کاربر عزیز فوتبالی‌ترین، به کمک شما نیازمندیم!

ما برای یک پروژه‌ی مرتبط با فوتبال، شدیداً نیازمند کسب بازخورد از گروهی از کاربران فوتبال‌دوست می‌باشیم. چنانچه تمایل دارید چند دقیقه‌ای از وقت‌تان را در اختیار ما قرار دهید، لطفاً از طریف «واتساپ» یا «تلگرام» برای شماره‌ی زیر یک پیام کوتاه ارسال‌کنید تا یکی از اعضای تیم فوتبالی‌ترین در اولین فرصت با شما تماس بگیرد. لطفاً همچنین کشور محل اقامت‌تان را به همراه زمان مناسب برای پاسخگویی برای‌مان بفرستید. پیشاپیش از همراهی و محبت شما سپاسگزاریم.

شماره‌ی تماس (واتساپ و تلگرام): 00447512109091

سرمربی تیم فوتبال ایران می گوید به رییس فدراسیون فوتبال پیشنهاد داده تا با یک تفاهم دو طرفه از تیم ملی جدا شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کارلوس کی روش که در برنامه ۹۰ حاضر شده بود در ابتدای صحبت‌هایش با بیان این‌که به نقطه نظرات منتقدینش توجه می کند گفت: من در این برنامه نقطه نظرات علی منصوریان و بیژن ذوالفقارنسب را شنیدم.خوشحالم که این نقطه نظرات را می شنوم. این نشان می دهد فوتبال در جریان است. من همیشه نظرات مثبت و منفی را گوش می کنم اما مهم این است که از این نقطه نظرات چیزهایی بیاموزم تا نتیجه خوبی بگیرم.

وی ادامه داد: من معتقدم باید با ذهن باز خود نتیجه گیری کنیم تا بهترین تفکر را داشته باشیم. صحبت‌ها و تبادل نظر این فرصت را برای ما ایجاد می‌کند تا مطمئن باشیم که چه مطلبی صحت دارد. این تبادل نظرها برای شخص من زیباست و این موضوع نشان می دهد فوتبال سرزنده است. اگر این صحبت ها همین باشد فوتبال به سمت بهتر شدن سوق پیدا می کند اما فراموش نکنید برای انتقادات همیشه حد و مرزی وجود داشته است. گاهی برخی از مربیان و اصحاب رسانه نمی توانند این مرز را مشخص کنند.

وی اضافه کرد: کار ما در جام ملت‌های آسیا به دو بخش تقسیم می شود اول عملکرد ایران و دوم نتیجه گیری بود. مسلما در آینده نتایج است که در یاد و خاطره می‌ماند و این نتیجه می تواند ناراحت کننده باشد. من معتقدم با توجه به عملکردی که در جام ملت‌های آسیا داشتیم لیاقتمان بیش ازاین بود اما داوری بد در بازی اخیر مانع از حضور ما در مرحله نیمه نهایی شد. من نمی خواهم با این صحبت توجیه و یا بهانه‌ای بیاورم. عراق مقصر این نبود که ما بیش از ۸۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی کردیم. با توجه به شرایط آب و هوایی که وجود داشت کار خیلی سختی در پیش داشتیم رطوبت هوا بسیار بالا بود اما ما سعی می کردیم با همه این شرایط بهترین عملکرد را داشته باشیم. باید بگویم عملکرد ما فراتر از آن چیزی بود که انتظار می رفت من همچون بازیکنان ناراحت هستم دوست داشتم یک مدال را پیشکش فوتبال دوستان ایرانی کنیم و دراین موضوع هیچ تردیدی نیست.

