پیشکسوت تیم ملی ایران اعتقاد دارد که استراتژی این تیم در جام ملت‌ها نسبت به جام جهانی تغییر چندانی نکرده و به همین دلیل معتقد است شاگردان کی‌روش پتانسیل حضور در فینال جام ملت‌ها را هم دارند.
جواد زرینچه در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی‌اش از عملکرد تیم ملی در بازی برابر بحرین گفت: فکر می‌کنم برای شروع عملکرد خوبی داشتیم و توانستیم بازی خوبی ارائه دهیم. بحرین همیشه تیمی بوده که ما را اذیت کرده است اما در بازی یکشنبه بازیکنان ما حتی یک فرصت هم به آن‌ها ندادند تا عرض اندام کنند. به نظرم نتیجه روحیه‌بخشی به دست آمد که می‌تواند در ادامه رقابت‌ها به ما کمک کند.

وی درباره ارزیابی‌اش از دو تیم دیگر گروه C اظهار کرد: به نظرم امارات تیمی بهتر از قطر آمد اما فاصله این دو تیم چهار گل نبود و به همین دلیل نباید فکر کنیم بازی با قطر ساده است. قطر مجبور است که ما را شکست دهد چرا که در غیر این صورت از رقابت‌های جام ملت‌ها حذف خواهد شد. همین مسئله حساسیت بازی را بالا می‌برد اما من اعتقاد دارم که تیم ما آنقدر خوب هست که مشکلی پیش نیاید.

پیشکسوت تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که به نظرش سیستم تیم ملی نسبت به جام جهانی چه تغییری داشته است عنوان کرد: تغییر زیادی را شاهد نبوده‌ایم. من فکر می‌کنم تقریبا با همان سیستمی که در جام جهانی بازی کردیم برابر بحرین هم به میدان رفتیم. تفاوت در اینجاست که در جام جهانی حریفان قدرتمندتر بودند اما اینجا ما از حریفان بهتر هستیم و در فاز تهاجمی طبیعتا عملکرد بهتری داریم. کی‌روش چند سال است که با این سیستم کار می‌کند و فکر نمی‌کنم به استراتژی‌اش در ادامه رقابت‌ها دست بزند.

او در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به حضور وریا غفوری و پورعلی‌گنجی در ترکیب اصلی تیم ملی چیست، گفت: به نظرم بازی کردن این دو بازیکن، جای تعجبی ندارد و هیچ نگرانی نباید از این بابت داشته باشیم. یک زمان مرحوم دهداری من را از دسته چهار به تیم ملی دعوت کرد. اگر کی‌روش چنین کاری کرده بود می‌شد از او پرسید که چرا مثلا این بازیکنان را دعوت کرده یا بازی داده است. امثال غفوری و پورعلی‌گنجی بازیکنان خوبی هستند و در لیگ برتر بازی می‌کنند. آن‌ها نفراتی هستند که می‌توانند به کی‌روش کمک کنند.

زرینچه در پاسخ به این سوال که توقعش از تیم ملی در جام ملت‌ها چیست گفت: فوتبال یک رویه ثابت ندارد و اساسا قابل پیش‌بینی نیست اما تیم ما پتانسیل رفتن به فینال را دارد. با توجه به بازی‌هایی که در جام ملت‌ها دیده‌ایم، به نظرم تیم ملی ایران چیزی کمتر از ژاپن، استرالیا و کره جنوبی ندارد.

مربی استقلال در پاسخ به سوالی درباره خصوصی شدن باشگاهش و قیمت ۲۹۰ میلیارد تومانی آن گفت: خدا کند که استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند اما با این قیمت فکر نمی‌کنم کسی پا پیش بگذارد. نهایتا همین شرکت‌های دولتی جلو می‌آیند و باشگاه را می‌خرند چرا که رقم پیشنهادی آنقدر بالا هست که فردی استقبال نکند. اما آنچه که مسلم است اینکه این دو باشگاه باید به هر شکل ممکن خصوصی شوند چرا که با این وضعیت دیگر نمی‌توان کار را ادامه داد.

وی در پایان و در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی‌اش از اردوی استقلال در کیش عنوان کرد: اردوی خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و با تمرین‌های پرفشاری که داشتیم خودمان را آماده کرده‌ایم. خوشبختانه تاکنون مشکلی نداشته‌ایم و تنها بحث پیش روی کمبود نفرات بوده است. ما با این تفکر که هرچقدر بیشتر بتوانیم کار کنیم استفاده‌اش را در لیگ می‌بریم به اردو آمده‌ایم و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.