کارشناس مسائل حقوقی فوتبال اعلام کرد: در صورتی که رای محرومیت هافبک تیم ملی عراق اعلام شده باشد حضور این بازیکن در بازی باعث می‌شود نتیجه به سود ایران اعلام شود.
هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در رابطه با مثبت بودن نمونه تست دوپینگ علاعبدالزهرا  بازیکن تیم ملی عراق گفت: تست دوپینگ این بازیکن مورد تائید قرار گرفته است. بر اساس پروتکل همکاری ۲۰ آزمایشگاه جهان با فیفا شرایط به این شکل است که وقتی هر آزمایشی مثبت اعلام می‌شود فیفا باید در جریان قرار بگیرد.

وی افزود: وقتی تست عبدالزهرا به آزمایشگاه کلن ارسال شده فیفا با توجه به اینکه این آزمایشگاه مثبت بوده از ما می‌پرسد که این آزمایش مربوط به چه کسی بوده است. به فیفا اعلام شده این آزمایش مربوط به عبدالزهرا بازیکن دارای ملیت عراقی است. در چنین مواقعی شیوه برخورد اینطور است که کمیته انضباطی فیفا شخصا برای رسیدگی به دوپینگ و محرومیت اقدام می‌کند.

کارشناس مسائل حقوقی فوتبال در ادامه تاکید کرد: ماده‌ای که در نمونه آزمایش عبدالزهرا بوده می‌تواند منجر به ۶ تا ۲ سال محرومیت شود که تصمیم در رابطه با آن به فیفا محول شده است.

نصیر‌زاده با اشاره به اعتراض ایران نسبت به حضور عبدالزهرا در میدان گفت: روز چهارشنبه و دو روز قبل از برگزاری دیدار ایران مقابل عراق کمیته ملی مبارزه با دوپینگ ایران طی ارسال نامه‌ای به فیفا در رابطه با وضعت عبدالزهرا استعلام می‌گیرد که آیا او محروم است یا نه. ظاهرا پاسخی در این رابطه دریافت نشده است.

کارشناس مسائل حقوقی فوتبال ایران یادآور شد: مهدی محمد‌نبی (دبیرکل فدراسیون فوتبال) به همراه دو تن از مقامات ایرانی امروز به سیدنی محل کمیته برگزاری مسابقات رفتند تا نسبت به این مسئله اعتراف کنند. با توجه به اختلاف‌ ساعتی که بین سیدنی و زوریخ وجود دارد فکر می‌کنم امروز کم و کیف این موضوع مشخص می‌شود که آیا عبدالزهرا دارای مجوز برای شرکت در مسابقه بوده یا نه. در صورتی اینکه این بازیکن با وجود محرومیت بازی کرده باشد ایران را به جای  عراق به مرحله نیمه‌ نهایی می‌رود.

وی در پایان گفت: در چنین مواقعی بازیکن به رای صادره می‌تواند اعتراف و درخواست استیناف کند که در این صورت تست دیگری گرفته شده و نمونه دوم را ارسال می‌کنند که باید دید چه شرایطی در این رابطه وجود داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی ایران با قبول شکست در ضربات پنالتی مقابل تیم ملی عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا حذف شد. بعد از این بازی مسئولان ایران نسبت به حضور علا عبدالزهرا بازیکن تیم ملی عراق در میدان اعتراض داشتند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.