کی روش در ادامه با بیان این‌که به اعتقاد من هواداران قهرمان واقعی این دوره از مسابقات بودند، اضافه کرد: من باید از هواداران ایرانی تشکر کنم. این تشکر را از جانب بازیکنان و همین طور خودم به هواداران ایرانی اعلام می کنم. ما درد داریم و واقعا ناراحت هستیم. می خواستیم یک هدیه به هواداران فوتبال ایران بدهیم من به عنوان مربی فلسفه‌ام این است که هر کاری لازم است انجام دهم تا جایگاه پیراهن تیم ملی ایران را در جایگاه بهتری قرار دهم و برای ایران افتخارآفرینی کنم. وقتی غرور را در هواداران تیم ملی در استرالیا دیدم بهترین مدالی بود که در زندگی‌ام به دست آوردم.

سرمربی تیم فوتبال ایران گفت: هواداران ایران باید به عملکرد بازیکنانش افتخار کنند. بازیکنان روحیه تیمی و نگرش بی نظیری را با هدایت یک کاپیتان فوق العاده و همین طور بازیکنان با تجربه ای چون سیدجلال حسینی و امیرحسین صادقی نشان دادند. گروهی از دیگر بازیکنان هم سراسر استعداد و شور و اشتیاق بودند. این بازیکنان امیدی برای آینده خوب فوتبال ایران خواهند بود.

در ادامه عادل فردوسی پور به رضایتمندی ۸۸ درصدی مردم از کارلوس کی روش اشاره کرد که کی روش دراین باره گفت: این درک و انتظار هواداران از تیم ملی را نشان می دهد. ما قطعا استحقاق حضور در نیمه نهایی را داشتیم. می‌خواستیم مدال برای ایران بیاوریم. هر بار که تیم ملی درون زمین بازی می کند روحیه جنگندگی بسیار بالایی دارد و مثل یک تیم بازی می کند. تمام بازیکنان فقط در یک مسیر حرکت می کنند و آن مسیر هم آن است که فقط باید بازی‌ها را ببریم. ما سعی می کنیم در بازی‌ها سبک خاصی ارائه کنیم. سبک بازی ما بر مبنای تعداد پاس‌های زیاد نیست بلکه با توجه به شخصیت بازیکنانمان ترجیح می دهم از سبک بازی مستقیم و ارسال پاس‌های بلند استفاده کنم. نگرشی که برای بازیکنان در ۹۰ دقیقه ایجاد می کنم این است که به قلب هواداران نفوذ کنند. البته بازیکنان در این زمینه عملکرد فوق العاده ای داشتند اما مهمترین مساله در کل بازیکنان این بود که ستاره اصلی ما در جام ملت های آسیا تیم بود. یعنی تیم ما ستاره میدان بود. همه هواداران از این بابت قدردان هستند و به داشتن بازیکنانی شجاع افتخار می کنند.

کی روش به دیدار مقابل عراق اشاره کرد و گفت: در بازی مقابل عراق تحت شرایط سخت در زمانی که در حالت طبیعی بازی در اختیار ما بود و می توانستیم گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم اما در دقیقه ۴۳ داور تیم ما را ۱۰ نفره کرد. سپس ما سعی کردیم تیم ما را مجددا سازماندهی کنیم می خواستیم با بازیکنان تهاجمی رو به جلو حرکت کنیم. ما حتی وقتی ۱۰ نفره شدیم دست از حمله برنداشتیم در حالی که دژاگه آمادگی کامل نداشت اما در ادامه با حضور قوچان نژاد سعی کردیم از چپ و راست حملاتی روی دروازه عراق ترتیب دهیم. ما با همین شرایط دو بار بازی که عقب بودیم را برگرداندیم و به تساوی کشاندیم اما متاسفانه ضربات پنالتی است که نتیجه بازی را دیکته می کند. هواداران از این نگرش لذت می برند و به آن احترام می گذارند.

