مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت: در دیدار مقابل نسف‌قرشی ازبکستان از نبود بازیکنان سرباز و عدم حضور آنها کنار تیم لطمه خوردیم.
سعید عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شکست تراکتورسازی در هوای سرد شهر قرشی ازبکستان مقابل تیم فوتبال نسف‌قرشی گفت: آب و هوای ازبکستان بسیار سرد بود. بازیکنان نسف‌قرشی بسیار فیزیکی بودند و در مقابل آنها بازیکنان ما تکنکیی و تاکتیکی هستند. اولیویرا قبل از بازی اعلام کرد اگر زمین یخ زده نباشد ما پیروز میدان خواهیم بود.

وی افزود: با تمام مشکلات پرواز چارتر گرفتیم تا نخواهیم از طریق تاشکند به قرشی برویم اما با تمام این هزینه‌ها پلیس ازبکستان با نگه داشتن‌های مختلف برای ما مشکل‌ساز می‌شدند و حتی چند بار تیم را در سرما نگه داشتند. میزبانی به هیچ وجه خوب نبود اما با این وجود تیم ما بازی بدی نکرد و بازیکنان تلاش خود را انجام دادند. حتی سرمربی تیم در رختکن به بازیکنان گفت شما پیروز میدان بودید.

مدیرعامل تراکتورسازی با اشاره به قضاوت بد داور اظهار داشت: مشکل داوری در این بازی به صورت واضح دیده می‌شد. داور اینقدر بد سوت می‌زد که ما تمام حواس‌مان به این بود که بازیکنان کارتی نگیرند که محروم شوند. تمامی این مسائل دست به دست هم داد تا تراکتورسازی در این مسابقه نتیجه نگیرد در حالی که باید عکس این نتیجه به سود ما رقم می‌خورد. امیدواریم این بازی در دیدار هفته دوم  در تبریز جبران شود.

عباسی در رابطه با اینکه تیم را در هتل نگه داشتند و پلیس اجازه خروج به بازیکنان نمی‌داد، عنوان کرد: در ازبکستان یک سیستم پلیسی برقرار است. آنجا شهر بسیار کوچکی بود که امکانات زیادی نداشت البته ورزشگاه آنها شرایط بسیار خوبی داشت.شرایط قرشی آنطور نبود که کسی بخواهد از آنجا خارج شود و مکانی برای بازدید داشته باشد. اصلا نمی‌توانیم آنجا را با شهرهای خودمان قیاس کنیم. در کنار این مسائل هوا بسیار سرد بود و کسی میلی به بیرون رفتن نداشت. در کل آنها به خاطر مسائلی که دارند این تصمیمات را گرفته بودند.

وی در مورد اینکه تراکتورسازی با اسپانسر جدیدی وارد بازی با نسف‌قرشی شد، اظهار داشت: این اسپانسر را برای آسیا گرفتیم. شرکت پیور را به عنوان اسپانسر خود در آسیا برگزیدیم. فکر می‌کنم در میان ۴ تیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا فقط ما اسپانسر گرفتیم.

مدیرعامل تراکتورسازی در پاسخ به این سؤال که هفته بعد با الاهلی امارات بازی دارند و آیا می‌توانند شکست مقابل نسف‌قرشی را جبران کنند، گفت: بازی هفته بعد ما در تبریز برگزار می‌شود. خوبی مربی حرفه‌ای این است که برنامه‌ریزی زیادی برای مسابقات دارد. اولیویرا در پرواز برای بازگشت به تبریز برنامه‌ریزی‌های خود را برای ۴ دیدار آخر ما قبل از پایان سال ۹۳ انجام می‌داد. اولین بازی ما مقابل الاهلی امارات است که تیمی بسیار قوی و دارای امکانات مناسب است. آنها از تیم‌های متمول آسیا هستند. ما هم با داشته‌هایمان به مصاف حریفان رفتیم ولی در این بین بحث بازیکنان سرباز به ما لطمه زد. احساس ما این بود که در دقایق آخر اتفاق خوبی می‌افتد و مجوز این بازیکنان صادر خواهد شد اما این طور نشد. به خاطر اینکه بهترین دفاع‌هایمان را در ایران گذاشتیم و بدون آنها به ازبکستان سفر کردیم متاسفم.

