شمشیربازان اسلحه سابر و اپه ایران در روز نخست مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا به مدال نرسیدند.
به گزارش ایسنا، مسابقات شمشیربازی قهرمانی نوجوانان آسیا از یکشنبه در ابوظبی امارات آغاز شده که در روز نخست این رقابت ها دیدارهای انفرادی دو اسلحه سابر و اپه برگزار شد.

در دیدارهای انفرادی اسلحه سابر ۵۶ بازیکن حضور داشتند که سه نماینده ایران نتوانستند مدال بگیرند.

نتایج اسلحه سابر

امیر احمد امینی یکی از نمایندگان ایران در مسابقات شمشیربازی اسلحه سابر نوجوانان آسیا بود که در مرحله مقدماتی نمایندگان عربستان، هنگ کنگ، کویت، تایلند و سنگاپور را شکست داد و به خاطر کسب ۵ پیروزی متوالی در جدول ۶۴ نفره با قرعه استراحت روبرو شد. امینی در جدول ۳۲ نفره مسابقات حریفی از عربستان را شکست داد سپس با غلبه بر نماینده ژاپن به جمع هشت بازیکن برتر این رقابت ها صعود کرد.

امینی در این مرحله مقابل ورزشکار کویتی که سال گذشته عنوان قهرمانی همین مسابقات را از آن خود کرده بود با نتیجه نزدیک ۱۵ بر ۱۱ شکست خورد و از صعود به جمع چهار بازیکن برتر بازماند. امینی در نهایت پنجم شد.

محمد حسین عابدینی هم در مرحله مقدماتی مقابل نمایندگانی از سنگاپور، کویت، تایلند، عربستان و قطر پیروز شد و بعد از استراحت در جدول ۶۴ نفره، نیما زاهدی، هم تیمی خود را در جدول ۳۲ نفره شکست داد. عابدینی اما در جدول ۱۶ نفره به حریفی از هنگ کنگ باخت و در رده دوازدهم مسابقات ایستاد.

نیما زاهدی که در جدول ۳۲ نفره با شکست مقابل عابدینی از صعود به مراحل بالاتر بازماند نیز در مرحله مقدماتی مسابقات موفق به پیروزی برابر نمایندگان کره‌جنوبی، هنگ کنگ واسترالیا شده بود اما در نهایت بیست و ششم شد.

نتایج اسلحه اپه

تیم شمشیربازی اسلحه اپه ایران نیز با سه بازیکن در مسابقات انفرادی نوجوانان آسیا در امارات شرکت کرد.

محمد وثوقی بعد از اینکه حریفانی از امارات، ژاپن، مالزی و سه شمشیرباز چینی را شکست داد، به جمع ۱۶ بازیکن برتر مسابقات راه یافت اما در این مرحله در رقابتی نزدیک و پایاپای با حریف عربستانی خود ۱۵ بر ۱۴ شکست خورد و به عنوان پانزدهم دست یافت.

آرمان خیابانی با پیروزی برابر شمشیربازن استرالیا و قطر در مرحله مقدماتی و نماینده هنگ کنگ در جدول ۶۴ نفره به جدول ۳۲ نفره صعود کرد. خیابانی در این مرحله دیدار مقابل نماینده ازبکستان را واگذار کرد و سی و دوم شد.

رضا محمد پور هم دیگر شمشیرباز اسلحه اپه ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا بود که سی و پنجم شد. محمدپور برای دستیابی به این عنوان حریفان مغولستانی و تایلندی خود در مرحله مقدماتی را شکست داد اما در جدول ۶۴ نفره مغلوب نماینده استرالیا شد.

ایران در اسلحه فلوره مسابقات شمشیربازی قهرمانی نوجوانان آسیا نیز یک نماینده دارد. امین نساجی تنها نماینده ایران در این بخش از مسابقات است که برابر حریفان خود مبارزه خواهد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.