سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی با بیان اینکه قهر نکرده گفت که برای موفقیت ملوان باید وفاق عمومی در انزلی بوجود بیاید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت باشگاه ملوان انزلی، فیروز کریمی سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی درباره خداحافظی‌اش با بازیکنان ملوان، مشکلات این تیم و ... صحبت‌ کرد.

* چرا از سرمربیگری ملوان استعفا دادید؟

کدام استعفا؟ کدام قهر و ناز؟ کدام میانجیگری؟ الان که وقت استعفا، قهر، ناز کردن و این حرف‌ها نیست. الان دیگر دوران این حرف‌ها گذشته است. الان زمان حمایت همه جانبه از ملوان است. باور کنید ۳۰ جلسه تیم را به بهترین شکل ممکن تمرین داده و از هر نظر آماده کرده‌ام. امروز زمانی است که باید جمع شویم تا از آن تلاش‌ها بهره لازم را ببریم. ۴،۵ دشمن دوست‌نما که دلشان با ملوان نیست و نمی‌خواهند اجازه دهند این تیم نفس بکشد که نباید خط و مشی ملوان را مشخص کنند. باید برای احیای دوباره ملوان و حفظ این تیم با آنها برخورد کرده تا راه برای ادامه هر چه بهتر کار از هر نظر مهیا شود.

* چه عاملی باعث شد که تصمیم به خداحافظی از ملوان بگیرید؟

مدیر من که هر روز با او در ارتباط هستم، به من گفته که همه در باشگاه ملوان زحمت کشیده‌ایم اما آقایان به جای تشکر از ما گله‌مندند. مدیر باشگاه به من گفته«در برخی از سایت‌های محلی که دوست ندارند ملوان سرفراز باشد کمپینی به راه می‌اندازند و خواهان پس دادن ملوان می‌شوند. آنها مرا با رسم یک کاریکاتور به گروه دالتون‌ها که نماد دزدی است متهم می‌کنند. به مادر سالخورده من زنگ زده و به او ناسزا می‌دهند». من هر روز با این مدیر در ارتباط هستم، مدیری که تا به امروز همه گونه حمایت را از تیم انجام داده و این در حالی است که هیچ فردی دیناری به باشگاه کمک نکرده است. بپذیرید که من تا به امروز هیچکس دیگری به جز مدیر باشگاه را در کنار تیم ندیده‌ام. این مدیر گله مند است که نه تنها از او تشکری نمی‌شود بلکه مورد خطاب هم قرار می‌گیرد و همین مسئله باعث می‌شود که وی گوشی خود را خاموش کند و از شدت ناراحتی از ایران برای چند روزی برود و این رفتن باعث می‌شود که کل برنامه‌های تیم بر هم بریزد.

* فکر می‌کنید با بر هم خوردن برنامه‌های‌تان، چه اتفاقی در ملوان خواهد افتاد؟

به هم خوردن برنامه تمرینات باعث می‌شود که من به یک مربی معمولی تبدیل شوم و نتوانم پاسخگوی خواسته به حق مردم باشم. باور کنید ملوان در شرایط فوق العاده حساسی قرار دارد. ما با ۶ تیم بالای جدول در انزلی بازی خواهیم داشت و با تمام تیم‌های پائین جدول باید در خانه آنها بازی کنیم که اهمیت کار ما را در آینده بیش از پیش مشخص می‌کند. متاسفانه به خاطر مشکلات موجود، اردوی تهران و انجام ۲ بازی تدارکاتی با تیم‌های صبای قم و سایپا به هم خورد. دیدارهایی که چنانچه انجام می‌شد، می‌توانستم نقاط ضعف و قوت تیم خود را بهتر متوجه شوم که این اتفاق صدمه جبران ناپذیری به تیم ما وارد کرد.

* از عملکرد تیم در فصل نقل و انتقالات راضی هستید؟

ببینید ما در فصل نقل و انتقالات تمرینات بسیار خوبی را تا این جای کار انجام داده و به لحاظ جذب بازیکن هم باید بگویم که کل مجموعه ملوان از مالک باشگاه گرفته تا خود بازیکنان هم در این امر تمام تلاش خود را انجام دادند اما خودتان خوب می‌دانید که هیچ کس بازیکن خوبش را به ما نداد و ما با همان بازیکنان خوب خود که داشتیم و بعضا هم گرفته‌ایم، بهترین تیم را ساختیم. تیمی که با شروع بازی‌ها همه را شگفت زده خواهد کرد اما بپذیرید که با این شرایط کار دشوار خواهد بود.

