سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: اگر جاسم کرار بتواند رفتار خود را کنترل کند حتی توان بازی در لیگ‌های اروپایی را دارد، بودن کرار می‌تواند در استقلال محوری باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با گسترش‌فولاد اظهار داشت: از مجموعه خوب گسترش فولاد تشکر می‌کنم که کارهای فرهنگی در این مجموعه می‌کنند. آنها ساعت تمرین‌شان را عوض کردند و زمین‌شان را به ما دادند. این کارهای قشنگی است که در فوتبال رخ می‌دهد.

وی در مورد بازی فردا گفت: به واقع شاید این دیدار یکی از سخت‌ترین مسابقات ما باشد. تیم‌های کمالوند خوب و باکلاس بازی می‌کنند و گسترش هم در ۵۰ متر رو به جلو یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های لیگ است و فکر و ذهنمان فردا قطع کردن این ارتباط است چون اگر سه مهاجم خطرناک این تیم تغذیه شوند، می‌توانند درد‌سر ساز شوند البته ما هم استقلال هستیم و شرایط خوبی داریم و پس از ۹ امتیاز از ۳ بازی از لحاظ فنی و روحی شرایط خوبی پیدا کردیم.

قلعه‌نویی ادامه داد: آرش برهانی و یعقوب کریمی را فردا نداریم البته اصلا نمی‌دانستیم که کرار بخشیده شده و او را نیاوردیم و یک ساعت پیش این را مطلع شدیم. باید اول اطلاعات‌مان را در خصوص او تکمیل کنیم و بعد اقدامات بعدی را انجام دهیم چرا که او در بین ۱۸ بازیکن هم نیست. با این حال اگر جریمه‌اش تعلیق شده باشد باید تلاش کرد تا او به تبریز برسد.

وی در مورد جاسم کرار گفت: کرار بازیکن بسیار بزرگی است و شما بهتر از من او را می‌شناسید چون در تبریز بازی کرده. اگر او بتواند رفتار خود را کنترل کند حتی توان بازی در لیگ‌های اروپایی را دارد البته من بارها با او صحبت کردم و بودن کرار می‌تواند در استقلال محوری باشد. هرچند که ما در نیم‌فصل دوم به تیم تبدیل شدیم و درصد زیاد پاس‌هایمان موفقیت‌آمیز بوده اما بودن کرار هم می‌تواند به ما کمک زیادی کند.

سرمربی استقلال با بیان اینکه فردا دو هدف داریم که اولین آن گل نخوردن و سپس کسب ۳ امتیاز و رسیدن به صدر جدول است در مورد اینکه اعلام کرده بود محرومیت کرار قانونی نیست، اظهار داشت: از نظر من ماده‌ای که برای محرومیت او استفاده کردند با خود حکم همخوانی ندارد البته می دانید که یک سری موضع‌گیری‌ها همیشه علیه من هست که از جمله آنها حکم‌هایی است که علیه خود من هم دادند که تکراری بود.

وی در مورد شوخی برنامه ۹۰ با وی تصریح کرد: ببینید کار اخلاقی را کمالوند کرد که البته این کارها در فوتبال ما گم شده است. یک برنامه‌ای وجود دارد که هر طور دلش می‌خواهد رفتار می‌کند و شخصیت کوچک و بزرگ را هم رعایت نمی‌کند و باید بالاخره یکی جلوی این برنامه بایستد. ما هرچه می‌خوریم از خود فوتبالی‌ها است چون خودمان به همدیگر احترام نمی‌گذاریم. بنابراین یکی هم از بیرون می‌آید و اینچنین با ما رفتار می‌کند. در برنامه گذشته، این آقا به ما وقت نداد تا از خودمان دفاع کنیم و ما در سایت خودمان یک کار جدیدی را انجام دادیم اما می‌بینید که یک سری حرکات چیپ را انجام می‌دهند.

قلعه‌نویی در مورد اینکه چرا در بیشتر نشست خبری‌های بازی‌های استقلال در تبریز حاضر نمی‌شود گفت: آلزایمر که ندارم. من فقط یک بار و پس از بازی دو بر دو به نشست خبری نیامدم. پس کم‌لطفی نکنید. از ۴ بازی گذشته ۳ بار آن را آمدم و نمی‌دانم چرا این حرف‌ها را می‌زنید. در خیلی از شهرها با اینکه اکثر مربیان نفرات دوم کادر فنی را به نشست می‌فرستند اما من به احترام خبرنگاران همان شهر همیشه خودم رفتم.

