شهردار بوستون اعلام کرد که نامزد شدن برای میزبانی المپیک منافع اقتصادی برای این شهر دارد و نگرانی‌های مردم بی‌مورد است.
به گزارش ایسنا، مارتی والش شهردار بوستون اولین جلسه مربوط به نامزدی میزبانی المپیک و پارالمپیک را تشکیل داد. او سوالاتی را خطاب به شهروندان بوستون مطرح کرد و اطمینان داد که بوستون از اینکه نماینده آمریکا در انتخابات المپیک ۲۰۲۴ است نفع می‌برد.

والش با نمایندگان کمپین مخالف المپیک بوستون نیز دیدار کرد و اظهار کرد که میزبانی المپیک فرصتی برای رشد اقتصادی بوستون ایجاد می‌کند. یکی از فرصت‌هایی که المپیک برای ما ایجاد می‌کند جذب کمپانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در این شهر است.

کمپین مخالف المپیک نیز معتقد است پولی که صرف المپیک می‌شود بهتر است که در زمینه حمل و نقل عمومی و مسکن صرف شود.

والش در جلسه اعلام کرد که بزرگ‌ترین نگرانی شهروندان بوستون هزینه‌های مربوط به این بازی‌ها و شک و تردید درباره منافع میزبانی است. او در این باره به یک سایت خبری گفت: من فکر می‌کنم برگزاری المپیک در شهر و حتی صحبت کردن درباره المپیک در بوستون می‌تواند منافع زیادی داشته باشد. گسترش اقتصادی و بازاریابی در منطقه از فواید میزبانی المپیک است.

ماه گذشته بوستون به عنوان نامزد آمریکا در انتخابات المپیک ۲۰۲۴ انتخاب شد. شهردار بوستون همچنین تاکید کرد که اگر نتیجه رفراندوم بوستون مخالف نامزد شدن این شهر باشد، امیدها برای میزبانی این شهر پایان می‌یابد.

قراراست شهردار بوستون با شهردار لندن دیدار کند تا درباره ارتباطات بازرگانی بین دو شهر و منافع میزبانی المپیک صحبت کنند.

برای میزبانی المپیک ۲۰۲۴ تاکنون رم و بوستون نامزدی خود را تایید کرده‌اند. قرار است یکی از شهرهای برلین و هامبورگ نیز از طرف آلمان در این انتخابات شرکت کنند. شهرهایی که می‌خواهند نامزد شوند باید تا ۱۵ سپتامبر درخواست خود را اعلام کنند. شهرهای باکو، بوداپست، دوحه و استانبول نیز ممکن است در این انتخابات شرکت کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.