* شرایط امروز ملوان را چگونه ارزیابی می کنید؟

متاسفانه مدیر باشگاه را دلزده کرده‌اند و این مسئله باعث شده که دیگر در باشگاه هیچ‌کس دستش به کار نمی‌رود اما با همه اینها بازیکنان ما به بهترین شکل ممکن دارند تلاش می‌کنند. بازیکنانی که با احترام به دیگر بازیکنان فوتبال باید بگویم که با اخلاق ترین بازیکنان فوتبال ایران هستند اما همین بازیکنان نیز از سوی مخالفان مورد خطاب قرار می‌گیرند، درست همانطور که مدیر باشگاه و سرپرست باشگاه مورد خطاب قرار می‌گیرند.

* چاره کار چیست؟

خوشبختانه همه مسئولان قصد خدمت دارند. چندی پیش خدمت امام جمعه محترم رسیدیم و ایشان در راستای حمایت همه جانبه از تیم مردمی ملوان و مالک آن که تمام بحث مالی و مدیریتی تیم را بر عهده دارند نظر کاملا مساعد و موکدی داشتند. مسئولان شورای شهر، شهرداری، مسئولان عالی‌رتبه و در یک کلام همه شهر دلشان برای موفقیت ملوان می‌تپد که جا دارد در چنین فضایی یک نفر بزرگی کرده و وفاق عمومی را در تیم به وجود بیاورد.

* نگران عدم وجود وفاق عمومی در ملوان هستید؟

دقیقا. به لحاظ فنی قول می‌دهم که ملوان در نیم فصل دوم لیگ بهترین بازی‌ها را به نمایش بگذارد، نتیجه هم که دیگر دست خدا است. دعای خیر مردم شمال کشور که ملوان تنها نماینده آنها در لیگ برتر است و دل‌شان هم برای این تیم می‌تپد در نیم فصل دوم باعث خواهد شد تا این تیم نتایج دلخواه را بگیرد. از این مسئله مطمئن هستم اما به من حق بدهید که نگران این باشم که در مدت کم باقیمانده این وفاق عمومی صورت نپذیرد و من نتوانم آن کمکی را که مد نظرم هست را در  حق مردم خوب انزلی انجام دهم. مردمی که وقتی در کوچه و خیابان مرا می‌بینند چنان با گرمی با من برخورد می‌کنند که شرمنده آنها می‌شوم. دوست دارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که در پایان لیگ همه ما از بابت بقا ملوان در لیگ خندان باشیم‌. اگر به دنبال چنین موفقیتی هستیم نباید نوک پیکان انتقادات را تنها به سمت یک نفر بگیریم، چرا که این مسئله بی انصافی است. باید بپذیریم که ملوان متعلق به همه است و در پیروزی‌ها و شکست‌هایش همه ما به یک اندازه سهم خواهیم داشت.

* اگر این وفاقی که شما از آن صحبت می‌کنید، اتفاق بیفتد چه خواهد شد؟

مطمئن باشید که اگر این وفاق به وجود بیاید ما در پایان لیگ جشن بقا را در کنار یکدیگر و با یک شکوه خاص برگزار خواهیم کرد. من برای رسیدن به این هدف مهم دست تک تک مردم انزلی را می‌بوسم و به آنها می‌گویم که من به دلخوشی طرفداران واقعی ملوان به انزلی آمدم. به آنها می‌گویم که بیایید با کمک یکدیگر نگذاریم که آن تعداد انگشت شمار مخالف موفقیت ملوان، برای این تیم مشکل ساز شوند.

* نقش پیشکسوتان را در این مسائل و در بوجود آمدن وفاق عمومی تا چه اندازه موثر می‌دانید؟

نقش آنها خیلی موثر خواهد بود. باور کنید پیشکسوتان ملوان مرا شرمنده محبت‌های خود ساخته‌اند. آنها با اظهار نگرانی از شرایط موجود به من دستور داده‌اند که در ادامه راه همچنان همراه آنها باشم که من هم چنین قولی را به آنها داده و امیدوارم که شرمنده آنها نشوم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.