سرمربی تیم فوتبال ایران در ادامه در واکنش به انتقاداتی که به نداشتن پلن B در تیم ملی مطرح می شود اظهار کرد: پلن B رئال مادرید و بارسلونا چیست؟ تیم ها سعی می کنند همیشه با یک سبک فوتبال بازی کنند احمقانه است که بخواهیم سبکمان را در مسابقاتی همچون جام ملت‌های آسیا تغییر دهیم ما باید به کار خود ایمان داشته باشیم و با اعتقاد کارمان را انجام دهیم. من هیچ وقت درباره نوع تاکتیک خودم صحبت نمی کنم. این موضوع فقط به مربیان مربوط می شود. باید بگویم من انتقادات درباره نداشتن پلن B را نمی پذیرم. البته به آن احترام می گذارم. سیستم بازی ما در جام ملت‌های آسیا سیستم نزدیکی به ۴ -۳-۳ بود. ما با هافبک‌های نفوذی که در اختیار داشتیم برنامه تهاجمی را انجام می دادیم. این را فراموش نکنید در خیلی بازی‌ها سبک بازی ما دفاعی بود که در نیمه اول و دوم تاکتیک متفاوتی داشتیم و آماده این بودیم تا روش بازی مان را در بازی های مختلف تغییر دهیم. برای برخی از افراد دو پیشنهاد دارم اول این که بیشتر درباره فوتبال تحقیق کنند و دوم این که بیشتر به مسائل فوتبالی توجه کنند.

کی روش تصریح کرد: من در جایگاه مناسبی نیستم تا پاسخ سوالات این چنینی را بدهم چرا که با منتقدانم نقطه نظرات مختلفی دارم. تیم ما در بازی‌هایی چون لبنان ،گینه و کره انعطاف پذیری مناسبی داشت. هر چند که ما اردوهای زیادی برگزار نکردیم با این حال بازیکنانمان وظایف خود را به خوبی انجام دادند.

وی همچنین به دیدار سوم تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا مقابل امارات اشاره کرد و گفت: در این بازی جهانبخش در سمت راست ، آزمون در خط حمله و سروش رفیعی به جای مسعود شجاعی و همین طور وحید امیری در سمت چپ بازی می کردند. ما از چهار بازیکن هجومی جوان بهره می بردیم سیستم بازی ما با بازی با بحرین تفاوت داشت در هر دو بازی تفکر ما در زمان دفاع یا در زمان حمله یکسان بود. این نشان می دهد تیم ما در مسیر رسیدن به بلوغ تاکتیکی است.

سرمربی تیم فوتبال ایران همچنین درباره این که گفته می شود تیم ملی در حفظ توپ عملکرد خوبی نداشته است، نیز گفت: سبک بازی یک تیم را بازیکنانی که در آن تیم هستند تعیین می کنند. وقتی در تیمی مثل رئال مادرید بازیکنی مثل بکام و یا زیدان حضور دارند پس شما در درصد مالکیت توپ عملکرد بهتری خواهید داشت. حضور بازیکنی چون رونالدو در تیم ملی پرتغال سبک تیم ملی این کشور را تعیین می کند. در نظر داشته باشید بازیکنان با هم متفاوتند همچون روی کاستا با فیگو متفاوت است. به خاطر دارم در سال ۲۰۰۸ میلادی که با منچستریونایتد مقابل بارسلونا بازی کردیم و به قهرمانی رسیدیم نمی توانستیم با سبکی مشابه بارسلونا بازی کنیم چرا که رایان گیگز، رونی و رونالدو را در اختیار داشتیم. ما در آن بازی تصمیم گرفتیم مالکیت توپ را به حریف بدهیم و از فوتبال مستقیم استفاده کنیم. ما در حال حاضر در تیم ملی ایران بازیکنانی چون اشکان دژاگه و مسعود شجاعی داریم پس با وجود این بازیکنان فوتبال مستقیم برای ما سودمندتر خواهد بود.من بازیکنی همچون عمر عبدالرحمن(هافبک امارات) را در اختیار ندارم اما به این اعتقاد دارم هر تیمی باید از پتانسیل موجود آن تیم به خوبی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: باید از سیستمی استفاده کنید که بازیکنانی مطابق با آن سیستم را در اختیار داشته باشید در تیم هایی که من سرمربی آن‌ها بودم همیشه همه بازیکنان وظیفه دارند که کار دفاعی انجام دهند. در تیم های من همه بازیکنان باید در کار دفاعی حضور داشته باشند همان طور آن ها باید در کارهای هجومی شرکت کنند. اگر این گونه باشد همیشه می توانید یک تیم پیروز داشته باشید. اگر می خواهید به موفقیت برسید باید سبک و شیوه خاص داشته باشید و در انتخاب بازیکنان هم دقت کنید.

