مربی تیم فوتبال فولادخوزستان می‌گوید صعود از گروه‌مان در لیگ قهرمانان آسیا دور از دسترس نیست.
نعیم سعداوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- در ابتدا درباره دیدار این تیم برابر السد قطر، اظهارکرد: در بازی با السد در نیمه اول خوب کار کردیم و موقعیت هم داشتیم و تلاش بازیکنان‌مان هم خوب بود ولی در نیمه دوم تصمیمات داور، شرایط بازی را برای ما کمی سخت کرد و پس از این‌که ۱۰ نفره هم شدیم شرایط برای‌مان کمی سخت‌تر شد. با این وجود، این‌که در اولین گام مقابل السد موفق شدیم یک امتیاز بگیریم، خوب است و امیدوارم در بازی‌های آینده بتوانیم شرایط بهتری ایجاد کنیم.

*از هواداران تشکر می‌کنم

وی با تشکر از هواداران فولاد، بیان کرد: نکته‌ای که قابل توجه و تامل است، این است که هواداران ما علی‌رغم مشکلات بسیاری که برای رفت و آمد به ورزشگاه غدیر دارند ولی به ورزشگاه آمدند و با تمام وجودشان تا آخرین لحظه بازیکنان را مورد حمایت و تشویق قرار دادند که جا دارد تشکر ویژه‌ای از آن‌ها داشته باشم. ما شرمنده آن‌ها شدیم چرا که دوست داشتیم یک روز بسیار خوب را برای آن‌ها رقم بزنیم و متاسفیم که این گونه نشد ولی امیدواریم که در بازی‌های آینده تلاش‌مان را بیشتر و سعی کنیم که روزهای خوبی را برای آن‌ها رقم بزنیم.

* در نیم‌فصل باید تیم‌مان را بهتر تقویت می‌کردیم

مربی تیم فوتبال فولادخوزستان درباره این صحبت سرمربی السد که “فولاد نسبت به فصل گذشته‌ لیگ قهرمانان آسیا ضعیف‌تر بود“، گفت: باتوجه به تغییراتی که در سیستم کادرفنی و بازیکن ایجاد شد، این موارد باعث شد که فولاد کمی از شرایط کیفی خود در فصل قبل این مسابقات فاصله گرفته باشد. به هر حال باتوجه به این‌که باشگاه فولاد از ساختار بسیار قوی، محکم و مطمئن و همچنین پشتوانه بسیار قوی مانند آکادمی و تیم‌های پایه برخوردار است، مطمئنا بسیار سریع می‌تواند خود را جمع و جور کند و امیدوارم که این اتفاق هر چه سریع‌تر در آینده بیفتد. به نظرم ما باید در نیم‌فصل کمی تیم‌مان را بیشتر و بهتر تقویت می‌کردیم که این کار به هر دلیلی اتفاق نیفتاد.

*از مسوولان برای بازی‌های آسیایی انتظار کمک داریم

وی افزود: از طرفی ما هم از مسوولان انتظار داشتیم که باتوجه به این‌که رقابت‌های آسیایی بسیار سخت است و تمام تیم‌ها از تمام ابزار و امکانات‌شان استفاده می‌کنند تا از این مسابقات سربلند خارج شوند، حداقل مشکلات سربازی بازیکنانی که درگیر آن هستند را به صورتی برای این مسابقات حل کنند چرا که نمایندگان ایران می‌خواهند از حیثیت فوتبال ایران دفاع کنند و ما هم دوست داشتیم که به این موضوع نگاه ملی‌ شود اما متاسفانه تا این جای کار این امر میسر نشده است ولی امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور این اتفاق بیفتد.

*موضوع سرپیچی قاضی را باید از اسکوچیچ جویا شد

سعداوی در ادامه درباره سرپیچی محمد قاضی از دستور اسکوچیچ در روز بازی با السد و این صحبت سرمربی تیم که “قاضی فقط به یک شرط می‌تواند به تیم برگردد و آن هم عذرخواهی از هواداران، بازیکنان و بخشش او از سوی وی است“ گفت: در این زمینه باید نظر خود آقای اسکوچیچ را جویا شد اما باید بگویم باشگاه فولاد در تمام زمینه‌ها از هر جهت کاملا مسایل را پیش‌بینی کرده و برای آن تعریف مشخصی دارد، به ویژه درباره مسایل انضباطی که اگر شخص و اشخاصی بخواهند بی‌انضباطی کنند، آیین‌نامه انضباطی ما مشخص شده است. به هر حال در این زمینه اگر بی‌انضباطی و سرپیچی از دستور مربی باشد، اسکوچیچ موضوع را به باشگاه انعکاس می‌دهد و باشگاه نیز آن را به کمیته انضباطی انعکاس خواهد داد و سپس درخصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود.

