در نهایت سهم خواهی تیم ملی فوتبال امید ایران از سردار آزمون و علیرضا جهانبخش بیشتر شد تا این بازیکنان سفره نوروزی ۹۴ را در کنار هم سالانشان باشند.
به گزارش خبرنگار ایسنا، تیم ملی فوتبال امید ایران در رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۱۶ ریو با تیم‌های ملی امید عربستان سعودی، ایران، نپال، فلسطین و افغانستان در گروه C به رقابت خواهد پرداخت. انتخابی المپیک ریو در قالب ۱۰ گروه پنج تیمی در مرحله اول و همزمان با ایام نوروز برگزار خواهد شد و تیم‌های اول هر گروه به طور مستقیم به مرحله بعد می روند. علاوه بر این، شش تیم برتر دوم در مجموع به مرحله بعد صعود خواهند کرد تا مرحله نهایی انتخابی المپیک ریو با حضور ۱۶ تیم ادامه یابد.

در همین زمان دو هفته ای تیم ملی فوتبال بزرگسالان نیز از ابتدای نوروز تا دوازدهم فروردین اردوی خود را در کشورهای اتریش و سوئد برپا خواهد کرد تا دو دیدار با تیم‌های ملی فوتبال شیلی و سوئد برگزار کند؛ تیم‌هایی که قرار است با تمامی بازیکنان صاحب نام خود مقابل ایران حاضر شوند.

آزمون و جهانبخش دو لژیونر ملی پوش فوتبال ایران در رده‌ی سنی‌ای قرار دارند که می‌توانند تیم امید را در رقابت‌های انتخابی المپیک ریو همراهی کنند، اما نگاهی به گروه ایران در مرحله اول بازی‌ها نشان می‌دهد که سایر تیم‌ها که در سید ایران قرار گرفته‌اند از قدرت لازم برای رقابت برخوردار نیستند. چه عربستانی که امروز تنها یک نام شکست خورده را در فوتبال آسیا یدک می کشد و چه تیم‌هایی همچون نپال، فلسطین و افغانستان که هیچ گاه در آسیا حرفی برای گفتن نداشته‌اند.

فرصت بازی مقابل تیم‌هایی همچون شیلی و سوئد آن هم با تمامی بازیکنان سرشناس‌شان شاید فرصتی است که در فوتبال ایران هر چهار سال یکبار آن هم با احتمال صعود به جام جهانی رخ دهد، حال گرفتن چنین فرصتی از بازیکنان جوانی که در مهم‌ترین دوران فوتبالی خود قرار دارند و احتمال دیده شدنشان بیش از هر زمان دیگری است، چه تبعاتی ممکن است به همراه داشته باشد؟

در هر حال تصمیم اتخاذ شده در غیاب کی‌روش و بر اساس توافق صورت گرفته مابین مسئولان تیم ملی امید و به ویژه محمد خاکپور و حبیب کاشانی با علی کفاشیان صورت گرفته است.

خاکپور در آخرین جلسه‌اش با کی روش عنوان کرده بود که در صورت لزوم و به دلیل رویکرد مشابه برای پیشرفت فوتبال ایران مشکلی با حضور جهانبخش و آزمون در تیم ملی بزرگسالان ندارد. کی‌روش نیز که در جام جهانی جهانبخش را با خود به برزیل برده بود در جام ملت‌های آسیا نیز دو قلوها را به استرالیا برده بود و حساب ویژه‌ای را نیز بر روی سردار آزمون باز کرده بود و او هم به خوبی توانست جواب اعتماد سرمربی پرتغالی را با گل‌هایی که مقابل قطر و عراق به ثمر رساند، بدهد.

از سوی دیگر نیز تیم ملی فوتبال امید ایران ۴۰ سال است که روی المپیک را به خود ندیده و با عدم موفقیت در این دوره نیز طلسم ناکامی‌هایش ۴۴ ساله می شود. امید است هر تصمیمی که به صلاح فوتبال ایران است با مشورت و نظرات کارشناسی گرفته شود چرا که تیم‌های ملی بزرگسالان و امید جلوه‌گر قدرت نمایی فوتبال ایران در عرصه های بین المللی هستند/

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.