما بود و حملات زیادی روی دروازه حریف داشتیم، اما نتوانستیم از موقعیت‌ها استفاده کنیم. گل تایپه از روی تاکتیک نبود بلکه به دلیل سُر بودن زمین مسیر توپ تغییر کرد و وارد دروازه ما شد. ما همیشه چوبِ نداشتن امکانات را می‌خوریم و زمینی نداریم که شرایط بارندگی را داشته باشد تا در آن تمرین کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به اینکه تیم ملی دیر بسته شد، اظهار داشت: زمان کمی برای تمرین داشتیم، از طرفی بازیکنان به خاطر مسابقات لیگ ۳ روز در هفته در اختیار تیم‌شان بودند؛ با این شرایط فکر می‌کنم باز هم نتیجه تیم ملی ایده‌آل بود. باخت یک بر صفر برای ما شکست محسوب نمی‌شود، آن هم مقابل تیمی که دو سال تمرین داشته و در مسابقات مختلفی شرکت کرده و اخیراً از بازی‌های آسیایی اینچئون برگشته بود.

امیرشقاقی با اشاره به قضاوت نامناسب داوری در این دیدار، عنوان کرد: روی بازیکن ما بارها خطا شد، اما داوری از آن گذشت. به ناظر داوری اعتراض کردم و از او خواستم فیلم بازی را ببیند. شانس با ما یار نبود. تایپه وقتی بازی اول را انجام داد ۴ روز استراحت کرد، در حالی که ما دو بازی پشت سر هم داشتیم.

وی با اشاره به تغییر و تحولات بازیکنان در این اردو، خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنم که در زمان کمی تحولی در تیم بانوان ایجاد شد. بازیکنان ما از نظر اخلاقی هیچ مشکلی نداشتند و حتی بازیکنانی که روی نیمکت بودند دوست داشتند که تیم ملی ایران بازی را ببرد. هر ۲۰ بازیکن احساس می‌کردند تحول داشته‌اند و نسبت به سال‌های قبل تیم ملی تغییراتی داشته است.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در پاسخ به این سوال که اعلام شده بود بعد از این بازی‌ها قرار بود شما بین رده جوانان و بزرگسالان یک تیم را انتخاب کنید و شما کدام یک را ترجیح می‌دهید، تصریح کرد: تیم جوانان شرایط حساسی دارد. این تیم در حال حاضر جزو ۸ تیم برتر قرار دارد و باید تمرکز زیادی روی این تیم داشته باشیم. از عدم اعزام جوانان به مسابقات سوچی متاثر شدم، اما در تلاش هستیم برای این تیم دیدار دوستانه در نظر بگیریم. تیم جوانان نسبت به بزرگسالان هماهنگ‌تر است و دوست دارم با این تیم به بزرگسالان بروم. آنها همدیگر را به خوبی می‌شناسند و چشم بسته یکدیگر را پیدا می‌کنند.

به گزارش فارس، تیم ملی فوتبال بانوان ایران در مرحله مقدماتی المپیک با یک شکست و یک پیروزی شانس حضور در مرحله دوم را از دست داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.