عباسی در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نبود برای مقابله با حریفان خارجی و در جایی که منافع ملی مطرح است، این بازیکنان نماینده‌های ایران در آسیا را همراهی می‌کردند تا بدین نحو به خاطر تخلف سربازان باشگاه و هواداران جریمه نشوند،‌ گفت: حرف‌های زیادی برای این مسئله مطرح است. اما نمی‌توان آنها را در رسانه‌ها بیان کرد. برای حل این مسئله به هر روشی که لازم بود عمل کردیم اما موفق نشدیم. نمی‌دانیم تصمیم‌گیری به چه شکلی بود و به  کجا انجامید. ای کاش دوستان خودشان را به جای ما می‌گذاشتند و به عنوان تیمی که بازی ملی دارد عازم مسابقات می‌شدند. اگر تراکتورسازی با پیروزی از ازبکستان باز می‌گشت این مسئله دل مردم را شاد می‌کرد.این نشان می‌دهد که در این جا بحث باشگاهی مطرح نیست و همه نگاه‌ها ملی است.

وی تاکید کرد: با این همه هزینه و مشکلات برنامه‌ریزی کردیم تا موفق شویم اما وقتی به این مسائل می‌رسیم هیچ شخصی مشکلات را گردن نمی‌گیرد. اصلا نمی‌دانیم باید با چه کسی صحبت کنیم و دست به دامن چه کشی شویم. به هر جایی که لازم بود نامه زدیم. خود این بازیکنان هم عذرخواهی کردند و قبل از اینکه نامه‌ای برایشان صادر شود خودشان را به مراجع ذیصلاح معرفی کردند. به هر حال شرایط این نفرات با دیگران فرق می‌کند. بازی‌های آسیایی برای ما حکم ملی دارد و حتی این همکاری برای سایر نمایندگان ایران هم باید اتفاق می‌افتاد. در نهایت نتیجه این تصمیمات همین شد و اگر دوستان قبول دارند که با کسب این نتایج روحیه مردم تحت شعاع قرار بگیرد و آنها ناراحت باشند عواقب آن را هم بپذیرند.

مدیرعامل تراکتورسازی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال می‌دهد برای بازی‌های آینده مجوز این بازیکنان صادر شود، گفت: اگر این اتفاق بیفتد ما خوشحال می‌شویم اما هیچ کسی تا به حال نه به ما نامه‌ای داده و نه به متولی اصلی فوتبال، فدراسیون فوتبال. حداقل یک نامه به ما یا فدارسیون می‌زدند که نمی‌توانیم به هیچ وجه از این بازیکنان استفاده کنیم. حتی یک هفته مانده به اتمام زمان لازم جهت ارسال لیست اسامی بازیکنان برای AFC امیدوار بودیم این اتفاق مثبت بیفتد اما نه نامه‌ای از فدراسیون و سازمان لیگ برای عدم شرکت این دوستان به دست‌مان نرسید. ما جایگزین‌های نهایی برای این نفرات در نظر داشتیم که متاسفانه در این مورد مغموم شدیم.

عباسی در پایان در رابطه با اینکه قبلا اعلام کرده بود قصد دارند یک بازیکن خارجی برای ادامه مسابقات لیگ برتر جذب کنند و گفته می‌شود بازیکن خارجی مدنظر این تیم به ایران آمده است، خاطرنشان کرد: در این رابطه صحبت‌های انجام شده اما تا بحث ثبت قرارداد و جذب بازیکن قطعی نشود نمی‌توانیم به صورت قطعی چیزی را اعلام کنیم. هنوز هیچ بازیکن جدیدی جذب تراکتورسازی نشده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.