وی با کنایه به خبرنگاری گفت: من هیچ زحمتی در تبریز نکشیدم اما شماها به من محبت داشتید. در یک کمیته دوستانی بودند که پس از اینکه تراکتور نتیجه نگرفت حرکاتی را انجام دادند و ما هم کاری نکردیم. شما می‌گویید زحمت کشیدید اما من زحمتی نکشیدم. من پولم را طبق قراردادم گرفتم و وظیفه‌ام را انجام دادم و هیچ منتی هم نمی‌گذارم هرچند که ۳۰ درصد از پول من باقی ماند.

قلعه‌نویی ادامه داد: تراکتور را دوست داشتم و خدا شاهد است قرار بود در این تیم بمانم اما رفتاری شد که باعث شد تا از تبریز بروم. وقتی قرار نیست بمانم چطور باید لیست بازیکن بدهم. آن زمان که قرار شد بمانم ۳ خواسته داشتم تا در آسیا زنگ تفریح نشویم. اول اینکه بازیکنانی را که می‌خواهم نگه داریم سپس بازیکنان مدنظرم جذب شوند و در نهایت بازیکنانی که در لیست مازاد هستند حقوق خود را بگیرند و بروند که البته فکر کنم کار بدی بود! هرچند که شرط نبود و خواسته بود. در نهایت هم در فصل نقل و انتقالات گفتند که هزار تومان هم نداریم.

وی در مورد بازی فردا یادآور شد: همیشه گفته‌ام تیم‌های کمالوند فوتبال خوبی بازی می‌کنند و معلوم است که یک عقبه تاکتیکی در این تیم‌ها وجود دارد و همان شیوه تراکتور‌سازی را اینجا هم می‌بینید که گسترش هم فوتبالی زیبا بازی می‌کند. گسترس تیم خوبی است و تغییرات به آنها کمک کرده است. اینکه بدشانسی آوردند یا خیر را نمی‌دانم اما ما بازی مشکلی داریم و اگر بچه‌های ما بتوانند ارتباط خط هافبک و فوروارد آنها را قطع کنند به اهداف‌مان می‌رسیم.

سرمربی استقلال در ادامه این نشست اظهار داشت: لیگ ما از نظر انسانی لیگ خوبی است و ما ۵-۶ جوان آوردیم که ۳-۴ نفر آنها از تیم امید هستند. بنابراین می‌توانیم چند تیم ملی هم‌سطح داشته باشیم اما از نظر ساختار، برنامه‌ریزی و زیرساخت مشکل داریم هرچند که با آمدن تاج کمی منظم شده‌ایم اما هنوز به ایده‌آل‌ها نرسیده‌ایم.

وی افزود: وقتی چمن ورزشگاه گسترش را دیدم لذت بردم و خوشحال شدم چون فردا می‌توان شاهد یک بازی خوب بود.

قلعه‌نویی در مورد برخی حاشیه‌ها در فوتبال گفت: این حاشیه‌ها را چند سالی است درست کرده‌اند تا فوتبالی‌ها را به جان هم بیندازند و فوتبال را از خانواده‌ها بگیرند که فکر می‌کنم موفق هم شده‌اند.

وی در مورد تاکید هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در ادامه همکاری کی‌روش با تیم ملی گفت: وقتی هیأت‌رئیسه تصویب کرده حتما صلاح خودشان را بهتر می‌دانند.

سرمربی استقلال در مورد حضور بازیکنان سابق تراکتور در تیم فعلی‌اش یادآور شد: بازیکنانی مثل فروزان و فخر‌الدینی را خودم به تراکتور آوردم و از آنها شناخت دارم. آنها بازیکنان بزرگی بودند و چه در تراکتور و هم در استقلال به ما کمک کردند.

وی در پایان گفت: در نیم‌فصل دوم دروازه‌ها کوچک می‌شود و هم شرایط حساس‌تر. ما متاسفانه هیچ وقت تمام توان‌مان را در بازی‌های لیگ به صورت کامل نداشته‌ایم هر وقت هم داشتیم فوتبال خوبی ارائه کرده‌ایم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.