بازیکن سابق آرسنال و بارسلونا به تمجید از سه نامزد نهایی توپ طلای ۲۰۱۴ پرداخت.
به گزارش خبرگزاری فارس، تیری آنری در گفت‌و‌گویی با سایت فیفا به تمجید از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی پرداخت و اظهار داشت: احترام فراوانی برای کریستیانو قائلم که توانسته سال‌ها در بهترین سطح باقی بماند و منظورم از این سطح، سطحی خارق‌العاده است. داشتن یک فصل فوق‌العاده یک بحث است اما سال‌ها در این سطح باقی‌ ماندن یک مسئله دیگر است. فکر نمی‌کنم کاملا فهمیده باشیم که این بازیکنان به کجا رسیده‌اند. بنابراین در حالی که احترام فراوانی برای رونالدو قائلم، با مسی بازی کرده‌ام و لحظات فوق‌العاده‌ای را در پیروزی‌ها و شکست‌ها با او سپری کرده‌ام.

وی ادامه داد: از همان شروع بازی‌ام در بارسلونا، پتانسیل‌های مسی برای همه آشکار بود و برای دیدن آن به تخصص نیاز نداشتیم. از همان اولین جلسه تمرینی که در کنار مسی بودم، چیزی که مرا تحت تأثیر قرار داد، علاقه او به گلزنی بود. او توپ را می‌گرفت و گلزنی تنها تمرکزش بود. مسی همیشه استثنایی بوده و هست. هیچ صفت عالی وجود ندارد که برای تعریف از او مورد استفاده قرار نگرفته باشد. باید خوشحال باشیم که می‌توانیم بازی او را تماشا کنیم. روزی او فوتبال را کنار می‌گذارد و همه‌ این چیزها از او به جا می‌ماند و فوتبال خیلی زود دلش برای مسی تنگ می‌شود؛ بنابراین باید تا زمانی که می‌توانیم از تماشای بازی او لذت ببریم.

آنری خاطرنشان کرد: نسل خارق‌العاده‌ای از بازیکنان در تیم ملی فوتبال آلمان وجود دارند که اثر خود را در تاریخ فوتبال گذاشتند. روش بازی آنها در شکست برزیل به جایگاهش در افسانه فوتبال رسیدند اما بعد از آن توانستند قهرمان شوند. این نتیجه فرایندی طولانی بود که بر روی شکست‌های گذشته بنا شده بود. زمانی که آلمان در فینال جام‌جهانی ۲۰۰۲ شکست خورد، متوجه شد که باید تغییرات بزرگ‌تری در تیمش ایجاد کند. آنها در جام‌جهانی ۲۰۰۶ به نیمه‌نهایی رسیدند و بعد از آن هم به فینال یورو ۲۰۰۸ راه یافتند.

وی اضافه کرد: برای فرانسه بر عکس این روند اتفاق افتاد. ما ابتدا پیروزی‌هایی داشتیم و سپس دوران بد فرا رسید. این نسل از بازیکنان آلمان چیزهای بیشتری فرا گرفته‌اند؛ آنها شکست خوردند، رنج کشیدند، دوباره شکست خوردند و بالاخره یاد گرفتند. موفقیت آنها پاداش رنج‌های آن‌ها، تسلیم نشدن و ادامه به تلاش تا رسیدن به پیروزی است. نسلی از بازیکنانی چون فیلیپ لام که از همان اول در ترکیب تیم بود، واقعا شایسته آن بودند.

آنری گفت: نویر تصور ما از دروازه‌بانی را تغییر داد. کسی که واقعا انقلابی در این پست ایجاد کرد، نویر بود. تاکنون ندیده‌ بودیم دروازه‌بانی با این فاصله از دروازه‌اش بازی کند. تیم آژاکس در زمان یوهان کرویف نیز دروازه‌بانانی داشت که خیلی توپ را پاس می‌دادند اما هرگز هم‌سطح مدافعان نبودند. با وجود نویر، مثل این است که همیشه یک بازیکن اضافه دارید. نویر یک بازیکن آزاد جدید است و این چیزی است که همه را در جام‌جهانی سرگرم می‌کرد و اکنون تمام دروازه‌بانان تلاش می‌کنند مثل او بازی کنند.

وی افزود: ابتدا باید مدرک مربیگری‌ام را بگیرم زیرا دانش درباره فوتبال داشتن یک چیز است و یک چیز کاملا متفاوت است است که این دانش را به بازیکنان منتقل کنید و «خود» آنها را مدیریت کنید. من باید چیزهای زیادی یاد بگیرم اما این کار به عنوان یک حرفه جالب است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.