*باید هوشیار باشیم تا از ازبکستان دست پر برگردیم

وی در ادامه درباره دومین دیدار فولاد در لیگ قهرمانان آسیا مقابل لوکوموتیو ازبکستان، خاطرنشان‌کرد: قرار است تیم‌مان یکشنبه به سمت تهران حرکت کند و روز دوشنبه هم به سمت ازبکستان برویم. حریف‌مان در اولین گام سه گل از الهلال خورده است، البته توانست موقعیت‌هایی را هم ایجاد کند. به هر حال در دیدار با لوکوموتیو، این تیم، هم میزبان است و می‌خواهد حداکثر استفاده را ببرد و هم این‌که می‌خواهد نتیجه بازی اول‌شان را جبران کند و به همین دلیل ما هم باید هوشیار باشیم تا دست پر برگردیم.

مربی تیم فوتبال فولادخوزستان درباره شرایط آب و هوایی بسیار سرد ازبکستان نیز، گفت: شنیده‌ایم که کمی آب و هوای آن‌جا سرد است و شاید این موضوع کارمان را کمی سخت کند ولی باتوجه به این‌که دوشنبه آن‌جا هستیم، فکر می‌کنم دو، سه روز فرصت مناسبی باشد تا بازیکنان سازگاری لازم را به دست آورند.

*صعود از گروه‌مان دور از دسترس نیست

وی در پاسخ به این سوال که به نظرتان امسال فولاد می‌تواند مانند سال گذشته از گروهش صعود کند؟ عنوان کرد: این مهم دور از دسترس نیست و می‌شود که این اتفاق بیفتد. البته در ارتباط با این موضوع باید از هر جهت برنامه و فکر داشته داشته باشیم، ضمن این‌که در کنار آن حمایت همه‌جانبه هواداران که واقعا انرژی بسیار مضاعفی را به مجموعه تیم تزریق می‌کنند، طلبیده می‌شود.

*جلالی نباید عوام‌فریبی کند

سعداوی در بخش دیگر این گفت‌وگو درباره صحبت‌های مجید جلالی در برنامه نود که بازیکنانی از جمله بختیار رحمانی، مهرداد جماعتی، یوسف وکیا، احمد عبدالله‌زاده و ساسان انصاری توسط وی به لیگ برتر معرفی شدند، توضیح داد: به نظرم نباید عوام‌فریبی کنیم. پیش از بازی با السد قطر با مطرح شدن چنین اظهاراتی، ما کاملا متعجب شدیم. به هر حال در افکار عمومی این طور انعکاس داده شد که وی این کارها را انجام داده است ولی شما می‌توانید با خود این بازیکنان صحبت کنید که چه کسی این کار را انجام داده است. به هر حال کار اصلی توسط تیم‌های پایه و مربیان زحمتکش این قسمت صورت گرفته است.

وی افزود: هنر نیست که به طور مثال یک جوان را ۲۰ تا ۶۰ دقیقه در طول یک فصل از مسابقات بازی دهیم و بعد به این صورت در افکار عمومی جا بیندازیم که ما این بازیکنان را به فوتبال معرفی کرده‌ایم؛ البته خوشبختانه مردم استان و اهالی فوتبال‌مان می‌دانند که این بازیکنان از چه طریقی و از چه کانالی به فوتبال ملی و باشگاهی معرفی شدند.

مربی تیم فوتبال فولادخوزستان گفت: ما در فوتبال حرفه‌ای به دنبال چه هستیم؟ آیا دنبال این هستیم که یک جوان به فوتبال‌مان معرفی کنیم یا دنبال یک فوتبال پویا و نتیجه‌ای هستیم؟ اشتباه برداشت نشود. کاری که باید در جهت استعدادیابی و پرورش جوانان انجام شود، وظیفه آکادمی باشگاه‌ها و تیم‌های پایه ملی‌مان است، نه لیگ برتر. به هر حال با هزینه‌هایی که می‌شود، باشگاه‌ها به دنبال این هستند که در وهله اول فوتبال پویایی را به نمایش بگذارند و در کنار آن هم تلاش کنند تا نتیجه خوبی حاصل شود و طرفداران بیشتری جذب و درآمدزایی و اعتبار بیشتری برای باشگاه کسب کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.