رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید کی‌روش با ژاپن رایزنی نداشته است و به کارش در تیم ملی ایران ادامه می‌دهد. او همچنین کسب سهمیه المپیک را مهم ترین برنامه فدراسیون فوتبال عنوان کرد.
به گزارش ایسنا، علی کفاشیان در حاشیه چهل و دومین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجمع خوب بود. گزارش عملکرد یک ساله و گزارش مالی مطرح شد. همه ساکت بودند و همه چیز خوب بود. حسابرس کمیته ملی المپیک نیز انتخاب شد.

وی ادامه داد: کمیته ملی المپیک سال پر کاری را پشت سر گذاشت. در واقع سال سخت و سنگینی بود. بازی‌های آسیایی و ساحلی آسیا را پشت سر گذاشتیم. در حال حاضر نیز ۵۲۰ روز به المپیک ریو باقیمانده که این مدت زمان برای ما خیلی مهم است و باید عملکرد خوبی داشته باشیم. با توجه به گزارش‌هایی هم که ارائه شد، امیدوار هستیم که بتوانیم با قدرت در المپیک ریو حاضر شویم. البته بحث مالی و بودجه نیز مطرح است که باید حمایت شویم.

کفاشیان درباره مهم ترین برنامه فدراسیون فوتبال نیز گفت: یکی از اهداف اصلی فدراسیون تیم المپیک است که از بحث تیم ملی نیز بیشتر اهمیت دارد. به بودجه و برنامه نیاز داریم تا تیم‌ امید بتواند سهمیه المپیک را بگیرد. این تیم از کادر خوبی برخوردار است و کاشانی نیز مدیریت خوبی دارد و انشاء‌الله امسال قدم خوبی برمی‌داریم.

کفاشیان درباره عملکرد یک ساله فدراسیون فوتبال نیز گفت: فدراسیون فوتبال نیز سال پرکاری داشت. مسابقات جام جهانی، جام ملت های آسیا، بازی های آسیایی، بازی های ساحلی را پشت سر گذاشتیم. فوتسال نیز مسابقاتی را داشت. البته در رده امید نتیجه خوبی نگرفتیم و عملکرد ضعیف بود اما تیم ملی بزرگسالان با وجود نتیجه نگرفتن نمایش خوبی در جام جهانی و در جام ملت ها داشت. آنها همه سعی خود را کردند. البته عالی نبودند ولی می‌توان گفت در حد متوسط بودند. تیم بانوان در سالی که گذشت عالی بود. تیم‌های نوجوانان و جوانان توانستند از گروه خود بالا بیایند و تیم ملی نیز برای کسب سهمیه المپیک اعزام می‌شود. امیدواریم که تیم فوتبال ساحلی‌مان نیز بتواند به جام جهانی برود.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که مجمع فوق‌العاده این فدراسیون چه زمانی برگزار خواهد شد، بیان کرد: ما مدنظر داشتیم که این مجمع در اسفند ماه باشد اما صورت های مالی شفاف نبود و باید صورت های مالی شفاف شود تا در هیات رییسه به تصویب بگذاریم. از حسابرس خواستیم که گزارش نهایی خود را زودتر برساند تا بتوانیم مجمع را برگزار کنیم. اگر گزارش نهایی زود به دست ما برسد مجمع اسفند ماه برگزار می‌شود در غیر این صورت به فروردین ماه موکول می‌شود.

کفاشیان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که رایزنی کی‌روش با ژاپن چقدر صحت دارد، بیان کرد: او رایزنی نکرده است. ما حتی با مسوولان ژاپن نیز تماس داشتیم و اگر مسئولان ژاپن می‌خواستند با کی‌روش رایزنی کنند از ما نظر می‌خواستند. کی‌روش با ما قرارداد دارد و قطعا حرفه‌یی فکر و عمل خواهد کرد. او سرمربی تیم ملی ایران است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با کی‌روش تماسی داشته است، گفت: تماس خاصی نداشتم البته از طریق ایمیل با او در ارتباطم. هفته آینده نیز به ایران می‌آید و کارش را شروع می‌کند.

کفاشیان درباره رفتارهای جاسم کرار، بازیکن عراقی تیم استقلال نیز بیان کرد: کمیته انضباطی به وظیفه خودش در این مورد عمل می‌کند. البته در صحبتی که با افشارزاده داشتم او نیز از عملکرد کرار راضی نبود و قرار است تصمیماتی را خودش بگیرد. با این حال کمیته انضباطی نیز برخوردهای لازم را انجام می‌دهد. چنین حرکاتی که بازیکنان خارجی درمی‌آورند، غیرحرفه‌ای است و شاید کرار خواسته برای خود فضایی ایجاد کند که از تیم برود اما در هر صورت بازیکن حرفه‌ای اصول حرفه‌ای را رعایت می‌کند.

کفاشیان در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است حسین عسگری عوض شود، گفت: خیر چنین چیزی نیست و عسگری در سمت خود می‌ماند.

وی درباره اعتراض هایی که نسبت به حضور مجدد شیرازی در هیات فوتبال تهران وجود دارد و این که گفته می‌شود هیچ تغییری در فوتبال تهران با حضور او رخ نداده است، بیان کرد: همین که فوتبال تهران نزول نداشته و ثابت مانده، خیلی خوب است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )