سرمربی سابق راه‌آهن می‌گوید که تیم ملی ایران با نظم و همدلی می‌تواند قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.
حمید استیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره پیروزی ایران مقابل امارات، اظهار کرد: در این بازی پیروزی برای ما مهم بود زیرا بازی کردن مقابل ژاپن و یا عراق تفاوت‌های زیادی با هم دارد. کی‌روش در بازی مقابل امارات با تغییر چند بازیکن سعی کرد به بازیکنان جوان بیشتر میدان بدهد. او با بازی دادن به وحید امیری، سروش رفیعی، خسرو حیدری و جهانبخش نوعی تغییر در بازی ایران داد و این موضوع باعث شد اماراتی‌ها گیج شوند و شناخت کمتری نسبت به ایران داشته باشند.

وی اضافه کرد: ما در آغاز خوب بازی را شروع کردیم و سعی کردیم بازی را کنترل کنیم اما در ادامه این اماراتی‌ها بودند که بر بازی مسلط شدند. من بارها گفته‌ام نقطه قوت ایران ضربات ایستگاهی است. امروز هم روی همین موضوع به گل رسیدیم. باید از داشته‌های خودمان بیشتر استفاده کنیم زیرا ما بازیکنان جوان و باانگیزه‌ای داریم که می‌توانند به تیم کمک کنند. امروز همه بازیکنانی که به میدان رفتند بهترین عملکرد را به نمایش گذاشتند

.

وی در ادامه با بیان اینکه بازی کردن ایران در دور بعد مقابل عراق به مراتب بهتر از ژاپن است، گفت: تیم ژاپن و عراق تفاوت‌های زیادی با هم دارند و مسلما ژاپن یک سر و گردن از عراق قدرتمندتر است پس اگر ما مقابل عراق به میدان برویم کارمان برای صعود به جمع چهار تیم راحت‌تر خواهد بود. من معتقدم ژاپن، کره جنوبی، استرالیا رقیبان اصلی ایران هستند. روند بازی‌های تیم ملی نشان داده که بازی به بازی بهتر می‌شویم. اگر در مراحل بالاتر با تیم‌های قدرتمند بازی کنیم مطمئنا سطح کیفی و فنی تیم ما بالاتر خواهد رفت.

استیلی در ادامه به هواداران تیم ملی ایران اشاره کرد و گفت: هوادارانی که در ورزشگاه حضور داشتند نشان دادند که می‌شود تیم ملی را از دقیقه یک تا ۹۰ تشویق کرد. آنها باید الگویی برای هوادارانی باشند که در ایران به ورزشگاه می‌روند. این موضوع باعث می‌شود بازیکنان با روحیه بالا کار خود را انجام دهند و امروز دیدید که روحیه خوبی در میان بازیکنان وجود داشت.

وی در ادامه به حضور بازیکنان جوان در تیم ملی اشاره کرد و گفت: کی‌روش تعداد بازیکن جوان را به تیم ملی دعوت کرد و در جام ملت‌ها به آنها بازی می‌دهد. حالا می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده تیم ملی پوست‌اندازی کند. بازیکنان جوان که امروز بازی کرده‌اند از پتانسیل بالایی برخوردار هستند. بعضی از باشگاه‌ها یا تیم‌ها می‌گویند که ما جوان‌گرایی می‌کنیم اما فقط بازیکن جوان را به تیم‌شان می‌آورد و بازی نمی‌دهند این در حالی است که کی‌روش نشان داد جرات استفاده از بازیکنان جوان را دارد. ثباتی که کی‌روش در کارش دارد باعث می‌شود شناخت زیادی از بازیکنان ایرانی پیدا کند و این موضوع به موفقیت تیم ملی کمک می‌کند. شاید امروز در درصد مالکیت توپ از امارات عقب بودیم اما در نوع بازی و همچنین نتیجه‌گیری برتر از امارات بودیم.

وی در پایان گفت: تیم ما زیبا بازی نمی‌کند اما فوق‌العاده خوب نتیجه می‌گیرد. کی‌روش راه نتیجه گرفتن را بلد است. اگر می‌خواهیم قهرمان شویم باید خودمان را برای رویارویی با ژاپن، استرالیا و کره آماده کنیم. تیم ما همدل است و من فکر می‌کنم این همدلی و همچنین نظمی که سرمربی در تیم به جریان در آورده است می‌تواند باعث قهرمانی تیم ملی شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.