فردوسی پور از کی روش پرسید آیا بهتر نبوید در حالی که می دانستیم به احتمال فراوان در یک چهارم نهایی باید با عراق بازی کنیم بازی دوستانه را با تیمی دیگر انجام می دادیم که کی روش پاسخ داد: بازی های دوستانه فضای کاملا متفاوتی دارند. ما در این بازی ها می توانیم شش تعویض انجام دهیم بنابراین مربیان در این بازی ها نکات مختلفی را بررسی می کنند. هدف یک بازی دوستانه آماده سازی است و ممکن است ریسک‌هایی هم انجام شود که در بازی های رسمی قابل انجام نیست. در ایران از هر بازی دوستانه استقبال می کنیم چرا که مردم باید حقیقت را بدانند. این را بدانید اگر عراق برای انجام بازی دوستانه مقابل ایران ابراز آمادگی نمی کرد هیچ بازی دوستانه‌ای نمی توانستیم انجام دهیم. آن ها همه هزینه های این بازی را پرداخت کردند این درحالی است که ما توان مالی نداشتیم تا یکی از دستیارانم را به بازی های حریفان بفرستم تا آن ها را آنالیز کند. اگر سریلانکا یا هر تیم دیگر برای بازی با ایران درخواست می کرد مطمئنا می پذیرفتم چرا که انجام بازی دوستانه برای ایران خیلی مهم بود.

کی روش درباره انتقاداتی که علیه بنجامین ویلیامیز پس از بازی ایران و بحرین مطرح کرد گفت: گاهی حرف هایی مطرح می شود که هرگز رخ نداده است مثلا به طور مثال یکی از منتقدین به مثالی اشاره کرد که اگر بخواهم به واقعیت آن اشاره کنم باعث می شود خود آن منتقد به یکی از هواداران من تبدیل شود. در بازی مقابل بحرین دو مشکل انضباطی وجود داشت بازیکن شماره ۱۲ بحرین دو بار با استفاده از آرنج به آندو تیموریان و همین طور رضا قوچان‌نژاد ضربه زد. پس از بازی من در کمال آرامش و احترام از عملکرد داور بازی تجلیل کردم و گفتم هرگز در مورد عملکرد نقد فنی انجام نمی دهم. فقط این را گفتم داوران باید تمرکز بیشتری روی آرنج زدن بازیکنان داشته باشند چرا که این موضوع روی سلامت فیزیکی بازیکنان تاثیر منفی دارد. گفتم داور باید پیش فعال تر باشد تا همه چیز را ببیند. اما متاسفانه شرایط بدی در فوتبال آسیا حکمفرما است. فوتبال آسیا در اختیار افرادی است که فاصله زیادی با واقعیت های فوتبال دارند. واقعا جای تعجب دارد چطور ناظر بازی در گزارش خود پس از بازی نوشته است کی روش از داور بازی انتقاد کرده است. AFC مرا متهم کرد که به داور توهین کرده‌ام اما اگر یک مربی صحبت های جدی را درباره داور انجام دهد وظیفه داور این است که در کمال حرفه‌ای گری کارش را انجام دهد.

