یک کارشناس مسائل داوری گفت: تورج حق‌وردی گل سالم پیکان را مردود اعلام کرد، پذیرفتن گل استقلال هم منطقی‌تر بود.
هوشنگ نصیر‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد نحوه قضاوت تورج حق‌وردی داور بازی استقلال و پیکان که با پیروزی یک بر صفر استقلال به پایان رسید گفت: تورج حق‌وردی جزو داوران خوب کشور است که فقط یک آسیب‌دیدگی نابهنگام مانع حضورش در فهرست داوران بین‌المللی شد. در این مسابقه در دقیقه ۱۰ به درستی ساکت الهامی مربی پیکان را اخراج کرد زیرا حق با داور بود که فقط یک کارت زرد به برهانی نشان داد. بازیکن پا به توپ پیکان به سمت نقطه کرنر می‌رفت نه به سمت چارچوب دروازه و در این شرایط شانس گلزنی آشکار او ابدا وجود نداشت و کارت زردی که به برهانی نشان داد کاملا درست بود.

وی ادامه داد: تورج حق‌وردی اگرچه در اعلام برخی خطاها عجله می‌کرد اما در دقیقه ۱۹ به درستی به سیاوش اکبر‌پور کارت زرد نشان می داد زیرا او با استوکایش به سمت پای بازیکن حریف رفت و به او ضربه زد. در دقیقه ۶۷ حنیف عمران‌زاده مقابل نیمکت استقلال تکل بدی زد که خوشبینانه‌ترین کارتی که می‌شد به این بازیکن نشان داد زرد بود ولی تورج حق‌وردی در این صحنه حتی به خطای عمران‌زاده هم اعتقاد نداشت.

این کارشناس داوری با اشاره به گل پیکان عنوان کرد: مهمترین صحنه این مسابقه گلی بود که پیکان زد اما داور مسابقه به صورت غیرحرفه‌ای گل را مردود اعلام کرد چون وقتی بازیکن پیکان به توپ ضربه زد توپ در کنترل وحید طالب‌لو دروازه‌بان استقلال نبود و هیچ کدام آن را تصاحب نکرده بودند. برخورد بین طالب‌لو و مهاجم پیکان هم یک برخورد کاملا طبیعی در فوتبال بود. بنابراین داور یک گل سالم از پیکان را مردود اعلام کرد.

نصیر‌زاده در مورد گلی که استقلال به ثمر رساند گفت: در صحنه گل استقلال اگرچه مهاجم دومی که با سر به توپ ضربه زد و با دست خود مدافع پیکان را به جلوی پای رحمتی پرتاب کرد اما با توجه به اینکه فوتبال حرفه‌ای است و با مسابقات آماتور فرق می‌کند پذیرفتن گل استقلال منطقی‌تر از مردود کردن آن بود. در نهایت تورج حق‌وردی با مردود اعلام کردن گل سالم پیکان اشتباهی را مرتکب شد که از او بعید بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.