مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان اعتصاب بازیکنان تیمش را کار صحیحی ندانست و گفت: جنبه​های منفی اعتصاب بیش از جنبه​های مثبت آن است.
مسعود رضاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان، اظهارکرد: روز دوشنبه اولین تمرین تیم ما با هشت بازیکن شکل گرفت و متاسفانه سایر بازیکنان‌مان در تمرینات تیم شرکت نکردند. بازیکنان ​ما پیش از این هم گفته بودند که اگر به ما پول ندهید، در تمرینات شرکت نمی​کنیم و متاسفانه یک عده روی تصمیم​شان ماندند و این کار را انجام دادند.

وی خاطرنشان‌کرد: به هر حال تمرین ما روز دوشنبه انجام شد و به این بازیکنان هم اعلام شد که در تمرین حضور پیدا کنند و نمی​دانم که امروز هم به تمرین می​رسند یا نمی​رسند. قرار بود روز سه‌شنبه در یک دیدار تدارکاتی با مس رفسنجان بازی کنیم که این دیدار لغو شد، چرا که با هشت بازیکن نمی​توانستیم بازی کنیم و اگر می‌خواستیم این کار را انجام دهیم، نه احترام تیم حریف و نه احترام هواداران​مان حفظ می‌شد.

مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان گفت: بازیکنان ما ششم دی​ماه هم در یک جلسه تمرینی شرکت نکرده بودند و اعتصاب داشتند ولی پس از صحبت​هایی که در جهت رسیدن پول با آن​ها داشتیم، وارد تمرینات و اردوی تیم شدند و پس از اردو هم که تورنمنت چهارجانبه فوتبال استان را در پیش داشتیم و خودشان وضعیت را می‌دانستند و متوجه بودند که اگر شرکت نکنند، آبروی تورنمنت زیر سوال می​رود و به همین دلیل در آن شرکت کردند ولی پس از آن درنهایت اعتصاب کردند.

وی افزود: نمی​دانم بگویم به بازیکنان حق می​دهم یا نمی​دهم ولی به نظرم اعتصاب روش صحیحی برای اعتراض نیست، چرا که کسانی که به دنبال اسپانسر برای تیم هستند، در حال انجام کار هستند و در واقع اعتصاب​های این شکلی باعث می​شود که در تیم دو دستگی به وجود بیاید و از تمریناتی که برای گرفتن نتیجه خوب، ضروری است دور بمانند. به نظرم جنبه​های منفی اعتصاب بیش از جنبه​های مثبت آن است و اگر می‌خواهند اعتصاب‌شان به گوش همه برسد، باید بگویم که همه می​دانند که باشگاه دچار مشکلات مالی است و چه کسی است که اطلاعی از این موضوع نداشته باشد.

رضاییان بیان‌کرد: کدام بازیکن اعتقاد دارد که با اعتصابش، فردا کسی می​گوید که با توجه به این‌که بازیکنان‌تان اعتصاب کرده‌اند، بفرمایید این هم پول؟ به هر حال وقتی این کارها برای تیم سودی ندارد و آمادگی تیم را هم به عقب می​اندازد،​ کار صحیحی نیست. من تجربه این رفتارها و اعمال را قبلا دیده بودم و هیچ بازتاب مثبتی نخواهد داشت. من به بازیکنان گفتم که من در گذشته در تیم​های دیگر بوده​ام و این کارها را دیده​ام و این نوع کارها نه تنها نتیجه مثبتی در بر نداشته، بلکه نتیجه منفی هم داشته است.

وی افزود:‌ به هر حال بازیکنان توجه نکردند و برخی​ها هستند که خودشان را از سایرین صاحب​نظرتر می​دانند و سعی می​کنند سایر بازیکنان را با خودشان همراه کنند. برخی​ها هم بی​تفاوت و مخالف هستند ولی فکر می‌کنند اگر سر تمرینات حاضر شوند، این کارشان خیانت به سایر بازیکنان است؛ یعنی می​خواهند این اتحاد را حفظ کنند. اگرچه دوست دارم اتحاد بین بازیکنان برقرار باشد اما باید بدانند که این اتحاد باید شامل حال کادر مربیان و مدیران باشگاه هم باشد، چرا که همه ما یک تیم هستیم و این تصور که آن​ها برای خودشان یک تیم هستند، کادر فنی برای خودش یک تیم است و باشگاه هم یک تیم است، تصور اشتباهی است و شاید هم اشکال از ما است که این موضوع را خوب جا نیانداخته‌ایم و بازیکنان را توجیه نکردیم که در یک تفکر سیستمی، همگی در آن سیستم جا گرفته​‌ایم و جدا از هم نیستیم.

مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان در پاسخ به این سوال که این اعتصاب تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ گفت: برخی از این بازیکنان که شاید تصورات​شان نسبت به سایر بازیکنان خشن​تر باشد، گفته​اند تا زمانی که پول ندهند، در تمرین شرکت نمی​کنیم ولی یک عده هم هستند که به فکر خودشان و آمادگی​شان هستند و امیدوارم که به تمرینات برگردند. در کل نمی​دانم که این بازیکنان چه زمانی به تمرینات برمی​گردند.

وی در پاسخ به سوال دیگری که چه اقدامی برای اتمام این اعتصاب داشته​اید؟ عنوان‌کرد: من پیش از آغاز این اعتصاب سعی کردم که این کار صورت نگیرد ولی حرمت حرف​های من حفظ نشد و اکنون بازیکنان​مان که خودشان افرادی بالغ، عاقل و فهمیده​ هستند باید به این نتیجه برسند که کارشان صحیح است یا خیر و نباید با تشویق، ترغیب، فشار، تهدید و یا خواهش و تمنای ما به تمرینات برگردند.

رضاییان ادامه‌داد: همه، مشکلات باشگاه را می​دانند و به دنبال رفع آن هستند و کار ما گیر و گرفتاری​های اداری دارد و در حال حل شدن است. به هر حال بازیکنان ما تاکنون خیلی طاقت آوردند و با مشکل عاقلانه و نجیبانه برخورد کرده بودند و اگر بخواهند به این صورت رفتار کنند، شاید دوباره این ذهنیت اشتباه درباره فوتبال و فوتبالیست که در جامعه وجود دارد که بازیکنان فقط برای پول کار می‌کنند، برگردد و به آن دامن زده شود.

وی خاطرنشان‌کرد: من حتی در موقعیتی هم نیستم که بخواهم ناراحتی خودم را بروز دهم و من هم ممکن است مانند سایرین تحت تاثیر فشارهای جانبی بسیاری باشم اما پای همه آن‌ها، تیم و عشق و علاقه مردم ایستاده​ام تا ان‌شاالله مشکلات را حل کنم. می​دانم دوستان هم حمایت می​کنند و شب گذشته در اهواز ما را خواستند و گفتند که مشکل بازیکنان با چقدر پول حل می​شود. به هر حال مسوولان دنبال حل مشکلات هستند و طی روزهای آینده شاید حداقل مشکل بازیکنان​مان را حل کنیم که احتمال این کار هم بسیار است و هفته‌های آینده هم که اسپانسر نهایی پیدا شود، مشکل کلی​مان حل می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.