وی تاکید کرد:‌ اگر داور چنین شخصیتی ندارد مسوولین نباید او را برای بازی مقابل بحرین انتخاب می کردند. ویلیامز به خاطر حس بدی که به یک مربی داشت و به کشور و کل فوتبال ایران لطمه زد. متاسف هستم که فوتبال ایران قدرت لازم را در مجامع AFC ندارد. از شما می خواهم اتفاقات دقایق ابتدایی بازی ایران مقابل عراق را به یاد بیاورید بازیکن عراق که آخرین مدافع این تیم بود توپ را با دستش لمس کرد اما داور به او کارت زرد نشان داد. در حالی که باید کارت قرمز می گرفت. داور بازی نه تنها در این صحنه بلکه باید در صحنه‌های دیگری نیز به بازیکنان عراق کارت زرد نشان می داد. مساله ای که باعث تعجب من شد این است که وقتی هنوز اشک های بازیکنان ایران روی صورتشان است و هواداران فوتبال ایران از یک تصمیم بسیار بد داور ناراحت هستند توجه خودمان را به جاهای دیگری به غیر از داور جلب می کنیم. به طور مثال گروهی هماهنگ شده قبل از بازی با مصاحبه‌هایی که انجام دادند تمرکز بازیکنان را بر هم زدند و بحث سربازی برخی از بازیکنان را مطرح کردند. من می دانم بازی ایران و بحرین یک بازی تاریخی و حساس محسوب می شود من در این بازی از داور خواستم که بیشتر به این مساله توجه کند. حرکتی که بازیکن شماره ۱۲ بحرین انجام می داد باعث درگیری کادر فنی دو تیم شد من فقط خواستم داور کنترل بیشتری روی این صحنه‌ها داشته باشد. یک داور باید شخصیت لازم برای کنترل یک بازی را داشته باشد. داور نباید به خاطر صحبت‌هایی از نظر روحی به هم ریخته شود.

سرمربی تیم فوتبال ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چینش بازیکن برای زدن ضربات پنالتی را چطور انجام دادید گفت: متاسفانه تمرینات کمی برای زدن پنالتی انجام دادیم شرایط بد آب و هوایی مانع از آن شد که به اندازه کافی تمرین کنیم البته می دانستم کدام بازیکنان می توانند از فرصت پنالتی خود بهتر استفاده کنند این را هم در نظر بگیرید تعویض بازیکنان ارنج پنالتی شما را تغییر دهد من پنالتی زنان تیمم را براساس سه اصل انتخاب کردم اول آن که کدام بازیکنان در تمرینات بهتر عمل کردند و از این که بازیکنان در آن زمان از نظر روحی در چه شرایطی هستند و سومین مساله این بود که بازیکنان را از نظر بدنی در زمین بررسی کردم ما نسبت به تیم ملی عراق از نظر روحی مشکلاتی بیشتری داشتیم چرا که بازیکنان عملکرد غیر منصفانه‌ای از سوی داور دیده بودند. با این حال حاج صفی بهترین پنالتی زن ما بود درست است که حاج صفی و امیری پنالتی ها را گل نکردند اما از نظر من آن ها مردود نشده اند من برای آن ها احترام زیادی قائلم.

سرمربی تیم فوتبال ایران درباره انتقاداتی که علیه حمید درخشان و امیر قلعه نویی مطرح کرده است گفت: من در چهار سال حضورم در ایران الگو بودم و هرگز درباره باشگاه‌ها و همین طور لیگ صحبت نکردم اعتقاد قلبی من این است که مربیان با مشکلات مشابهی دست و پنجه نرم می کنند. ما خانواده‌هایی داریم که در زمان شکست درون خانه گریه می کنند مربیان همیشه باید درکنار هم باشند ممکن است آن ها نقطه نظرات مختلفی داشته باشند اما وقتی که می دانند بعد از بازی هنوز اشک‌های بازیکنان روی صورتشان است نباید هر حرفی را مطرح کنند. پس از بازی ایران مقابل عراق یک آقا می گوید سرمربی باید اخراج شود. این یک مشکل تاکتیکی نیست این فقط یک مشکل شخصی است.

کی روش تاکید کرد:‌ برای اولین بار در چهار سال اخیر این انتقادات را مطرح کردم. فراموش نکنید برخی از مسوولان و همین طور اصحاب رسانه مدعی شدند که من قصد فروش نتایج بازی ها را به قطر دارم. من به این تهمت ها واکنشی نشان ندادم. من با صحبت‌هایم می خواستم به این افراد ثابت کنم که اگر قصد صحبت کردن داشته باشم توانش را دارم. اگر یک مربی بخواهد جواب بدهد این کار را می کند. قبول دارم کاری که کردم کار صحیحی نبود اما می خواستم بگویم که از آن‌هایی که بر علیه من حرف می زنند نمی ترسم و سکوت نشانه ضعف من نیست. البته امیدوارم این کار دوباره از من تکرار نشود و ما بتوانیم با احترام متقابل کار را ادامه دهیم. ما مربیان مقابل هم قرار نداریم من وقتی در جام جهانی سرمربی تیم ملی پرتغال بودم و با هفت گل مقابل کره شمالی به پیروزی رسیدیم برای خانواده مربی حریف خیلی ناراحت بودم.

سرمربی تیم فوتبال ایران تصریح کرد: افرادی که از تیم ملی انتقاد می کردند می خواستند که از نظر روحی بر تمرکز بازیکنان لطمه بزنند. اکثر بازیکنانی که در تیم ملی ما حضور دارند ماه‌ها است که هیچ حقوقی نگرفته‌اند. امروز تمام کادر من بدون این که هیچ حقوقی بگیرند ایران را ترک کردند و به مرخصی رفتند. ما با تعهد و عشق برای این کشور کار می کنیم و امیدوارم الگوی خوبی برای افراد دیگر باشیم. اگر کسی می خواهد سنگی پرتاب کند باید به صحبت‌های دو طرف قضیه گوش کند تا درک بهتری داشته باشد. ما مربیان می توانیم با اتحاد به موفقیت برسیم.

کی روش در ادامه با بیان این‌که اگر شرایط فراهم نباشد با توافق از تیم ملی کنار خواهد رفت گفت: باید بررسی کنیم وببینیم این که مسائل را از مردم پنهان می کنیم کار درستی است؟ ما اردوها و بازی های تدارکاتی نداشتیم. من در دو روز گذشته با رییس فدراسیون صحبت کردم و امیدوارم او بتواند به درستی به درخواست من پاسخ دهد. من عاشق مردم و بازیکنان ایران هستم. البته امیدوارم با علی کفاشیان به توافق دو طرفه ای برای جدایی از تیم ملی برسیم. ایران به من همه چیز داد. هواداران به من همه چیز دادند این درحالی است که من نتوانستم چیزی به آن ها بدهم.

کی روش در ادامه به نتیجه نظرسنجی برنامه ۹۰ اشاره کرد و گفت:‌ من به این پیامک ها می توانم دو واکنش داشته باشم اول این که سکوت کنم و کارم را ادامه دهم یا این که آمار به دست آمده یک وظیفه سنگین روی دوش من ایجاد می کند. چرا که من نمی توانم به مردم دروغ بگویم. من راه دوم را انتخاب می کنم و با کمال احترام و عشقی که نسبت به هواداران و فوتبال ایرا دارم باید بگویم نمی توانیم به این سبک از آماده سازی ادامه دهیم. تیم ملی فوتبال ایران قبل از جام جهانی با مشکلات زیادی روبرو بود اما پس از جام جهانی شرایط بدتر شد. من این صحبت ها را به خاطر احترام به مردم مطرح می کنم. فکر نمی کنم در مسیر جام جهانی مشکلات ما حل شود بنابراین از کفاشیان خواستم تا با یک تفاهم دو جانبه به ادامه همکاری‌مان خاتمه دهیم. بازی های بعد تیم ملی در ماه ژوئن (خرداد) آغاز خواهد شد اگر روند آماده سازی را به درستی طی نکنیم به احتمال زیاد حتی در مرحله مقدماتی قاره آسیا حذف می شویم و به جام جهانی نمی‌رسیم. ما در فروردین ماه یک بازی دوستانه مقابل سوئد خواهیم داشت. البته سعی می کنیم یک بازی دوستانه در مقابل شیلی برگزار کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.